Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Start in afaceri - Produse cosmetice preparate la domiciliu
Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Ghid practic Realizarea de sapun natural
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Idei de afaceri: Produse cosmetice preparate la domiciliu
In 1974, o cosmeticiana (Stephanie Faber) a publicat o carte cu titlul “Natur-kosmetik” in care prezenta in amanunt peste 200 de retete de produse cosmetice ce puteau fi preparate la domiciliu. Cartea s-a bucurat de un mare succes, deoarece cosmeticele rezultate erau 100% naturale, obtinute din ingrediente proaspete (fara nici un fel de conservanti) si aveau un cost cu cel putin 40% mai mic decat al produselor similare din magazine.
Apoi, in 1986, a venit boom-ul: realizatorul german de televiziune Jean Putz a abordat in cadrul emisiunii sale (“Hobbythek”) tema “Produse cosmetice do-it-yourself” si impactul a fost imens, in randul publicului feminin, evident. Putz a primit peste 300.000 de scrisori prin care spectatoarele ii cereau informatii suplimentare. Si toate au fost indrumate catre cartea lui Stephanie Faber si catre cei numai cinci furnizori de ingrediente pentru cosmetice existenti la data aceea pe piata germana.
Interesul acesta urias nu putea ramane insa neexploatat,
el constituind o baza excelenta pentru o noua oportunitate de afaceri: magazine specializate pe comercializarea de ingrediente si accesorii pentru amatoarele de produse cosmetice preparate la domiciliu. O noua afacere, asadar, adresata atat noilor intreprinzatori, cat si magazinelor de cosmetice deja existente.
Idei de afaceri: Produse cosmetice preparate la domiciliu
La fel ca in laboratorul de chimie
Frankfurt. Magazinul din pasajul de trecere subteran, din centrul orasului, nu poate fi ignorat. Spinnrad – produse cosmetice hobby sta scris cu litere mari pe geamuri, dar acest nume nu le spune trecatorilor mare lucru. Chiar si o privire aruncata in interior nu ajuta prea mult: pe rafturi se afla nenumarate sticlute, alaturi de pungulite cu prafuri, pahare de masurat si balante. Cine intra in magazin se simte la inceput ca intr-un laborator de chimie. Mobilierul modest, format din rafturi simple, albe, precum si peretii de culoare deschisa se afla in opozitie cu atmosfera de bazar oriental. Un amestec de mirosuri placute pluteste in incinta.
O vanzatoare bine instruita se afla la post, pentru a oferi raspunsuri. “Noi vindem produse cosmetice de preparat la domiciliu”, explica ea unei cliente. “La noi gasiti tot ceea ce va trebuie pentru prepararea de spume de baie, produse de spalare a parului si creme.” Ea face o paralela cu gatitul: “Pentru o mancare reusita aveti nevoie de diferite ingrediente. La fel stau lucrurile si cu cosmeticele, aveti nevoie de diferite materii prime pentru a «gati» un sapun sau o crema hidratanta. Si noi va oferim toate aceste materii prime.”
Magazinul nu lasa nici o dorinta nesatisfacuta. “Avem aici peste 1.000 de produse”, spune cu mandrie Petra Schmittnamm, sefa Spinnrad. “Toate sunt ordonate pe grupe, pe o suprafata de numai 50 mp, iar clientele sunt indrumate cu ajutorul unor indicatoare mari.”
Pe primul loc ca vanzari se afla uleiurile: eterice, vegetale si parfumate. Printre cele eterice se afla, de exemplu, anumite uleiuri cu aroma de
eucalipt sau concentrat de citrice, in grupa uleiurilor vegetale gasim amestecurile de floarea soarelui, ricin, seminte de grau, iar in ceea ce priveste uleiurile parfumate clientii trebuie sa aleaga intre mar, iasomie si santal.
In plus, magazinul are un sortiment larg de emulgatorii care, in cazul cosmeticelor, realizeaza legatura dintre uleiuri si apa. Substantele care ofera consistenta, cum ar fi ceara de albine sau untul de cacao, reprezinta o alta grupa.
Incepatorul se descurca cu greu in aceasta oferta bogata. Caci nu exista numai produsele in sine, ci si retetele, care presupun utilizarea unor cantitati specifice. Gruparea ingredientelor este facuta, asadar, si pe cantitati – exista recipiente si de 10 mililitri, si de 5 litri, pentru marii consumatori. Si aici consultanta este de baza.
Idei de afaceri: Produse cosmetice preparate la domiciliu
Consultanta, consultanta, consultanta
Numai pentru o crema obisnuita sunt necesare o jumatate de duzina de ingrediente care trebuie combinate in cantitatile necesare. De aceea, magazinele de produse cosmetice “do-it-yourself” ofera atat carti de retete, cat si ustensilele de lucru necesare, cum ar fi termometru, mici cantare, cutii pentru creme, lingurite sau cilindri de mestecat.
Clientele nu trebuie sa aiba surprize neplacute acasa, de aceea consultanta individuala este foarte amanuntita. “Fara aceasta nu functioneaza nimic”, spune Petra. “Adesea discut si cate o jumatate de ora cu o clienta, oferind sfaturi despre alegerea ingredientelor si modul de preparare sau atragand atentia asupra perioadei lor de valabilitate. Aceste substante nu pot fi folosite decat intr-un interval limitat de timp.” Nu numai incepatoarele solicita consultanta, si vechile cliente doresc lamuriri, in special in ceea ce priveste noile retete. Exista un colt in care ele pot mirosi si testa toate produsele nou aparute.
Magazinul s-a transformat cu timpul in punct de intalnire al pasionatelor acestei activitati. Multe cliente vin aici de mai multe ori pe luna. Zilnic, Petra Schmittnamm numara pana la 300 de vizitatoare, din care aproximativ 110 si cumpara, sumele platite variind intre 1,5 si 64 de euro. Exista si persoane care fac cumparaturi nu numai pentru ele, ci si pentru prieteni si cunoscuti, si care cheltuiesc usor peste 200 de euro.
Idei de afaceri: Produse cosmetice preparate la domiciliu
Capitalul initial minim: 15.000 de euro
Aceasta este suma minima cu care se poate infiinta un astfel de magazin, cu o suprafata de 50 mp. In unele cazuri insa, intreprinzatorii din bransa au investit mai mult, pana la 75.000 de euro. Afacerea cunoaste si o varianta de comercializare a produselor prin posta, situatie in care dispar cheltuielile cu chiria spatiului si salariile personalului, astfel ca 5.000 de euro este o suma suficienta pentru start.
Aprovizionarea cu marfuri 3.500-40.000 euro
Echipamentul tehnic 3.500-15.000 euro
Amenajarea magazinului 3.000-6.000 euro
Personal (in avans pe o luna) 0-2.500 euro
Chirie (in avans pe doua luni) 2.000-4.000 euro
Publicitate de start 2.500-5.000 euro
Diverse 500-2.500 euro
Total: 15.000-74.500 euro
Articole conexe
Rentabilitatea intreprinderii. Cum pot masura succesul afacerii mele
de Bianca TilaCum trebuie sa arate un plan de afaceri pentru un salon de infrumusetare
de Bianca TilaAfaceri cu melci. Cum poti incepe acest business
de Idei de afaceriStrategia antreprenorului in afaceri
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit