Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Secretele unui bun nume de companie

de Marian Curelaru
2996 1 08 Mai. 2014
Start in afaceri


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4
din 3 voturi
RATING UTILIZATORI

Sa pornesti la drum cu un nume de firma care nu e memorabil inseamna sa iti limitezi din start impactul afacerii tale. Etapa cruciala si totodata delicata, alegerea numelui implica reflectie si precautie. Daca vrei notorietate si profit, n-o sa te opresti la propriul nume (oricat ti-ar fi de drag) si nici la combinatii din numele asociatilor care dau formule neinteligibile sau ridicole. Un nume de companie bine ales te poate scoate din mediocritate, poate atrage potentialii clienti si poate deveni un adevarat brand.

Iata sapte sfaturi simple pentru a evita denumirile nepotrivite:
 
1. Sa fie simplu
Numele cele mai scurte sunt cele mai bune. Un nume lung se retine mai greu. Potrivit unui studiu facut in noiembrie 2010, mintea noastra retine in secvente de 3 sau 4 elemente. Asadar, cuvintele de una sau 2 silabe sunt mai usor de memorat. Specialistii in branding recomanda alegerea unei denumiri formate dintr-un singur cuvant, considerand aceste denumiri cele mai creative si reusite. Folosirea cratimelor si a altor semne ortografice nu este indicata.
 
2. Sa fie nou
Asigurati-va ca numele pe care l-ati ales nu este deja inregistrat. Fiecare denumire se poate verifica accesand pagina oficiala a Oficiului National al Registrului Comertului. Pentru a evita erorile nefericite, puteti inregistra denumirea si la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM). Aceasta nu este obligatorie, dar astfel puteti opri alte firme sau persoane fizice sa utilizeze aceeasi denumire in acelasi domeniu de activitate. Aceeasi regula este valabila in cazul in care ati ales un nume de domeniu pentru site-ul firmei.
 
3. Sa aiba rezonanta internationala
Majoritatea startup-urilor opteaza pentru nume in limba engleza. Pentru a cuceri pietele straine este logic sa alegi un nume cu rezonanta internationala, fie ca este vorba de engleza fie ca sunt termeni abstracti, universal valabili. Singura conditie: sa fie usor de pronuntat si nu foarte dificili pentru populatia tinta autohtona. Atentie la verificarea sensului in toate limbile (cele principale, in orice caz) pentru a nu descoperi mai tarziu ca termenul ales are o semnificatie oribila sau jenanta intr-o alta limba.
 
4. Sa fie atemporal 
Candva a fost la moda folosirea dublelor vocale, dupa modelul Google sau Yahoo. Inspirandu-se de aici, unii antreprenori au sperat in virtutile "magice" ale unor astfel de formule, dar n-au reusit de cele mai multe ori decat sa frizeze ridicolul. Daca alegeti un nume in voga, riscati sa va datati un pic prea rapid afacerea. La fel precum neinspiratii care si-au inclus in denumirea firmei anul infiintarii.
 
5. Sa aiba un inteles
Trebuie ca numele ales sa le "vorbeasca" cat mai multor interlocutori. El trebuie sa indice activitatea desfasurata sau solutiile pe care le aduceti. Poate fi descriptiv si sa spuna precis ce faceti sau poate fi un pic mai conceptual, dar trebuie oricum sa spuna ceva despre dumneavoastra. In general, firmele din domeniul B2B aleg nume descriptive, pentru a fi lesne de identificat de catre potentialii clienti. Atentie totusi la eventualele schimbari de activitate pe parcurs, care risca sa faca numele depasit.
 
6. Sa stimuleze imaginatia
Dincolo de descriptiv, numele este bine sa contina si o forma de imaginar, sa vehiculeze anumite valori ale marcii pe care vreti s-o creati. Numele face parte din istoria pe care firma le-o propune consumatorilor. In cazul companiei Amazon, legenda spune ca Jeff Bezos ar fi optat pentru ca incepe cu prima litera a alfabetului. Apoi, el s-a gandit la fluviul Amazon, cu cel mai mare debit de apa din lume, asemanator dorintei sale de a se impune la nivel mondial.
 
7. Sa fie sprijinit de un logo bun 
Cele doua etape trebuie sa fie simultane. Cand va ganditi la un nume, ganditi vizual. Imaginati-va viitorul dumneavoastra logo si forma pe care o va lua. Alegeti lizibilitatea si totodata eleganta. Cel mai bun logo este cel care se intelege usor si rapid. Ganditi-va si la culori! Un bun logo trebuie sa functioneze atat pe un fond clar, cat si pe unul inchis.
 


Tags: pregatirea afaceriialegerea numelui companieisfaturidrepturi de proprietate intelectuala

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul

Rating:
Nota: 4 din 5 - 3 voturi.

Articole conexe

Afacere bio - sfaturi utile pentru gestionarea afacerii

de Camelia Diaconu
01 Oct 2018
In prezent, cererea pentru produsele bio este tot mai mare datorita numarului ridicat de persoane care isi doresc sa consume doar alimente sanatoase,...

Sfaturi utile pentru o afacere agricola profitabila

de Camelia Diaconu
16 Iun 2020
Mediul rural pune la dispozitie tot mai multe afaceri profitabile, acesta fiind motivul principal pentru care tot mai multi tineri isi doresc sa...

Sfaturi pentru a ajunge omul de succes admirat de ceilalti

de Camelia Diaconu
11 Iun 2018
Atigerea succesului nu este deloc un punct usor, mai ales ca tine cont de o multime de factori, care nu intotdeauna depind in mod direct de tine. Iti...

Sfaturi pentru a incepe o afacere de succes

de Camelia Diaconu
09 Sep 2020
Uneori nu este de ajuns sa ai doar o idee buna pe care sa iti doresti sa o transformi intr-o afacere de succes, ci ai nevoie si de suficient curaj...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



Comentarii1 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
Gabi 2016-11-15 16:19:08
La o firma de cartier sau o alimentara nucred ca are sens sa stai sa te gandesti prea mult ce nume ii dai.

Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2020







Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016