Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Lansarea unei afaceri - 5 pasi prin care sa iti evaluezi propria idee
Una dintre cele mai frecvete intrebari care imi sunt adresate este: "Cum pot fi sigur ca noua mea afacere va avea succes?" Din pacate, nu exista niciun bol de cristal in care sa citesti acest raspuns.
Totusi, daca esti hotarat sa incepi o afacere, exista acesti cinci pasi pe care ii poti parcurge si care te vor ajuta sa iti conturezi o imagine mai clara. Urmand acesti pasi, iti vei da seama ce urmeaza daca alegi sa pui in practica ideea ta.
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Cresterea prepelitelor japoneze
Criptomonede Ghid practic pentru incepatori
Cum sa faci bani din vanzarile pe Amazon
Chiar daca acesti pasi te conving sa mergi inainte cu ideea ta, sau din contra, te determina sa dai inapoi, vei fi multumit ca ai invatat ceva din ei. Acesti pasi te pot ajuta chiar daca esti in faza in care nu ai inceput inca sa iti scrii planul de afaceri.
Pasul 1: Concepe o descriere simpla sa vezi daca ideea ta de afacere intra in concurenta cu a altora.
Daca nu ai mai scris pana acum niciuna, poti sa aduni la un loc toata beneficiile afacerii tale intr-un mod foarte simplu. Raspunde foarte scurt la fiecare din intrebarile urmatoare. Ce problema va rezolva compania ta pentru clientii ei? Care sunt cei care au aceasta problema si cat de mare este grupul lor? Ce va face afacerea ta unica astfel incat consumatorii sa cumpere de la tine, in loc sa mearga la concurenta? In cele din urma, care este calificarea ta pentru a conduce afacerea?
Daca te fortezi sa scrii si sa rescrii fiecare raspuns cat de bine poti, vei avea descrierea de care ai nevoie pentru acest pas. In continuare, incearca sa dai aceasta descriere la zece oameni in care ai incredere si pe care ii respecti pentru a primi feedback-ul si reactiile lor pentru conceptul tau de business bine scris. Acest pas reprezinta “incalzirea” pentru pasii 2 si 3.
Pasul 2: Vorbeste cu potentialii consumatori pentru a afla daca au nevoie cu adevarat de produsul sau serviciul tau.
Cand te gandesti sa incepi o afacere, cu siguranta simti ca mai este loc pe piata. Nu astepta pana cand iti deschizi afacerea pentru a afla daca nevoia pentru alta afacere este reala sau imaginata. Inarmat cu acea prezentare, mergi si discuta fata in fata cu viitorii consumatori. Nu mergi la ei ca sa le vinzi sau ca sa ii pregatesti pentru vanzare. Faci doar cercetare de piata. Dupa ce iti descrii afacerea urmand rezumatul creat in pasul 1, mergi pe modelul “intreaba si asculta”.
Pentru a gasi informatiile de care ai nevoie, pune intrebari precum “Cum va loviti in acest moment de nevoia de ... (insereaza aici produsul sau serviciul pe care vrei sa il furnizezi)? Asculta cu atentie – aceasta este vocea consumatorului. In pasul 1, am hotarat ca vorbesti cu prieteni si cu colegi pe care ii respecti. In pasul 2, vei vorbi cu oameni care cumpara in general produse si servicii precum cele pe care vrei tu sa le vinzi. Selecteaza persoane care vor fi concentrate pe continutul ideilor tale si mai putin pe simpla dorinta de a fi sustinute.
Pasul 3: Fii un expert in competitie.
Identifica cinci alte companii care fac deja ceea ce tu planuiesti sa faci. Invata cat de mult poti despre ei. Unul din cele mai bune lucruri pe care le poti afla este daca acestia se dezvolta sau din contra, regreseaza. Vrei sa intri intr-o afacere unde piata si cererea sunt in crestere!
