Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Viata de antreprenor. Cum gasesc clienti?

de Idei de afaceri 06 Nov. 2023 930
Viata de antreprenor. Cum gasesc clienti?
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Pietele marilor companii sunt formate dintr-un numar imens de oameni. Pentru acestea este o adevarata bataie de cap sa gaseasca metode efective si eficiente de a transmite clientilor informatii despre produs. Pe de alta parte, in functie de piata pe care activeaza, pentru o mica intreprindere este mult mai simplu sa isi localizeze clientii.

Primul pas consta in definirea „consumatorilor“ produsului tau, a oamenilor care il vor folosi efectiv. Uneori ei sunt cei care plaseaza comanda, alteori altcineva (un magazin, probabil) cumpara de la tine produsul pentru a-l furniza consumatorului. 
 
Consumatorul este regele in afacerea ta si ii plasezi interesele usor deasupra propriilor tale interese. Daca ai grija de client, ar trebui sa-ti poti castiga existenta; daca nu, risti mult.
 
Sa presupunem ca produsul tau este vandut consumatorilor prin magazine. Sa ne imaginam ca oferi un produs pe care clientul il vrea, si cu toate acestea magazinele opun rezistenta. Renunti si te „inchini“ in fata proprietarului de magazin?
 
Ai putea si, in scurt timp, s-ar putea sa ai dreptate. Dar, mai devreme sau mai tarziu, nevoile clientului identificate de tine vor fi satisfacute; asa cum te-ai gandit la inceput, de ce sa nu fii tu acela? 
 
Exemplul care imi vine in minte este cel al lui John D. Rockefeller, care a distribuit gratis lampi cu parafina pentru a creste consumul de parafina. Multe magazine au urat acest lucru din cauza efectului asupra numarului de lampi vandute, dar Rockefeller a mers inainte si a pus temeliile uneia din cele mai mari averi comerciale din istoria lumii.
 
Exemplul confirma ideea ca se compenseaza plasarea clientilor deasupra comerciantilor pe care trebuie sa-i folosesti. Dar mult mai frecvent comerciantii vor recunoaste valabilitatea ideii daca vii cu o oferta mai buna pentru clientii lor, consumatorii tai.
 
Pentru a trata eficient clientii, trebuie sa-i grupezi: va fi dificil sa ajungi la oameni care, practic, nu au nimic in comun si, probabil imposibil, sa concepi ceva anume care sa fie pe placul tuturor. Consumatorii produsului tau pot fi grupati in toate felurile.
 
De exemplu, in functie de pozitia lor geografica, daca folosesc produsul tau mult sau putin sau dupa categoria de venituri, pozitia sociala, varsta, cum isi petrec timpul liber sau in multe alte moduri.

Odata ce ai un grup sau mai multe grupuri ce pot fi identificate, ai o tinta clara a tuturor eforturilor tale de marketing. Daca ai clienti care par sa se incadreze in mai mult de un grup, cu atat mai bine.
 
Tinta este definita mai clar. De exemplu, daca intentionezi sa oferi service pentru masini mici de tuns iarba cu motor, grupurile tale tinta ar putea fi formate din proprietari (nu chiriasi) ai casei in care locuiesc, cu gazon intre 50 si 500 de metri patrati (cei care au mai putin de 50 de metri patrati folosesc, probabil, masini manuale, iar cei care detin peste 500 de metri patrati folosesc probabil din cele pe care se incaleca), din orase mici sau suburbii (in satele mici este prea costisitor sa ajungi, in centrul orasului sunt prea putine spatii verzi), situati pe o raza de 10 mile (iti propui sa domini piata ta locala si te vei concentra aici). 
 
Toate aceste specificatii sunt imaginare. In practica, ele provin din informatii despre obiceiurile oamenilor de a tunde iarba, obtinute din numeroase surse.
 
Dupa ce ti-ai stabilit grupurile-tinta, poti sa stabilesti cum sa ajungi la ele: prin vanzare directa sau prin alte canale. Obiectivul final este sa selectezi un grup sau niste grupuri cu cel mai mare potential de profit si care se potriveste cel mai bine cu resursele tale. Inainte sa faci aceasta selectie finala, ai nevoie de mult mai multe informatii de pe piata ta.
 


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: clientiantreprenorafaceri miciafaceri maricompaniiconsumatorclient

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Ministrul Digitalizarii: Trebuie sa pregatim statul sa se adapteze nevoilor companiilor si oamenilor

de Bianca Tila
20 Iun 2023
In prezent, statul trebuie sa se concentreze pe nevoile companiilor si oamenilor. Problema este de a oferi servicii la o calitate inalta si simplu de...

Antreprenoriat la inceput de drum. Carti utile despre business

de Bianca Tila
17 Feb 2023
Suntem in 2023, iar acum modul de lucru s-a schimbat. Multi tineri doresc sa-si schimbe viata sau locul de munca incepand o mica afacere. Viitorul...

Strategia antreprenorului in afaceri

de Idei de afaceri
03 Sep 2024
Conform piramidei planificarii, strategia de afaceri sta la baza obiectivelor de afaceri si stabileste modalitatile de realizare a acestora. Ca si...

Care sunt cele mai frecvente greseli ale antreprenorilor incepatori si CUM pot fi evitate

de Idei de afaceri
14 Iun 2024
Administrarea unei afaceri nu este usoara, mai ales in vremuri de criza. Competitia este acerba. Dezvoltarile tehnologice se indreapta spre tine cu o...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca GRATUIT
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]