Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum trebuie sa va anuntati clientii ca veti creste preturile

Cum trebuie sa va anuntati clientii ca veti creste preturile
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Majorarea preturilor reprezinta una dintre cele mai delicate provocari pentru orice antreprenor sau manager. In astfel de situatii, exista intotdeauna riscul ca o parte dintre clienti sa renunte la produsele sau serviciile oferite ori sa se orienteze catre concurenta. Pentru a evita aceste consecinte si pentru a mentine relatia comerciala stabila, este esential sa adoptati o strategie clara si bine gandita, care sa transmita transparent motivele ajustarii si sa convinga clientii sa ramana alaturi de dumneavoastra.

Cum sa iti anunti clientii despre cresterea preturilor

Aceasta este una dintre cele mai sensibile situatii cu care se confrunta un antreprenor sau un manager. Orice crestere de preturi implica riscul ca unii clienti sa renunte la serviciile sau produsele oferite ori sa se orienteze catre concurenta. Niciuna dintre aceste situatii nu este favorabila afacerii, de aceea este esential sa ai o strategie clara si echilibrata de comunicare care sa pastreze increderea clientilor si sa le ofere motive rationale si emotionale pentru a ramane alaturi de tine.
 
Primul pas este pregatirea prealabila a clientilor. Nu anunta brusc modificarea tarifelor. Este recomandat sa acorzi o perioada de acomodare de minimum o luna inainte de aplicarea efectiva a noii politici de pret. Aceasta perioada de preaviz le permite clientilor sa analizeze piata, sa compare ofertele si, cel mai important, sa realizeze ca oferta ta ramane competitiva chiar si dupa ajustare.
 
Din punct de vedere comercial si fiscal, acest demers respecta principiul bunei-credinte in relatiile contractuale, reglementat de art. 1.204 din Codul Civil, potrivit caruia „partile sunt obligate sa actioneze cu buna-credinta in executarea contractului”. Cu alte cuvinte, o cresterea de pret anuntata transparent si justificata reprezinta un act de profesionalism, nu o slabiciune.
 
Vrei sa incepi o afacere, dar nu stii de unde?
Gasesti toate raspunsurile in Propriul meu plan de afaceri!
Descopera acum pe plandeafaceri.ideideafaceri.ro
 
 

Explicatiile sunt cheia acceptarii

Atunci cand iti informezi clientii despre cresterea preturilor, sustine-ti decizia prin argumente obiective si verificabile. Explicatiile de tipul „scumpirea energiei”, „majorarea costurilor de transport”, „cresterea salariului minim” sau „investitiile in calitate si infrastructura” sunt exemple concrete care demonstreaza ca masura este justificata economic.
 
Lipsa explicatiilor creeaza impresia unei majorari arbitrare, perceputa de client ca abuziva sau incorecta. O comunicare deschisa transforma o situatie tensionata intr-una de intelegere reciproca.
 
De asemenea, personalizarea mesajului conteaza enorm. Daca este posibil, anunta personal clientii importanti, telefonic sau prin intalniri directe. Un e-mail rece, un mesaj automat sau o notificare generica pot fi interpretate ca lipsa de respect fata de relatia existenta.
Informarea trebuie sustinuta prin documentare si comparatie
 
Inainte de a trimite notificarea oficiala, documenteaza-te temeinic. Analizeaza ofertele si politicile de pret ale concurentilor, pentru a sti exact cum te pozitionezi in piata. Aceasta informatie iti va permite sa demonstrezi clientilor ca majorarea este rezonabila si ca, in ciuda cresterii, oferta ta ramane competitiva.
 
Un exemplu practic: daca detii un magazin online care comercializeaza produse alimentare ecologice si intentionezi sa modifici preturile, subliniaza avantajele unice pe care le oferi. De exemplu, faptul ca livrezi gratuit, ca produsele tale sunt certificate bio, ca pastrezi aceeasi calitate garantata sau ca asiguri continuitatea stocurilor, spre deosebire de concurenta.
 
Astfel, nu comunici doar o crestere de pret, ci si valoarea adaugata care justifica aceasta ajustare. Clientii sunt mai inclinati sa accepte o scumpire atunci cand inteleg ca primesc mai mult sau mai bine pentru diferenta de pret.
 

Construirea mesajului potrivit

Mesajul tau trebuie sa combine trei elemente: transparenta, justificarea economica si beneficiul clientului. Explica de ce se aplica majorarea si care sunt cauzele obiective.
 
