Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Start in afaceri - Sfaturi utile cand deschideti un magazin

de Idei de afaceri 10 Sep. 2024 79651
Start in afaceri - Sfaturi utile cand deschideti un magazin
61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Magazinul fizic permite accesul facil al cumparatorilor la produsele pe care le comercializati, ofera posibilitatea studierii acestor produse in conditii civilizate si, mai ales, se constituie intr-un mijloc publicitar eficient pentru afacerea dvs.: astfel, trecatorii indiferenti se pot transforma rapid in clienti, vizitand pur si simplu din curiozitate magazinul, si asta fara ca dvs. sa cheltuiti un ban cu publicitatea.

Cum sa deschideti un magazin fizic? Daca va tenteaza ideea de a avea propriul spatiu comercial, iata in continuare cateva sfaturi utile.

Nu deschideti un magazin doar de dragul de a porni o afacere

Daca acum vreo 15 ani mentalitatea de genul: "Deschid, apoi ma mai gandesc" le permitea chiar si celor lipsiti de orice experienta sa se descurce, in ziua de astazi o asemenea mentalitate ar duce direct la faliment.

In ziua de azi comerciantul trebuie sa fie un profesionist, cu o puternica motivatie. Sa te dedici comertului, doar pentru ca, de exemplu, asta fac si parintii tai sau pentru ca n-ai gasit o slujba satisfacatoare echivaleaza cu o sinucidere din punct de vedere antreprenorial. La fel de riscante sunt si motivatiile pur financiare.

Cele mai mari sanse de succes le au cei care deschid un magazin bazandu-se pe o pasiune puternica sau pe o experienta bogata vis-a-vis de un anumit produs sau domeniu. Asemenea persoane, prin prisma pasiunii sau experientei lor, cunosc deja foarte bine domeniul respectiv si se pot concentra asupra relatiei cu publicul pe care doresc sa-l cucereasca.

Retineti asadar ca nu trebuie sa alegeti profilul magazinului dvs. urmand sfatul prietenilor, pe baza inspiratiei de moment, a unei statistici citite intr-un ziar sau a unei vagi simpatii fata de un anumit tip de produse. Abordati domeniul pe care-l stapaniti cel mai bine, tinand cont, bineinteles, si de alti factori, cum ar fi amplasamentul pe care-l aveti la dispozitie sau capitalul necesar pentru investitii.

Asta inseamna ca, daca sunteti pasionat de hi-fi, dar spatiul de care dispuneti se afla intr-un cartier muncitoresc, nu e recomandabil sa vindeti aparate ultimul racnet (si foarte scumpe); magazinul dvs. ar trebui sa ofere aparate de o calitate medie si la preturi scazute.

Amplasarea, amplasarea si iar amplasarea!

Un magazin deschis intr-un loc nepotrivit risca sa fie inchis in timp de sase luni. Regula nu cunoaste exceptii. Alegerea locului, intr-adevar, este una din problemele cele mai delicate pe care dvs., viitorul comerciant, trebuie sa o rezolvati. La luarea deciziei tineti cont, in mod esential, de oferta pe care o propuneti publicului. Pentru ca exista produse care ofera garantia succesului, chiar daca punctul de vanzare se afla intr-o pozitie aparent dezavantajoasa, dar si altele care, pentru a se vinde, cer amplasari privilegiate.

Ar fi irational, de exemplu, sa deschideti un magazin de bomboane, de ciorapi sau de suveniruri in zone slab frecventate. Magazinele de acest tip isi bazeaza rentabilitatea pe volumul ridicat al vanzarilor si este limpede ca deschiderea lor in zone putin frecventate inseamna, practic, falimentarea lor.

Exista, in schimb, magazine care obtin rezultate foarte bune, fara sa se bucure de pozitii foarte avantajoase: este cazul magazinelor de mobila, al celor de produse electronice, de articole casnice sau, in general, al magazinelor care ofera marfuri al caror pret, prin definitie, este ridicat.

Bineinteles, nu orice intreprinzator isi poate permite sa aleaga un amplasament pe strazile cele mai circulate ale orasului sau in cel mai frecventat centru comercial din zona. Si-atunci, chiar daca magazinul se afla intr-o locatie mai putin favorabila, comerciantul poate contracara acest dezavantaj incercand sa faca din magazinul sau un punct de referinta pentru clientela. Consumatorii trebuie sa ajunga sa-si doreasca sa faca cumparaturi numai in acel magazin, si nu in altul, datorita unei serii intregi de servicii si avantaje care compenseaza handicapul amplasarii.

Magazin fizic: Pe cine angajati ca vanzatori?

Pentru unii comercianti, angajarea unui vanzator apare adesea  ca o problema banala. Persoanei de pe acest post i se cere, de obicei, sa fie cinstita si de incredere. Calitati fundamentale, fara indoiala, dar nu suficiente pentru a face dintr-un candidat angajatul ideal. Rolul celui care reprezinta direct firma in relatia cu clientii este hotarator.

Vanzatorul trebuie sa fie nu numai simpatic si amabil, ci si foarte competent vis-a-vis de produsul pe care il vinde, astfel incat sa poate sa ofere clientului, daca e cazul, o consultanta profesionista. Din acest motiv, straduiti-va sa alegeti intotdeauna persoane motivate, care au disponibilitatea sa se perfectioneze in mod constant.

Nu neglijati imaginea magazinului

Intr-o perioada de concurenta extrema, si cele mai mici amanunte conteaza. O vitrina nu tocmai curata sau lasata luni intregi fara vreo schimbare, o firma luminoasa defecta, un mobilier saracacios sau invechit, luminile prea slabe sau excesive, muzica prea puternica intr-un mediu destinat unui public matur, sau o simfonie intr-un loc destinat numai adolescentilor – iata lucruri care pot strica renumele unui magazin.

