Credibilitatea in mediul de afaceri este un lucru care se castiga destul de greu si se pierde intr-o clipita. Iata, asadar, 7 lucruri importante despre etica in afaceri.
Poti sa intalnesti mii de oameni de-a lungul parcursului tau antreprenorial. Asigura-te ca te vor tine minte!
1. Fii punctual - este cel mai important aspect la o prima intalnire, iar traficul nu este o scuza cat inca nu s-a inventat teleportarea. Daca intarzierea depaseste 15 minute, vei avea parte de atata timp cat mi-a ramas, pentru ca eu am alocat maxim 50 minute. Invata sa ajungi un pic mai devreme, iar in cazul in care agenda iti este data peste cap, anunta intarzierea cu scuzele de rigoare, eventual reprogrameaza.
2. Strangerea de mana – daca esti femeie, arata-mi increderea si fermitatea ta, nu imi intinde un "moment mort", ca exact asta o sa imi inspire. Daca esti barbat, inspira-mi acest lucru prin hotarare, nu imi rupe mana. Ajusteaza strangerea mainii de fiecare data, in functie de persoana din fata ta.
3. Uita de telefon in timpul intalnirii – stiu ca esti o persoana ocupata, la fel si eu. Dar acorda-mi acelasi respect pe care ti-l acord si eu si nu rspunde la telefon, in timp ce eu ma uit pe pereti. Pot fi si cazuri exceptionale, dar anunta inainte si cere-ti scuze. Atunci cand nu poti vorbi, nu raspunde! Revino dupa aceea cu un telefon. In timpul intalnirilor telefonul meu este pe silent si il folosesc doar pe post de ceas. Dupa ce ma eliberez, returnez apelurile pierdute, cu scuzele de rigoare.
4. Nu uita ce ai promis – ca e discount, ca e oferta, ca e o referinta, ca e un contact, ca e o intalnire. Cel mai bine e sa folosesti o agenda si sa revezi promisiunile facute. Respecta-le daca vrei sa fii respectat. Toti uitam, asa ca cere-ti scuze daca esti tras de maneca.
5. Trimite oferta – daca ti se solicita o oferta sau estimeaza un timp de raspuns. Cere informatii suplimentare, daca nu stii cum sa o conturezi sau stabileste o intalnire. Sunt situatii in care oferta este personalizata, cum este in cazul serviciilor contabile si nu pot livra o oferta standard, ca la piata. Dar traiesc destul de des cazuri in care solicit o oferta si nu o mai primesc niciodata. Stabileste-ti un termen propriu de raspuns la solicitari si respecta-l.
6. Discuta oferta si contractul – poate sunt neintelegeri de ambele parti. Explica unde poti negocia si vezi care sunt temerile celui din fata ta. Spune-i de ce nu modifici o clauza si ce asteptari ai de la aceasta negociere. Afacerile se fac intre oameni, nu intre firme si caram dupa noi experiente neplacute. Protejeaza-te de pe acum, ca sa nu platesti mai mult ulterior.
7. Evita costurile ascunse in oferta sau contract – este lucrul care deterioreaza relatia comerciala iremediabil. Fii deschis si sincer din primul moment, nu ascunde costuri, in speranta ca o sa iti prinzi clientul la inghesuiala. Daca ai uitat, asuma-ti! La urmatorul client nu o sa mai uiti. Dar nu il perde pe acesta si nu il mintii!
Succes!

de
Florin AmarieiPasionat de extinderea orizontului serviciilor financiare si de schimb alternative, el lucreaza in cadrul IdeiDeAfaceri.ro inca din 2018 pentru a furniza cititorilor numai informatiile care conteaza cu adevarat.
Tags: 7 lucrurieticaafacerisfaturieficientanetworkingintalniri