de Andrioae Ruxandra
26 Iul. 2014
32195
Industria petrolului si a gazului este una dintre cele mai profitabile si avantajoase afaceri. De fapt, este una dintre cele mai importante sectoare ale economiei. De aceea, cei mai multi oameni bogati au facut investitii considerabile in domeniul petrolului si al gazelor.
5 motive pentru care ar trebui sa deschizi o benzinarie:
• Reprezinta o investitie tangibila si activa
• Este o afacere profitabila, bazata pe volum
• Produsele din petrol se vand practic singure, este nevoie de putin marketing
• Profitul este aproape garantat, pentru ca produsele din petrol reprezinta o nevoie zilnica pentru detinatorii de masini
• Lumea este dependenta in mod serios de petrol si benzina, in ciuda campaniilor pro energia ecologica.
Inainte de a-ti infiinta o benzinarie, trebuie sa fii pregatit fizic, psihic si financiar, pentru ca industria petrolului are reguli stricte, avand o multime de procese birocratice, cu un capital riscant. Nu este o industrie pentru cei care sunt nesiguri pe ei.
Succesul unei afaceri este dependent de pregatirea adecvata, asadar, inainte sa investesti vreun ban pentru a deschide o benzinarie, este important sa faci un studiu de fezabilitate. Acest pas te va ajuta sa eviti anumite greseli si sa iti creasca sansele de succes.
Planul de afaceri este singurul document care poate dovedi investitorilor ca ti-ai facut temele si ca, practic, stii exact in ceea ce te bagi. Dupa efectuarea studiului de fezabilitate, pasul urmator este scrierea planului de afacere, care trebuie sa contina toate informatiile despre afacerea ta, inclusiv costurile proiectului, planuri financiare, riscurile aferente, planul de marketing, misiunea si scopul afacerii, cuprinsul, informatiile tale personale etc.
Pentru a evita greselile de calcul, este recomandabil sa efectuezi studiul de fezabilitate cerand ajutorul unui consultant in afaceri specializat in domeniul gazelor si al petrolului.
Dupa ce ai dezvoltat planul de afacere, poti incepe sa cresti capitalul necesar si poti alege sa iti finantezi singur proiectul, sa primesti sprijin din partea investitorilor in privinta finantarii sau sa te imprumuti la banca. Indiferent ce metoda alegi, trebuie sa fii sigur de ceea ce faci.
O benzinarie situata intr-o locatie buna inseamna un succes garantat, iar astfel nu vei fi nevoit sa faci prea multa publicitate afacerii. Exemple de zone potrivite pentru afacerea ta sunt:
• Zonele comerciale
• Drumurile sau zonele cu trafic foarte mare
• Autostrazile mari
• Zonele industriale
• Zonele rezidentiale.
Una dintre premisele obtinerii licentei pentru afacerea ta este inregistrarea acesteia din urma si platirea autorizatiei. Inregistrarea numelui firmei este obligatoriu, iar pentru asta poti apela la un avocat sau la un jurist.
O benzinarie presupune o investitie uriasa, indiferent de locatie, de dimensiunea statiei de alimentare, de numarul de pompe sau de tipul de servicii extra oferite. Trebuie sa ai in vedere urmatoarele:
• Costurile achizitionarii terenului pentru benzinarie
• Costurile construirii benzinariei
• Costurile echipamentelor si ale facilitatilor
• Rata asigurarii
• Costurile inregistrarii si ale licentei
• Costurile aprovizionarii cu carburant.
Iata echipamentul minim cu care benzinaria trebuie sa fie dotata:
• Camioane pentru aprovizionare
• Pompe de benzina
• Rezervoare subterane si de suprafata
• Indicatoare ale cantitatii de benzina livrate
• Calculatoare (cu toate sistemele necesare instalate)
• Case de marcat etc.
Daca detii camioane sau rezervoare, trebuie sa ai un contract cu distribuitorii de carburanti sau cu furnizorii. Ei trebuie sa iti asigure aprovizionarea atunci cand este nevoie. Desfasurarea unei afaceri de acest tip implica management, asadar vei avea nevoie de personal care sa lucreze pentru tine.
Iti poti dota benzinaria cu diverse servicii extra, precum fast-food, tutungerie, bauturi alcoolice si racoritoare, servicii de spalare a masinilor sau atelier auto.
Strategiile de marketing aplicate unei benzinarii sunt urmatoarele:
• Vanzarea produselor la un pret accesibil
• Fixarea unor beneficii de loialitate pentru clientii fideli
• Incurajarea personalului in relatia cu clientii, astfel incat angajatii sa fie sociabili cu clientii
• Alegerea unui nume usor de retinut, cu rezonanta pentru benzinaria ta
• Rasplatirea clientilor fideli de Craciun, de Paste etc.
• Construirea unui brand si alegerea unei uniforme pentru angajatii tai.
Sursa: www.mytopbusinessideas.com
Tags: afaceriidei de afaceribenzinarieafaceri benzinariepetrolgazafaceri petrol