Analizeaza tot ce afli si pune-ti intrebari legate de oportunitatea pe care o va avea noua ta afacere. Daca nu gasesti nicio companie care face deja ceea ce vrei tu sa faci, inseamna ca: 1) Nu exista suficienta cerere pentru a sustine o afacere; 2) Nu ai cautat suficient. A treia posibilitate, si una inteleasa adesea gresit, este ca o noua oportunitate a fost descoperita, una la care nimeni nu s-a gandit pana atunci, si astfel nu exista concurenta. Rar se intampla sa gasesti asa un caz.
Pasul 4: Fa o estimare bruta a costurilor initiale.
Gandeste-te la procesul in care determini consumatorul sa incheie o vanzare. Care sunt lucrurile de care ai nevoie pentru a face vanzarea? Ai nevoie de un birou? De o cladire? De o sigla? Calculatoare? Serviciu de telefonie? Echipamente speciale? Angajati? Vei avea nevoie sa iti iei salariu din aceasta activitate inca de la inceput? Fa o lista cu toate lucrurile majore si estimeaza costurile acestora pentru primul an. Imparte acest numar la doisprezece pentru a afla cheltuielile fixe lunare.
Pentru a-si calcula suma initiala din vanzari, unele tipuri de companii trebuie sa ia in calcul costurile cu vanzarile sau costurile aditionale facute pentru fiecare vanzare. Intr-o afacere care vinde servicii pure, precum domeniul consultantei, nu va fi niciun cost, sau poate doar unul foarte mic. Un consultant vinde timpul lui. Punctul de la care afacerea devine profitabila porneste de la totalul cheltuielilor calculate mai sus.
Alte afaceri, precum restaurantele sau comerciantii trebuie sa ia in considerare costul bunurilor pe care le vand. De exemplu, analizeaza o companie ale carei cheltuieli lunare totale sunt 10.000 Euro. Daca vand rame de fotografii de o suma de doua ori mai mare decat cheltuielile, vor avea nevoie de profituri de 20.000 Euro pentru a-si incepe activitatea. Primii 10.000 de Euro ii vor folosi pentru a plati ramele de fotografii, iar cu restul de 10.000 Euro vor acoperi costurile de baza ale afacerii.
Este esential sa iti cunosti costurile totale si necesarul de venit initial pentru a evalua ideea de business. Asa cum am spus, aceasta este o estimare bruta pe care o poti reface cu atentie daca ideea ta de afacere trece toate testele.
Pasul 5: Identifica persoana care se va ocupa de vanzari (si probabil ca aceasta persoana vei fi tu).
Foarte multi oameni incep afaceri fara sa ia cu adevarat in considerare ce volum de produse sau servicii trebuie vandute si cine va fi responsabil de vanzari. In prima faza, multi spun lucruri precum: “Mi-a placut dintotdeauna sa gatesc, de aceea am facut o firma de catering.” Inainte sa inceapa o afacere, toti au acelasi scop – sa devina “omul anului in vanzari” in domeniul lor.
Cand incepi o afacere, trebuie sa stii ca aceasta va esua sau va avea succes in functie de targetul stabilit pentru vanzari. Referitor la cine face vanzarile, responsabilitatea vanzarilor pentru companie ii revine fondatorului. Daca esti pregatit sa spui “Sunt gata sa fiu responsabil pentru vanzarile din noua mea companie”, inseamna ca ai trecut de pasul cinci.
Rezumat. Daca acorzi timp pentru a trece ideea de afacere prin cei cinci pasi, vei fi pregatit sa raspunzi la intrebarea “Cum voi sti daca afacerea mea va avea succes?” Astfel vei fi obtinut toate informatiile esentiale pentru a lua o decizie corecta legata de inceperea afacerii.
In continuare, ia informatiile de baza pe care le-ai dezvoltat in cei cinci pasi pentru a incepe sa-ti scrii planul de afaceri. Vei afla ca lucrurile pe care le-ai invatat te vor ajuta sa ai un bun inceput.
Articole conexe
Afacere cu microplante. Cum poti obtine profit dintr-un spatiu mic
de Bianca TilaRentabilitatea intreprinderii. Cum pot masura succesul afacerii mele
de Bianca TilaCum sa alegi senzorul de temperatura potrivit pentru afacerea ta - ghid complet
de Idei de afaceri3 recomandari pentru a-ti incepe cu dreptul propria afacere
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit