Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum faci analiza de piata - Studiu de caz

de Teo Manole 21 Oct. 2014 5974
4.13 din 8 voturi
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Una din misiunile tale esentiale este aceea de a determina limitele pietei sau ale zonei comerciale din business-ul tau. Aceste limite variaza in functie de evenimentele pe care le organizezi. De exemplu, daca doresti sa planifici petreceri, te poti limita la piata din orasul tau. Pe de alta parte, daca mizezi pe evenimente corporate, pot lucra la nivel national.

Studiile arata ca o populatie de baza de 50.000 persoane este necesara pentru a sustine un serviciu de event planning. Cu cat acestea au venituri mai mari, cu atat vei avea potentiali clienti. Daca locuiesti intr-un oras mic, gandeste-te de doua ori, inainte de a deschide o firma de organizari de evenimente.

S-ar putea sa fii o mama si sa iti doresti sa castigi 5.000 de dolari pe an, sa mentii afacerea la un nivel modest, in timp ce ai grija de copiii tai. Multi organizatori de evenimente lucreaza in regim part time. Poti alege un business cu norma intreaga sau redusa, in event planning.

Pentru a realiza o analiza de piata, trebuie sa iti pui unele intrebari:

1.Este populatia indeajuns de numeroasa, astfel incat sa reprezinta un “vad” bun pentru afacerea ta de organizare a evenimentelor?
2.Comunitatea are o baza stabila economica, care sa ofere un mediu “sanatos” pentru afacerea ta.
3.Zona respectiva este compatibila cu ceea ce doresti sa realizezi?

Multe camere de comert au birouri care urmaresc dezvoltarea economica. De acolo poti culege informatiile (Registrul Comertului). Poti contacta si Institutul National de Statistica.

Daca doresti sa deschizi o companie de organizare a evenimentelor, trebuie sa stii cate corporatii din zona ta de activitate organizeaza intalniri, conventii, dezbateri, seminarii etc; o sa poi sa gasesti raspunsuri la multe din aceste intrebari, pe site-urile companiilor. Pe masura ce realizezi cercetarea, vei vedea care companii merita efortul si care nu. Asociatiile ofera de obicei oportunitati de networking si multe informatii utile, precum statistici legate de piata, lista cu membri, cartile si alte materiale de referinta. Acestea pot face reduceri pentru unii furnizori.

Interviuri cu posibilii clienti
Urmatorul pas este sa discuti cu posibilii clienti. Care sunt nevoile lor? Cum ar vrea sa foloseasca serviciul oferit de tine? Vorbeste cu profesionistii in domeniu. De exemplu, fotografii si cei din domeniul cateringului stiu multe lucruri despre piata organizarii de evenimente din zona ta de activitate. Poti sonda pietele targetate prin email, telefon sau in persoana.

Daca oamenii nu vor sa te plateasca, pentru a te ocupa de evenimentele din viata lor, inseamna ca nu te-ai implicat destul.



Tags: cercetarea pieteipiataclientianaliza de piata

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.13 din 5 - 8 voturi.

Articole conexe

Incepe o afacere cu flori in ghiveci. Cum sa te impui pe piata si sa obtii profit

de Idei de afaceri
04 Mai 2022
Pe cat de mare este oportunitatea de a demara o afacere cu flori, pe atat de atenti trebuie sa fie noii antreprenori la conditiile comerciale...

Facebook intra pe piata de wearables. Va lansa un ceas inteligent

de Florin Amariei
15 Feb 2021
Reteaua de socializare isi diversifica intens operatiunile si incearca sa penetreze cat mai multe categorii de consumatori. Acum planuieste sa...

Piata de advertising, in scadere. Tendinta globala nu se resimte in Romania

de Florin Amariei
08 Dec 2020
O noua analiza releva ca piata de avertising este in continua scadere, dar tendinta globala nu se resimte in Romania. Piata globala de publicitate...

Piata imobiliara din Bucuresti a fost in crestere in 2018

de Florin Amariei
10 Ian 2019
Anul 2018 a marca o crestere consistenta pentru piata imobiliara din Bucuresti. Preturile apartamentelor din Bucuresti au crescut in medie cu 5%...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]