de Bianca Tila
22 Iun. 2023
59
Lumea afacerilor este int-o continua miscare, iar informatiile se schimba intr-un ritm accelerat. Startegiile de marketing, managementul echipei si cresterea afacerii au luat directii diferite in ultimii trei ani. Invatarea continua a fost mereu cheia succesului.
In momentul in care ti-ai schimbat perspectiva, dinamica ta se modifica. Poate ai trecut de la un job plictisitor la viata unui antreprenor plin de sperante. Primul lucru pe care trebuie sa-l cunosti atunci cand intri in acest sector este ca trebuie sa te documentezi mereu.
Informatia iti va rezolva orice problema pe care o intampini in drumul tau. Experientele altor antreprenori sunt vitale, reprezinta tablouri ale unor decizii gresite care poate au dus la faliment, dar si riscuri care au dus la succesul afacerii.
Chiar daca esti la inceput sau esti un veteran in aceasta lume, cartile pe care ti le recomandam mai jos iti vor arata un alt unghi din care sa privesti. Afacerea ta se poate schimba oricand, in bine sau in rau, depinde de deciziile pe care le vei face.
Thinking the Future - Clem Sunter si Mitch Ilbury
Ne concentram pe ce ziceam mai devreme, deciziile antreprenorilor. Aceasta carte subliniaza potentialul unui lider, cum poate schimba directia unei afaceri o simpla decizie.
De asemenea, liderii de succes pot echilibra opiniile concurente pentru a ajunge la solutii inovatoare. Acestia spun ca viitorul reprezinta adevaruri potentiale, decizia stand in bratele celui ce o cantareste.
"Thinking the Future" aduce in discutie teme cu greutate, precum modul in care luam decizii si impactul acestora asupra celor din jur.
This is marketing. You can't be seen until you learn to see - Seth Godin
Bun, bun, avem plan de afaceri si vointa, insa nu stim cum sa ne valorificam sau cum putem sa ne facem vazuti produsul. Aici intervine "Asta inseamna marketing. Nu poti fi vazut pana nu inveti sa vezi" de Seth Godin. Autorul pune bazele cunostintelor sale despre marketing intr-un limbaj simplu si usor de inteles. Prin aceasta lectura, vei invata cum sa identifici cel mai mic public viabil, cum sa profiti de semnele si semnalele potrivite si cum sa-ti pozitionezi marfa. Nu uita, business-ul nu se rezuma doar la o simpla tranzactie. Marketing-ul este o componenta vitala din arta vanzarii.
The learn stratup - Eric Ries
O buna metoda de a incepe o afacere o prezinta Eric Ries in cartea "The learn stratup". Aici, antreprenorul va invata cinci principii ale Lean Startup si va intelege relatia intre antreprenoriat si management. De asemenea, viitorul antreprenor trebuie sa fie atent la lucruri de baza, precum masurarea progresului, fixarea jaloanelor si prioritizarea muncii pentru a reusi.
Deep rules for focused success in a distracted world work - Cal Newport
Fiecare antreprenor are ceva de invatat din aceasta carte. Cal Newport aduce in discutie doua abilitati pentru a avea succes in noua economie - abilitatea de a stapani rapid lucrurile grele si capacitatea de a produce la nivel de elita.
De asemenea, autorul sustine ca munca fara distragere este o abilitate pe care majoritatea oamenilor nu o poseda. Acesta incearca sa ofere metode de dezvoltare viitorilor antreprenori.
Newport le arata cititorilor cum sa construiasca obiceiuri care sa sustina abilitatile de lucru profund.
Influence. The Psychology of persuasion - Robert B. Cialdini
Psihologia persuasiunii este o strategie buna atunci cand esti antreprenor. Conform autorului, oamenii par sa fie mai motivati de gandul de a pierde ceva decat de gandul de a castiga ceva de valoare egala.
In afaceri, puterea manipularii aduce un avantaj major. Insa, invatarea principiilor de baza a psihologiei va poate ajuta in dezvoltarea unei afaceri de succes.
In cartea sa, Robert B. Cialdini prezinta sapte principii care ii fac pe oameni sa raspunda afirmativ la propunerea voastra, printre care autoritatea, unitatea si placerea.
When Machines become customers - Don Scheibenreif si Mark Raskino
Dupa cum spuneam si la inceput, sectorul de business a suferit schimbari in ultimii trei ani. Astfel, directorii generali sunt de parere ca pana in 2030, aproximativ 20% din veniturile companiilor vor proveni de la masinarii.
Masinile inteligente software si hardware vor incepe sa actioneze ca un client obisnuit. In prezent, clientii sunt oameni individuali, familii sau organizatii.
SalesDogs: You don't have to be an attack dog to explore your income - Blair Singer
Blair Singer este un expert global in vanzari si pune pe masa strategii pentru cresterea vanzarilor, abilitatilor si veniturilor.
Experienta sa va va ajuta intr-un mod distractiv sa depasiti temerile, miturile si obstacolele din calea vanzarilor. De asemenea, veti invata printr-un proces simplu cum sa generati venituri mari in aproape orice afacere.
The coaching effect. What great leaders do to increase sales, enhance performance, and sustain growth - Bill Eckstrom si Sarah Wirth
Dupa lungi cercetari, autorii au determinat modul in care coaching-ul afecteaza rezultatele si cresterea echipei.
Cartea de fata va va ajuta sa dezvoltati o relatie de incredere cu echipa, strategii pentru propulsarea membrilor din echipa, dar si cadre pentru stimularea responsabilitatii si valorificarii experientelor
The manager's dilemma: How to empower tour teams's problem-solving - Irial O'Farrell
In aceasta carte, veti avea parte de o alta experienta, cea a lui Irial, care a ajutat la dezvoltarea a sute de manageri. Veti descoperi care sunt abilitatile esentiale ale unui manager, cum ar trebui sa arate o echipa, cum se pot rezolva problemele si cum un manager poate imputernici un membru sa rezolve o parte din probleme.
Irial pune bazele increderii intr-o echipa prin motive valabile si etape de dezvoltare.
3 culturi profitabile: goji, merisoare si aronia
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: carti de businessantreprenorrecomandari carti