de Camelia Diaconu
13 Dec. 2019
3568
De regula, prima impresie formata este aceea care, chiar daca nu este tocmai cea corecta, ramane in timp si cu greu se schimba. Daca in alte circumstante, pentru prima impresie mai este loc pentru a face mici modificari, in business, prima impresie este regula principala care duce catre succes sau esec. Asa ca, iata ce trebuie sa stii despre o prima impresie pentru a nu da gres.
Prima impresie in intalnirile de afaceri
Consultantii de imagine au o multime de reguli pe care le urmeaza, pentru a se asigura ca nu dau gres in fata potentialilor clienti. Stiu intotdeauna cum sa perceapa interventiile negative, cum sa gestioneze relatiile deoarece nu lasa niciodata de-o parte diplomatia. Imporante in orice situatie de business, vanzari, consultanta, dar si in cazul primelor intalniri, iata cateva recomandari care te vor ajuta sa stapanesti mai bine situatiile intampinate.
Limbajul corpului. Dupa cum stim, oricat de mult incercam uneori sa ne ascundem anumite reactii, limbajul coprului ne da de gol, iar in anumite circumstante, situatia devine stanjenitoare. Prima impresie este strans legata de limbajul corpului, de atitudine, vestimentatie, stil, expresie, privire, gesturi, chiar si strangerea mainii. Asigura-te ca iti stapanesti orice reactie inainte sa intri in contact cu un grup de oameni.
Acorda importanta intalnirilor. Inainte de orice intalnire, indiferent de profilul acesteia, incearca sa afli cat mai multe informatii despre persoana sau compania la care mergi. Incearca sa vii cu solutii, recomandari, sfaturi, care sa prinda bine persoanelor din discutie deoarce orice potential client apreciaza interesul pe care il acorzi propriei companii.
Acorda importanta mediului in care va intalniti. Daca ai stabilit tu intalnirile, atunci asigura-te ca mediul este unul propice in acest sens. Fii sigur ca totul este curat, dar si ca mirosul este unul proaspat, potrivit pentru o discutie cu mai multe persoane.
Incearca sa iti cunosti mai bine interlocutorul. Nu spune nimeni ca trebuie sa ii descosi viata personala, insa incearca sa atingi anumite puncte ale discutiei, care ar putea duce catre pasiuni sau gusturi comune. In felul acesta va veti da seama ca aveti cel putin un lucru in comun, fapt ce ar putea duce mai usor la o colaborare profitabila.
Nu acapara toata discutia. Chiar daca iti doresti un nou client, nu incerca sa atragi toata discutia de partea ta. Este foarte important sa iti arati interesul fata de interlocutor, pentru a-l asigura ca afacerea lui este la fel de importanta si pentru tine. Discutiile care incep si continua numai prin lauda propriilor servicii nu vor lasa intotdeauna o impresie buna, mai ales in momentul in care interlocutorul isi doreste sa isi expuna si el punctul de vedere si interesele. Nu transforma subiectul de discutie doar intr-unul favorabil tie.
Tags: prima impresie in afacerireguli in afaceriintalniri de afaceri