Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Interviu Calin Biris: Strategii de marketing pe timp de criza

de Maria Nicutar 28 Feb. 2014 3288
Interviu Calin Biris: Strategii de marketing pe timp de criza
5 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Chiar si in conditii de criza economica, afacerile au nevoie de eforturi substantiale directionate catre marketing si promovare. Fie ca discutam despre strategii de promovare prin intermediul retelelor de socializare sau despre word-of-mouth marketing, fara scantei nu se face focul.

Calin Biris, Marketing Manager Zonga si presedinte al International Advertising Association Young Professionals Cluj ne ofera cateva indicii valoroase cu privire la strategiile de marketing pentru afacerile care au de gand sa obtina maxim de rezultate chiar si in perioade economice mai instabile.
 

Maria Nicutar: In primul rand, spune-ne ce parere ai despre strategiile de marketing in conditii de criza. Acceleram si intensificam investitiile in aceasta directie sau ne concentram pe alte domenii?
 
Calin Biris: Strategiile de marketing n-ar trebui sa se faca doar in conditii de crestere economica. Practic, strategiile indica directia unei companii indiferent de conditii. Companiile care n-au o viziune despre unde vor sa ajunga si ce drum sa ia pentru a ajunge acolo vor actiona mereu in functie de cum “bate vantul” si vor fi doar companii care reactioneaza la mediu, in loc sa creeze conditiile de care au nevoie pentru a se dezvolta.
Cu atat mai mult, in conditii de criza este nevoie sa fim mai atenti la strategii pentru a investi doar acolo unde putem masura un ROI pozitiv.

 
Maria Nicutar: Criza nu a tinut in frau tinerii care doresc sa isi inceapa afaceri. In prezent, trendul este puternic ascendent si multi romani isi deschid mici afaceri, cu gandul sa se ocupe chiar ei insisi de partea de marketing. Care este opinia ta cu privire la aceasta decizie?
 
Calin Biris: Atunci cand pornesti un business este important sa cunosti cate putin din toate, insa daca doresti sa cresti este important sa ceri parerea unor specialisti si sa-ti faci un plan de investitii in marketing. Multi experti sunt dispusi sa ofere start-up-urilor sfaturi sau un mic ajutor gratuit. Pana la urma, toti am inceput de undeva si incercam sa ne ajutam unii pe altii.
Mie imi place sa ma intalnesc cu multi antreprenori, pentru ca de obicei sunt oameni incarcati de ambitie, viziune si pasiune pentru domeniul lor, iar aceste valori se transmit.
 

Maria Nicutar:   Care consideri ca sunt cele mai potrivite strategii de marketing pentru antreprenorii ce dispun de bugete foarte reduse pentru capitolul marketing si promovare?

Calin Biris: Cea mai buna strategie este sa aiba un produs sau serviciu competitiv, care are sanse pe piata. Mai apoi este important sa se investeasca in cele mai eficiente canale de comunicare adresate publicului tinta, iar rezultatele comunicarii sa fie fructificate prin vanzari. Din pacate nu exista o reteta de succes pentru toate businessurile ci mai degraba fiecare companie trebuie sa-si gaseasca o directie personala care functioneaza cel mai bine.
Din punct de vedere al investitiilor eficiente recomand promovarea online care este masurabila si se poate eficientiza continu si in timp real.
 

Maria Nicutar:  Antreprenorii debutanti invata cel mai bine din greseli. Uneori invata din propriile greseli si alteori, din fericire, din greselile altora. Spune-ne care sunt, in opinia ta, cele mai grave greseli de marketing pe care le comit antreprenorii si managerii.

Calin Biris: Foarte pe scurt:
  1. Nu au imagine clara asupra ce-si doresc
  2. Nu isi stabilesc obiective masurabile
  3. Nu isi cunosc suficient clientii sau publicul tinta
  4. Nu investesc in marketing pentru ca nu stiu sa masoare rezultatele
  5. Daca investesc, nu masoara rezultatele si nu imbunatatesc continuu campaniile de marketing
Despre fiecare se poate discuta mai pe larg in cate un interviu separat.


Maria Nicutar:  Fiecare afacere are nevoie de un anumit tip de campanie de marketing. Unele afaceri vor castiga vizibilitate sporita si clienti folosindu-se de campanii de email marketing. Altele au nevoie de strategii de gherila. Cum poate un om de afaceri sa stabileasca care tip de campanie de marketing este cea mai potrivita?

Calin Biris: Cum spuneam anterior, nu exista reteta de succes. Cele mai bune campanii sunt cele care aduc castiguri mai mari decat investitia. Daca ceva functioneaza, recomand replicarea modelului respectiv pana incep sa nu mai apara rezultatele pozitive. La inceput este important sa testeze metode cat mai targetate de comunicare si vanzare.
 

Maria Nicutar:  Care sunt cele mai noi tehnici pe care antreprenorii romani le au la dispozitie pentru a-si promova afacerile in online?

Calin Biris: Cele mai noi tehnici care tin de marketing online sunt ReMarketing (sau retargetarea), publicitatea video si publicitatea pe retelele sociale. Practic aceste metode se imbunatatesc si se reinventeaza des in aceasta perioada si sunt atractive din punct de vedere al rezultatelor pe care le aduc.
 

Maria Nicutar:  Care sunt cei mai importanti pasi pentru elaborarea unei strategii eficiente de marketing online?

Calin Biris: Pasii pe care ii recomand sunt: analiza, planificare, implementare si control. Fiecare din cei 4 pasi au la randul lor subcapitole despre care vorbesc in trainingurile Online – Negru pe alb.
 

Maria Nicutar: Ce sfaturi poti oferi pentru oamenii de afaceri si managerii romani pentru realizarea de campanii de marketing de succes?
 
Calin Biris: In primul rand sa ceara sfatul unui specialist. S-ar putea sa primeasca multe sfaturi gratuite. Oricat am dori, ne este imposibil sa le stim pe toate.
Mai apoi recomand educarea continua, iar pentru ca informatia fara implementare este 0 din punct de vedere al rezultatelor, recomand testarea continua de campanii si instrumente de marketing. Nu in ultimul este foarte important sa masoare, sa masoare, sa masoare!
 

Multumesc mult pentru interviu si mult succes tuturor antreprenorilor!



Tags: interviu calin biriscalin birismarketingstrategii de marketing

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 2 voturi.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]