Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Malefic prin definitie: sa ducem consumatorii in ispita. 3 sfaturi 'malefice'

de Catalin Chivu 13 Feb. 2015 2850
3.33 din 3 voturi
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Inainte ca dl Chris Nodder sa-si inceapa prelegerea la conferinta interactiva SXSW din Austin, Texas, si-a pus o jacheta rosie si a dat drumul unui ras maniacal. Prelegerea sa se intitula "Malefic prin definitie: sa ducem consumatorii in ispita".

Manipulare "malefica" - o noua metoda de vanzare. Nodder a impartasit cu audienta sa cateva studii de caz si exemple reale de manipulare „malefica“ in anumite companii cunoscute, structurandu-le in functie de cele sapte pacate capitale.

Iata cateva din observatiile sale, lucruri pe care orice companie le poate invata despre influentarea comportamentului consumatorului.

1. Lenea.

Este in natura umana sa evitam sa facem mai mult efort decat ar fi absolut necesar. Acest lucru motiveaza companiile sa „pacaleasca“ potentialii clienti sa se aboneze la newsletterul lor folosind expresii dublu negative, bazandu-se pe faptul ca cei mai multi vor sari peste mare parte din text si nu-l vor citi cu atentie.

Nodder spunea in prelegerea sa ca e-buletinele informative care folosesc expresii dublu negative au o rata de abonare cu 66% mai mare decat cele care folosesc un limbaj clar. insa atunci cand lenea consumatorului este folosita corect, companiile pot face mult mai mult decat sa pacaleasca niste oameni sa se aboneze la buletinele lor informative, ele pot reduce obstacolele din calea clientului.
Lectia de invatat de aici: Simplificati totul!

2. Mandria.
Consumatorii vor cheltui adeseori mai multi bani pe iluzia unui produs unic sau important. Nodder ne indreapta atentia catre compania Best Made care are impune preturi ridicate pentru toate topoarele sale, bazandu-se pe impresia maiestriei cu care sunt produse si a prestigiului.

Topoarele Best Made sunt chiar impachetate in „lana de lemn“, care nu este decat un mod pompos de a spune rumegus. Mandria este cea care face un produs sa se alinieze la valorile consumatorului.
Lectia de invatat de aici: Oferiti o experienta speciala!

3. Invidia.
Cand vine vorba de creat impresia exclusivitatii, Nodder sugereaza sa luam notite de la companiile aeriene. Adunarea milelor de zbor pentru atingerea statutului de VIP si castigarea de recompense creeaza o separare intre clienti, incurajandu-i pe cei care nu au castigat suficiente bonusuri sa cheltuiasca in continuare. Brandurile care folosesc eficient invidia creeaza sentimentul de apartenenta la un anumit statut social si ii fac pe consumatori sa aspire la acesta.
Lectia de invatat de aici: Fiti evazivi!


Tags: consumatoricomportament consumatorivanzari

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 3.33 din 5 - 3 voturi.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]