de Florin Amariei
29 Ian. 2020
3227
Daca te-ai gandit cel putin o data la momentul in care vei fi propriul tau sef, insa nu ai lichiditati prea mari, atunci deschiderea unui birou de traduceri autorizate s-ar putea sa fie solutia ideala pentru tine!
Exista numeroase variante prezente pe piata din Romania in momentul de fata pentru o persoana care isi doreste propria afacere, insa una dintre cele mai usoare oportunitati pentru o investitie care sa dea randament este reprezentata de deschiderea unui birou de traduceri.
In tara noastra, majoritatea birourilor de traduceri ofera servicii complexe. Cele mai de succes afaceri din acest domeniu au traducatori specializati in numeroase limbi straini si se asociaza cu notariate pentru a crea o baza comuna si sigura de clienti. Cum notariatul asigura legalizarea documentelor traduse, clientii primesc traducerea tiparita, dar si in format electronic.
Pentru a veni in sprijinul clientilor sau pentru a atrage prospecti clienti, un birou de traduceri poate oferi si servicii complentare care pot fi sau nu incluse in pretul de baza al unui pachet pe care cineva il va achizitiona. Aici putem vorbi despre: consultanta de specialitate, legare, indosariere, scanare, preluarea si/sau predarea materialelor la sediul/domiciliul beneficiarului.
Raportandu-ne la zona in care poti sa iti dezvolti afacerea ta privind biroul de traduceri, e bine sa stii ca de cele mai multe ori acest tip de business are succes in zonele urbane. Daca locuiesti intr-un oras mai mic, ar fi indicat sa gasesti alta directie pentru banii tai. O activitate economica slaba a urbei nu va fi niciodata un teren propice pentru dezvoltarea unei astfel de initiative.
Cei care vor apela la serviciile tale vor fi atat persoanele fizice, cat si cele juridice. Firmele vor dori de cele mai multe ori traduceri de contracte comerciale internationale, corespondenta comerciala, oferte, manuale de utilizare a unor produse sau/si acte contabile.
Pe de cealalta parte, persoanele fizice vor veni cel mai des cu diplome de studii, certificate de nastere, certificate de casatorie, lucrari, articole, contracte de munca, fise medicale, programe analitice din facultate, recomandari si adeverinte. Dupa cum putem observa, paleta de oportunitati este larga, insa e important sa iti atragi clientii inainte de a se lasa distrasi de oferte din partea altor competitori. Crearea unei strategii bune de marketing iti va fi de folos pentru a avea parte de succes.
Citeste si:
E important sa cunosti faptul ca in orasele mari din Romania concurenta este acerba in acest domeniu, iar diferentierea o face calitatea, diversitatea si, de cele mai multe ori, rapiditatea cu care rezultatele sunt inmanate. Un alt aspect important pentru clienti este pretul, iar daca reusesti sa te situezi intre ceea ce cer cei consacrati si cei care nu ofera servicii la fel de bune ca ale tale, atunci vei fi pe drumul spre reusita.
Costurile de inceput se numara printre cele mai mici pentru pornirea unei afaceri proprii. In prima faza vei fi nevoit sa achiti taxa de infiintare a societatii, inchirierea unui birou sau poti lucra si din propria casa, achizitionarea unui PC cu performante optime, un telefon, copiator si, in caz ca mai foloseste cineva asa ceva in epoca digitala, un fax. Puse cap la cap, putem estima ca ai nevoie de maximum 3000 de euro pentru faza incipienta a acestei afaceri.
Pentru inceput poti lucra doar tu, insa e important sa stii ca trebuie sa fii certificat de catre Ministerul Culturii si Ministerul Justitiei care se atribuie fie pe baza de diploma de studii, fie in urma promovarii unui examen.
De ce acte ai nevoie pentru obtinerea autorizatiei de traducator? Acestea trebuie depuse la registratura Ministerului Justitiei:
- Cerere adresata Ministrului Justitiei
- Copia legalizata a unuia dintre urmatoarele documente: diploma de licenta sau echivalenta din care sa rezulte specializarea in limba sau limbile straine pentru care solicita autorizarea; diploma de licenta care atesta ca a absolvit un institut de invatamant superior in limba pentru care solicita autorizarea; diploma de bacalaureat ori echivalenta din care rezulta ca a absolvit un liceu cu predare in limba straina sau in limba minoritatilor nationale pentru care solicita autorizarea; atestatul integral de traducator (traducere si retroversiune) in specialitatea stiinte juridice eliberat de Ministerul Culturii si Cultelor
- Certificat de cazier judiciar (valabil 6 luni de la primire si numai in scopul pentru care a fost eliberat, potrivit art. 21 alin. (2) din Legea 290/2004 modificata)
- Copia xerox a buletinului de identitate/cartii de identitate ori a pasaportului;
- Copia xerox a carnetului de identitate/legitimatiei provizorii (pentru cetateanul strain stabilit in Romania);
- Copia xerox a certificatului de nastere sau a traducerii acestuia in limba romana, dupa caz, a certificatului de casatorie ori a traducerii acestuia in limba romana, daca este cazul;
- Copia xerox a certificatului de casatorie ori a traducerii acestuia in limba romana, daca este cazul;
- Recomandarea privind buna reputatiei profesionala si sociala eliberata de o institutie cu care a colaborat sau de un cadru universitar;
- Declaratie, pe proprie raspundere, din care rezulta ca are capacitate deplina de exercitiu, semnata si datata
- Certificat medical din care sa rezulte ca este apt din punct de vedere medical (de la medicul de familie);
- Cate o chitanta in valoare de 19 lei (RON) reprezentand taxa judiciara pentru fiecare limba, pentru care se solicita autorizarea ca interpret si traducator (se achita in contul taxelor judiciare de timbru la Unitatile Trezoreriei Statului, in temeiul art. 26 din O.U.G. nr. 51/2008 privind ajutorul public judiciar in materie civila);
- Cate un timbru judiciar in valoare de 0,15 RON pentru fiecare limba, pentru care se solicita autorizarea ca interpret si traducator (de la orice Oficiu Postal);
Pentru a demara activitatea de traducator autorizat trebuie sa:
- Solicitati de la Administratia Financiara de care apartineti certificatul de inregistrare fiscala;
- Depuneti o declaratie anticipativa de venit la Administratia Financiara;
- Achizitionati chitantier si facturier personalizate de la o societate de profil;
- Va faceti o stampila Depuneti, in termen de 60 de zile de la data autorizarii, o cerere de inregistrare la tribunalul in circumscriptia caruia domiciliati pentru a fi luati in evidenta.
Pentru realizarea acestei activitati puteti alege intre PFA si SRL. Codul CAEN aferent acestor activitati este 7430. Alte acte importante pe care trebuie sa le ai in vedere sunt si:
- Legea nr. 178/1997 pentru autorizarea si plata interpretilor si traducatorilor folositi de organele de urmarire penala, de instantele judecatoresti, de birourile notarilor publici, de avocati si de Ministerul Justitiei, publicata in Monitorul Oficial nr. 305 din10 noiembrie 1997;
- Ordinul Ministrului Justitiei nr. 462/1998 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Legii nr. 178/1997, publicat in Monitorul Oficial nr. 442 din 20 noiembrie 1998.
Mult succes!
de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: infiintare birou traducerifirma traduceriplan de afaceri birou traduceri