Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Strategia pentru o afacere de succes in Romania

de
2302 0 26 Iul. 2019
Start in afaceri


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

4.06
din 17 voturi
RATING UTILIZATORI

Antreprenorii sunt unii dintre cei mai "ghinionisti" oameni, intrucat ei pornesc pe un drum pe care trebui sa il construiasca singuri. Strategia pentru o afacere de succes, asadar, se individualizeaza si devine o marca proprie a omului implicat intr-un anumit tip de business. Exista, totusi, o reteta care poate fi aplicata de catre toti cei care-si deschid propria aventura in acest domeniu? Sa urmarim cateva exemple.

Cum puterea exemplului da intotdeauna cele mai bune rezultate, inainte de a porni pe calea succesului trebuie sa privim in urma, spre inceputurile celor mai mari si mai profitabile afaceri din lume. Poate printr-o astfel de analiza gasim si noi o solutie care sa ne garanteze mai usor succesul dorit. 
 
Amazon
Internetul deschidea inainte de mileniul III o uriasa poarta inspre noi posibilitati de afaceri. Chiar daca, la vremea respectiva, riscai sa fi considerat nebun daca investeai in Internet, Jeff Bezos, fondatorul site-ului Amazon.com, si-a asumat toate riscurile si a inceput sa construiasca de la zero ceea ce s-a transformat in una din cele mai profitabile afaceri de pe piata, in clipa de fata.
 
Bezos a fost primul antreprenor care a indraznit sa provoace librariile si magazinele traditionale, cumparand depozite imense pentru stocurile sale impresionante de carti, pe care le le vindea apoi, in mod direct, prin intermediul site-ului sau.
 
Fondatorul Amazon.com a inteles si a reusit sa-si convinga si investitorii ca trebuie sa aiba, in primul rand, multa rabdare si ca banii nu vor veni peste noapte. Scopul sau? Construirea unei comunitati imense de utilizatori ce, incantati de posibilitatile nelimitate oferite de site-ul sau si de libertatea de exprimare, continua sa verse in fiecare secunda bani in conturile Amazon, sume ce aduc dobanzi frumoase companiei.
 
Desi compania a devenit profitabila abia la inceputul anilor 2000, Amazon.com a reusit sa supravietuiasca exploziei domeniilor ".com", care au inchis, de exemplu, Geocities, fostul campion al Yahoo!, la vremea respectiva.
 
Amazon.com a inceput apoi sa vada aproape orice, de la CD-uri cu muzica si filme, pana la electronice si haine.
 
Dell
Cele mai multe companii se mandresc cu stocuri imense, cu depozite uriase ce ii asteapta dintr-o clipa in alta pe clienti sa dea buzna si sa le goleasca. Cum lucrul acesta nu se intampla foarte des, stocurile inseamna, de cele mai multe ori, cheltuieli in plus si bataie de cap suplimentara pentru companii.
 
Pana la Dell, detinerea unui inventar impresionat era considerat un rau necesar, un risc asumat cu speranata unui castig mai mare, in viitor. Dell a schimbat aceasta perceptie, imprumutand un concept folosit de Toyota inca din anii '60, denumit Just-in-Time, sau "exact la momentul potrivit", gratie caruia producatorul de calculatoare nu a mai fost nevoit sa anticipeze cererea de piese de schimb, renuntand treptat la marfa ce se uza moral, in fiecare clipa, pe rafturi.
 
Eliminarea stocurilor a dus la scaderea costurilor, la aparitia unor preturi extracompetitive si a unor servicii extrem de rapide.
 
Combinand aceasta metoda cu vanzarile directe, Dell s-a transformat, peste noapte, intr-un model ideal de afacere, reusind sa renunte treptat la retailerii intermediari si sa-si vanda produsele in mod direct, incasand si profitul intreg.
 
McDonald`s
Cand fratii McDonald's au scos pe piata hamburgerii deliciosi si serviciul rapid ce i-a facut celebri in lumea intreaga, nu s-au gandit mai departe de micul lor restaurant de familie, ce le oferea un profit bun si sigur, fara nicio legatura insa cu ce avea sa urmeze.
 
La inceputul anilor '50, cei doi l-au cunoscut pe Ray Kroc, un distribuitor de mixere, care le-a propus acestora sa-si extinda afacerea, a devenit partener si, in cele din urma, a preluat controlul micutei companii, pe care a transformat-o in cea mai de succes franciza din lume.
 
Conceptul nu era, desigur, nou, la vremea respectiva, insa Kroc a fost cel care a reusit sa treaca la nivelul urmator, speculand la maxim imensul potential al industriei fast-food.
 
Pentru ca urmarea cu o strictete extrema respectarea regulilor de curatenie si preparare impuse, Kroc nu a reusit sa lucreze cu marii investitori, preferand, insa, sa-si subinchirieze spatiile existente micilor francizori interesati de McDonald's.
 
Cu banii obtinuti, acesta a continuat sa cumpere alte terenuri si spatii comerciale, dupa modelul unui joc de Monopoly, reusind, in cele din urma, sa construiasa cel mai mare lant de restaurante din lume.
 
In clipa de fata, McDonald's are peste 30.000 de restaurante.
 
Intelegem, asadar, ca pentru a construi in real imperiu ai nevoie de o intelegere a viitorului sau de inventivitate. Oricum le-am numi, orice astfel de masura este un risc pe care antreprenorul si-l asuma.
 


Tags: strategiaafacere de succesromania

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul

Strategia pentru o afacere de succes in Romania
Rating:
Nota: 4.06 din 5 - 17 voturi.

Articole conexe

Gestionarea deseurilor alimentare in Romania, sustinuta de BEI

de Florin P. Amariei
04 Oct 2019
Banca Europeana de Investitii (BEI) acorda un imprumut urias unei companii din Romania pentru gestionarea deseurilor alimentare. Banca Europeana...

Ovsatchel - pasiune tranformata in afacere de succes

de Camelia Diaconu
05 Mar 2019
Sa incepi o afacere profitabila nu este un pas dificil atunci cand planul de business este unul bine structurat si pus la punct pana la cele mai mici...

Cele mai profitabile 7 idei de afaceri din Romania

de Florin P. Amariei
14 Nov 2018
Esti in cautarea unei idei de afaceri care sa ti se potriveasca dar care sa fie si profitabila? Iata cele 7 idei verificate de noi! Romania...

Reguli pentru o afacere de succes

de Camelia Diaconu
14 Aug 2019
Orice afacere trebuie sa indeplineasca mai multe criterii pentru a deveni un succes. Pe langa planul de afaceri bine stabilit si alegerea angajatilor...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri
Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2019







Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Afaceri cu Profit pentru 2019 - 5 Idei de Afaceri insotite de Planul de Afaceri"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016