de Andrioae Ruxandra
25 Aug. 2014
6927
Daca vrei sa deschizi o afacere in domeniul fascinant al crearii board games, trebuie sa ai propriul plan de afaceri. Decide ce fel de board games vrei sa creezi si vezi daca exista deja conceptele pe piata de afaceri. Este important sa ceri sfatul antreprenorilor care deja au afaceri de acest gen, pentru ca astfel vei invata cum sa iti vinzi produsele si sa ai profit.
Orice fel de afacere trebuie sa inceapa cu un plan, ceea ce se aplica si in cazul afacerii tale de creare a unui board game. Nu este nevoie sa creezi propriul concept de board game, ci doar sa imbunatatesti un model existent pe piata.
Prioritizeaza-ti afacerea si investeste timp si energie pentru ca aceasta sa functioneze optim. Competitia pe piata de afaceri, in cadrul acestui domeniu, este foarte stransa, pentru ca fiecare antreprenor se lupta sa atraga atentia clientilor, care sunt formati din adulti si copii. De aceea, produsul tau trebuie sa aiba "acel ceva" care vinde si sa fie bine primit de public.
Odata ce ai decis ce fel de board game va produce firma ta, trebuie sa iei legatura cu agentiile de PR si cele de graphic design. Sunt foarte multe lucruri pe care trebuie sa le iei in calcul, intrucat aceasta afacere este raspandita la scara larga.
Board games pot fi de doua feluri: lungi sau scurte. De exemplu, daca vei crea un joc dupa modelul american al jocului Monopoly, vei provoca jucatorul sa petreaca cel putin doua ore in fata jocului, determinandu-l sa puna in aplicare strategii pentru a acapara intreaga piata imobiliara de pe cartonul de joc. Intrebarea este daca exista astfel de clienti, respectiv oameni, care sa aiba atata rabdare si sa reziste impulsurilor nervoase de a ceda. Iar copiii vor fi nerabdatori sa petreaca mult timp jucand acest joc?
Un astfel de joc, de genul Monopoly, nu ar fi o noutate, pentru ca cei pasionati de board games stiu deja regulile. Tu ai putea sa imbunatatesti acest joc, de exemplu, sa adaugi piese si cartonase pentru inca doi sau trei jucatori. Asta inseamna ca si suprafata jocului va deveni mai interesanta si mai atractiva, provocand jucatorii la adevarate duele imobiliare. De exemplu, mai poti crea un joc asemanator cu nume de cartiere din diferite orase, astfel ca cineva din Timisoara va putea cumpara un monopoly cu nume de cartiere din Bucuresti sau invers. Este important sa ai strategii prin care sa poti atrage clientii si sa stii sa-ti vinzi produsele.
De asemenea, board games nu sunt diferite doar ca durata de joc, ci si ca dimensiune a cutiilor si a pieselor. Cu cat jocul dureaza mai mult, cu atat va avea dimensiuni mai mari. Te vor costa printul si designul, inclusiv fiecare detaliu, dar este important sa creezi mai intai prototipul si sa vezi daca produsul tau este bine primit de public.
Vei avea nevoie de o serie de masinarii si de echipamente ca sa poti aduce la viata board game-ul firmei tale. Trebuie sa testezi piata si sa faci o analiza a tuturor jocurilor care se aseamana cu al tau, pentru ca trebuie sa stii ce vinde concurenta si trebuie sa stii ce fel de imbunatatiri poti aplica.
Vinde-ti produsul in magazine online, librarii sau in magazine mari, care sunt accesibile oamenilor. Nu fixa un pret aberant, ci unul acceptabil; produsul tau trebuie sa incante clientul atat prin prisma pretului, cat si prin estetica si logica jocului.
Sursa: www.startupbizhub.com
Tags: afacerijocuriboard gamesafaceri jocurimonopolyidei de afacerioportunitati de afaceri