Din aceasta cauza, e necesar sa va priviti propriul  magazin cu obiectivitate si sa va puneti in locul clientelei, pentru a putea alege solutiile cele mai potrivite. O imagine atragatoare a magazinului nu se obtine cu mari eforturi. Cateodata este suficient si foarte putin, chiar si numai spalatul pardoselii…

Favorizati accesul clientilor la produsele oferite

Prin definitie, magazinul este un loc unde publicul se duce sa vada unul sau mai multe produse, inainte de a se hotari pe care sa-l cumpere. In ciuda faptului ca aceasta conceptie este universal acceptata, unii comercianti se incapataneaza sa-l considere pe client un nepoftit care deranjeaza.

Astfel, in anumite puncte comerciale, anunturile de genul “Nu atingeti marfa” au devenit o regula (patronii mai amabili precizeaza: “Nu desfaceti amabalajul. Pentru a vedea produsele, adresati-va personalului”). Atingerea marfii, probarea modului de functionare, testarea parfumului sunt lucruri  pe care clientul trebuie sa fie liber sa le faca. Limitarea lor atrage dupa sine scaderea vanzarilor.

Aceasta realitate, deocamdata atat de putin luata in seama in Romania, este foarte bine constientizata in alte parti ale lumii: in Africa de Sud, de exemplu, intr-un magazin de suveniruri dintr-un celebru centru comercial din Capetown, se rasfata un afis mare care spune: “Atingeti si incercati toata marfa: se afla aici pentru dvs”.

Fiecare magazin are un target, adica o categorie specifica de consumatori. Sa placi tuturor este, intr-adevar, imposibil, atat in viata particulara cat si in afaceri. Asa ca, in loc sa va risipiti energia cautand sa cuceriti o clientela care nu prea are tangenta cu oferta magazinului dvs., mai bine concentrati-va atentia asupra unui anumit segment.

Succesul unui punct comercial depinde foarte mult de capacitatea proprietarului sau de a-l transforma intr-un punct de referinta pentru o anumita categorie de consumatori. Un magazin de incaltaminte pentru tineri, de exemplu, si-ar pierde credibilitatea daca ar incerca sa introduca in sortimentele sale o colectie clasica de pantofi de dama.

Hotarati de la bun inceput carui public va adresati si folositi toate strategiile posibile pentru a-l atrage, studiindu-i bine preferintele, comportamentul de cumparator si obiceiurile.

Nu fiti agasant!

Multora li se intampla sa intre intr-un magazin pentru a cumpara o camasa si sa iasa cu sacosa plina de haine. Este numai meritul comerciantului, care i-a stimulat sa cumpere. Din pacate, insa, multora li se intampla si sa treaca pragul unui magazin cu intentia de a-si goli portofelul si sa iasa enervati si cu mainile goale. Motivul? Insistenta comerciantului care, in cinci minute, a incercat sa propuna spre cumparare toate sortimentele, inclusiv resturile din depozit.

Abilitatea celui care conduce un magazin se manifesta si prin modul in care ii trateaza pe clienti. Amabilitatea si politetea sunt obligatorii, dar nu trebuie niciodata sa se ajunga la impuneri. Cine lucreaza intr-un magazin trebuie sa fie un consultant, nu o prezenta agasanta, care se tine dupa client propunandu-i articole de care acesta nu este interesat si despre care a spus deja ca nu-i trebuie. Consumatorul trebuie sa se simta liber sa hotarasca el insusi. Vanzatorul trebuie doar sa-si exercite influenta asupra deciziei finale a clientului, fara ca acesta din urma sa-si dea seama.

Mariti preturile doar daca e necesar

Adaptarea preturilor este un aspect normal al oricarei activitati comerciale. Cu toate acestea, exista comercianti care nu se limiteaza la o simpla ajustare, preferand sa le modifice fundamental (majorandu-le, se intelege), de indata ce afacerile incep sa mearga bine.

Se comite astfel o grava greseala, pentru ca astfel se pune pe fuga o parte importanta a clientelei, care gasise in magazinul respectiv echilibrul perfect intre calitate si preturi. Dorinta de a incasa mai mult este legitima dar, pentru atingerea acestui obiectiv, nu este bine sa actionezi pe panta preturilor, care constituie un instrument important in definirea, cucerirea si pastrarea clientelei.



Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: magazinspatiu comercialmagazin fizicpromovare magazin

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Ce trebuie sa stii daca vrei sa-ti deschizi un magazin mixt

de Idei de afaceri
03 Iun 2024
Un magazin mixt poate fi o afacere buna pentru comunitatile unde retelele de supermarket-uri si hypermarket-uri nu si-au deschis puncte expres de...

Ce trebuie sa stii daca vrei sa iti deschizi un magazin online

02 Dec 2019
Datorita posibilitatilor multiple pe care internetul le ofera, ideea unei afaceri care sa se desfasoare in mediul online este tot mai cautata de o...

Cat costa crearea unui magazin online si care sunt primii pasi?

21 Dec 2016
Ce fel de afacere va doriti sa incepeti? Va ganditi ca e nevoie sa faceti credit, sa strangeti bani luni de zile sau sa renuntati la anumite...

Afacere profitabila intr-un magazin ... portabil

de Dragos Craciun
03 Dec 2014
Nu, nu este vorba despre un magazin-rulota, in genul celor pentru fast-food, ci de un magazin adevarat in care clientii pot intra si studia produsele...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca GRATUIT
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]