Arata cum aceasta modificare va ajuta la mentinerea sau imbunatatirea calitatii produsului sau serviciului.
 
Ofera clientului o perioada de gratie sau un avantaj temporar: de exemplu, mentinerea vechiului pret pentru comenzile facute pana la o anumita data, sau un discount de fidelitate.
 
Aceste elemente transforma o conversatie dificila intr-o oportunitate de consolidare a relatiei comerciale.
 

Pastreaza tonul pozitiv si profesional

Desi discutia despre preturi poate fi inconfortabila, abordarea trebuie sa fie pozitiva si orientata spre viitor. Evita justificari defensive sau termeni negativi („din pacate”, „suntem fortati”, „nu avem de ales”). In schimb, foloseste un limbaj care inspira incredere si stabilitate: „pentru a continua sa oferim calitatea obisnuita”, „pentru a ne adapta responsabil la noile conditii economice”, „pentru a investi in imbunatatirea serviciilor oferite”.
 
Este, de asemenea, recomandat sa inregistrezi comunicarea in scris, pentru a avea o dovada a transparentei si pentru a evita eventuale neintelegeri. Acest lucru este util mai ales in relatiile contractuale B2B, unde orice modificare de pret poate avea impact fiscal sau bugetar asupra partenerilor.
 

MODEL anunt/informare modificare/majorare preturi

Mai jos gasiti cateva modele de comunicare adaptate la diverse situatii, inspirate din practica internationala, actualizate pentru mediul fiscal si comercial din Romania.
 

Model 1 - Comunicare catre clientii existenti (argumentata si pozitiva)

Subiect: Actualizare a tarifelor incepand cu [data]
Stimate client,
Dorim sa va informam ca, incepand cu data de [data], vom actualiza lista noastra de preturi. Aceasta modificare reflecta cresterea costurilor de productie si a cheltuielilor operationale, precum si investitiile pe care le realizam pentru a va oferi servicii de cea mai buna calitate.
Ne angajam sa mentinem acelasi nivel de performanta si profesionalism, motiv pentru care aceasta ajustare este necesara pentru a asigura sustenabilitatea si calitatea colaborarii noastre.
Va multumim pentru intelegere si pentru increderea acordata.
Cu respect,
 [Semnatura / Numele companiei]
 

Model 2 - Pentru clienti noi sau potentiali (transparent si comercial)

Subiect: Transparenta privind tarifele noastre actualizate
Stimate partener,
In contextul schimbarilor economice si fiscale actuale, am actualizat politica de preturi pentru serviciile noastre, incepand cu [data]. Aceasta decizie ne permite sa continuam sa va oferim solutii eficiente, rapide si adaptate nevoilor dumneavoastra, fara a compromite calitatea.
Noile tarife sunt disponibile pe site-ul nostru [link], iar echipa noastra ramane la dispozitia dumneavoastra pentru orice detalii suplimentare.
Cu multumiri,
 [Echipa / Compania]
 

Model 3 - Pentru clienti vechi, cu mentinerea beneficiilor

Subiect: Preturi actualizate, beneficii pastrate
Draga [nume client],
Apreciem colaborarea noastra de lunga durata si dorim sa va asiguram ca relatia construita ramane o prioritate pentru noi.
Desi, incepand cu [data], tarifele noastre vor fi ajustate, clientii fideli precum dumneavoastra vor beneficia in continuare de [discounturi, termene preferentiale, pachete personalizate].
Aceasta actualizare reflecta costurile crescute ale serviciilor si investitiile realizate pentru a va oferi experiente mai bune si rezultate mai rapide.
Va multumim pentru incredere si parteneriat.
Cu respect,
 [Echipa / Numele reprezentantului]
 

Model 4 - Pentru comunicarea publica (website, social media, anunt oficial)

Anunt privind actualizarea preturilor
Pentru a asigura continuitatea si calitatea serviciilor oferite clientilor nostri, compania [nume companie] anunta actualizarea listei de preturi incepand cu [data].
Aceasta masura a fost luata in urma cresterii costurilor de productie si a modificarilor economice generale, conform art. 7 alin. (1) din Codul Fiscal, care stabileste principiul formarii libere a preturilor pe piata.
Multumim tuturor clientilor pentru intelegere si incredere. Ne reafirmam angajamentul de a oferi servicii de calitate, corectitudine si transparenta in toate colaborarile.



Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: crestera preturilorloialitate clientigestionare crizamanagement clienti

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








[x]