Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu: Aproape 66% dintre antreprenorii romani nu vor impozit pe cifra de afaceri

de Idei de afaceri 18 Iul. 2017 2965
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania a realizat in perioada 10.07.2017-13.07.2017 un sondaj privind inlocuirea impozitului pe profit cu impozitul pe cifra de afaceri, la care au raspuns 385 de antreprenori care, din punctul de vedere al formei de organizare au prezentat urmatoarele caracteristici: microintreprindere 52.4%, intreprindere mica 19.5%, intreprindere mijlocie: 19.5%, intreprindere mare 2.4%, ONG (asociatie, fundatie) 0.1%, alta forma juridica (patronat, etc.) 6.1%.

Intrebati daca sunt de acord cu inlocuirea impozitului pe profit cu impozitul pe cifra de afaceri pentru toate companiile din Romania incepand cu 1 ianuarie 2018, 65.9% au raspuns “Nu”, 28% au raspuns “Da”, iar 6.1% au oferit alt raspuns.

La intrebarea “In cazul in care se va inlocui impozitul pe profit cu impozitul pe cifra de afaceri pentru toate companiile, ce cota de impozit considerati ca ar trebui avuta in vedere?”, 78.3% au raspuns ca aceasta ar trebui sa fie de 1%,  12,5%, au considerat ca aceasta sa fie de 2%, iar restul de 9.2% au considerat ca trebuie sa fie de 3%.

De asemenea, respondentii au considerat ca, in cazul in care se va inlocui impozitul pe cifra de afaceri, cele mai afectate intreprinderi vor fi cele din sectoarele care inregistreaza traditional rulaje mari si margini de profit mai scazute (75.3%), intreprinderile care trebuie sa isi modernizeze dotarile si sa faca  investitii (48.1%), intreprinderile care exporta, majorarea de impozit regasindu-se in preturile produsului final si afectand competitivitatea lor (35.8%) sau intreprinderile nou infiintate (22.2%).

In ceea ce priveste sectoarele cele mai afectate de inlocuirea impozitului pe profit cu impozitul pe cifra de afaceri, sectorul distributiei si al vanzarilor cu amanuntul (75.6%) va avea cel mai mult de suferit confirm antreprenorilor intervievati, urmat de sectorul transporturilor (28.2%) si sectorul turismului (23.1%). In plus, sectorul sanatate si asistenta sociala (34.9%) si cel al tranzactiilor imobilare (34.9%) vor inregistra reduceri ale poverii fiscale din inlocuirea impozitului pe profit cu impozitul pe cifra de afaceri.

Conform raspunsurilor antreprenorilor, in domeniul fiscal, acestia considera strict necesar pentru ei si pentru mediul de afaceri din Romania, asigurarea urmatoarelor:

- Predictibilitatea impunerii, stabilitatea impozitelor, taxelor si contributiilor obligatorii,  pentru o perioada de timp de cel putin un an, in care nu pot interveni modificari in sensul majorarii sau introducerii de noi impozite, taxe si contributii obligatorii”: 74.1%
   
- Reducerea fiscalitatii: 70.4%
   
- Asigurarea informarii din timp a contribuabililor, cu modificarea/completarea codurilor “prin lege, care intra in vigoare in termen de minimum 6 luni de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I”: 35.8%

Pozitia CNIPMMR privind impozitul pe cifra de afaceri

CNIPMMR considera ca este imperios necesar ca inainte de adoptarea unei hotarari privind inlocuirea impozitului pe profit cu impozitul pe cifra de afaceri sa fie realizate analize de impact, testul IMM, fundamentari ample si dezbateri cu toate partile interesate.

Aplicarea unei cote diferentiale de impozit pe cifra de afaceri genereaza dificultati majore pentru intreprinderile noi si pentru cele care investesc, blocheaza infiintarea si dezvoltarea societatilor comerciale, poate crea discrepante concurentiale importante pentru intreprinzatorii romani comparativ cu intreprinzatorii din celelate state membre ale U.E., afectand direct volumul exporturilor.

CNIPMMR solicita ca pentru reformele fiscale sa fie respectate principiile fiscalitatii,  respectiv asigurarea informarii contribuabililor, cu modificarea/ completarea codurilor “prin lege, care intra in vigoare in termen de minimum 6 luni de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I”,  precum si predictibilitatea impunerii, conform cu care trebuie sa se asigure “stabilitatea impozitelor, taxelor si contributiilor obligatorii”,  “pentru o perioada de timp de cel putin un an, in care nu pot interveni modificari in sensul majorarii sau introducerii de noi impozite, taxe si contributii obligatorii”. Principiile stabilitatii legislative si predictibilitatii sunt foarte importante, investitorii pentru realizarea unei investiti luand masuri vizand veniturile si cheltuielile pe cel putin 3 – 5 ani si luand in calcul toate elementele, inclusiv fiscale.

Pentru reformele fiscale este necesara consultarea confederatiilor patronale reprezentative la nivel national, potrivit dispozitiilor legale in vigoare: dispozitiile art. 121 lit. b) din Legea nr. 62/2011 a dialogului social, republicata, care prevede “consultarea obligatorie a partenerilor sociali asupra initiativelor legislative sau de alta natura cu caracter economico-social”, coroborate cu dispozitiile art. 9 alin. (5) din Legea 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile ulterioare: “Este obligatorie consultarea organizatiilor reprezentative ale intreprinderilor mici si mijlocii privind continutul proiectelor de acte normative, al analizelor de impact si a Testului IMM, cu valorificarea in mod corespunzator a propunerilor acestora sau motivarea nevalorificarii pozitiei lor, documente ce vor insoti proiectul de act normativ pana la adoptare”.

“Desi inainte de a lansa orice propunere de modificare legislativa cu impact asupra mediului de afaceri, guvernul ar trebui sa realizeze Testul IMM, acest lucru nu se intampla. Astfel, CNIPMMR, tratand profesionist si responsabil acest subiect, a decis sa realizeze un test IMM sub forma unui studiu care sa reflecte perceptia antreprenorilor din Romania cu privire la aceasta modificare. Rezultatele sondajului au reflectat faptul ca, cvasitotalitatea antreprenorilor intervievati se opun introducerii impozitului pe cifra de afaceri.”, Florin JIANU, presedinte CNIPMMR.


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: cifra de afaceriimpozit pe venitimpozit pe cifra de afaceriimpozit pe profit

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]