de Alexandra Popescu
06 Iun. 2014
2580
Toata lumea si-ar dori ca start-up-rile sa fie precum un meci de fotbal: toate ar juca patru trimestre egal impartite, iar la finalul lor ar sti exact cine a castigat si cine a pierdut. Din pacate, acest lucru nu exista.
Intr-un context de marketing, succesul antreprenorial are mai putin de-a face cu un inceput definitv sau un sfarsit decat cu o serie de activitati orientate catre client, care are succes sau nu sa obtina o tractiune si un impuls.
Va prezentam, in continuare, trei motive pentru care start-up-urile se incurca si se impotmolesc.
1. Marketing pentru toata lumea apeland la nimeni
Alege o tinta si concentreaza-te. Incepe prin a alege ceea ce este cel mai profitabil sa fie zdrobit in cazul in care produsul nu a fost inventat. Expertul in cresterea start-up-urilor, Sean Ellis, a intrebat utilizatorii cum s-ar simti daca nu ar mai putea sa foloseasca produsul start-up-ului. 40% dintre acestia au spus ca ar fi foarte dezamagiti in cazul in care serviciul sau produsul de pornire nu ar mai fi disponibil, fondatorul trebuind sa realizeze o buna potrivire a produsului/pietei.
2. Executarea canalelor de marketing pe steroizi
Cum sunt medicamentele pentru imbunatatirea performantelor, suprasarcina canalelor de marketing ar trebui interzisa de la sport. In zilele noastre exista multe tactici de marketing care sunt ieftine si usoare, este natural sa incepi postari, tweet-uri, pin-uri, blogging prin cat mai multe canale posibile.
Insa acest lucru nu este totul. Sa te concentrezi pe mai multe platforme este dificil sa inveti cu adevarat ceea ce te tine in tractiune. Alege doar unu sau doua canale de marketing unde sa blochezi targetul tau de clienti si unde sa vinzi mesaje relevante.
In stadiile incipiente de crestere, incetinirea se intampla atunci cand start-up-ul isi petrece mai mult timp programand tweet-uri, postari si alte asemenea lor decat sa isi imagineze ceea ce rezoneaza cu adevarat cu potentialul target. Realitatea este aceea ca cu cat cresti mai mult, cu atat trebuie sa fii mai pregatit sa asculti.
Primii clienti sunt critici. Daca ii asculti cu atentie, acestia vor oferi feed-back-ul nepretuit si te ajuta sa raspandesti mesajul despre produsul tau.
3. Practica marketingul Hail Mary
In 1975, Dallas Cowboys a condus grupul Roger Staubach intr-un joc castigator impotriva Minnesota Vikings. Acesta a spus mai tarziu despre probabilitatea sa scazuta, jocul castigator "am inchis ochii si am spus Hail Mary!".
Echivalentul marketingului este filmul viral Dollar Shave Club care a facut compania faimoasa. Compania a gasit formula castigatoare si a crescut la una multimilionara in dolari. Insa start-up-urile sunt rareori atat de norocoase. Mingea castigatoare este intotdeauna posibila si interesanta, dar nu ar trebui niciodata sa fie o inlocuire a fundamentelor. Castigul este mai mult despre a face munca grea si sa iti imaginezi lucruri pentru fiecare zi.
Multe start-up-uri se incurca, deoarece nu au testat destul. Un nou risc optim trebuie sa fie testarea ca in multe mesaje diferite, pagini de destinatie si oferirea ca posibil. Scopul este urmarirea rezultatelor.
Tags: afaceristart in afaceristart-upmarketingafaceri de succesantreprenori