de Bianca Tila
16 Iun. 2022
1094
Apple redevine cel mai valoros brand din lume. Acesta se situeaza pe prima pozitie a clasamentului Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands 2022. De asemenea, compania este pe cale sa devina primul brand de un trilion de dolari.
Apple se remarca prin gradul ridicat de diferentiere si prin diversitatea continua a portofoliului sau de hardware, software si servicii. Compania se ridica la o valoare a marcii de 947,1 miliarde de dolari, potrivit unui comunicat de presa.
Pe locul doi din clasament se situeaza Google, cu o ascensiune rapida. Compania reuseste sa-si creasca valoarea marcii cu +79%, pana la 819,6 miliarde de dolari. Google a reusit sa intre in viata utilizatorilor prin suita de aplicatii pentru munca la birou si pentru productivitate. Aceste aspecte l-a facut sa fie o parte esentiala a vietii consumatorilor din intreaga lume.
In ceea ce priveste valoarea combinata a celor mai valoroase 100 de brand-uri din lume, aceasta a crescut cu 23%.
"Valoarea combinata a celor mai valoroase 100 de brand-uri din lume a crescut in ultimul an cu 23%, pana la 8,7 trilioane de dolari, evidentiind importanta de a avea o marca puternica pe care companiile sa se bazeze si cu care sa poata traversacu bine o economie globala aflata intr-o situatie incerta", scrie Bursa.
In acest an, 37 de marci si-au imbunatatit pozitia in clasament. Peste trei sferturi din valoarea brand-urilor provine de la companii din SUA in 2022. Peste jumatate din valoarea totala a primelor 100 de marci este reprezentata de marcile din categoriile Media si Divertisment, Furnizori de solutii pentru companii si Tehnologie si cele mai diverse categorii de Retail.
Apple
Apple Inc. este o companie din Silicon Valley, fondata in 1976 de catre Steve Jobs, Steve Wozniak si Ronald Wayne. Teama esecului a fost prea puternica, iar Wayne a decis sa paraseasca compania la doar 12 zile de la infiintare.
Aceasta companie a cucerit publicul prin proiectarea, dezvoltarea si comercializarea electronicelor de consum, software de calculator si a serviciilor online.
Aceasta este pusa langa in lista cu cele mai mari companii de tehnologia informatiei alaturi de Google, Microsoft si Facebook.
Compania alege sa-si livreze produsele cu avionul la clasa I, in locul livrarii asamblate in China pe mare ca majoritatea companiilor. Acest sistem este mult mai scump, insa Apple pune avantajele pe pimul loc. Produsele ajung in maximum 15 ore, nu in 30 de zile cat ar dura cu vaporul. Acestea ajung atat repede pe raft incat compania nu plateste dobanda la investitia initiala.
Printre lucrurile interesante la conceptele companiei se afla si ora 9.41 AM, afisata in toate reclamele companiei. La aceasta ora, Steve Jobs a lansat primul model de iPhone.
De asemenea, compania a trecut peste nenumarate probleme de-a lungul timpului. In 1996, Steve Jobs a revenit la conducerea Apple, salvand-o de la faliment. Acesta a lansat primul iPhone in 2007 si avea un pret de baza de 499 dolari.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: applecel mai valoros brand revinesteve jobs