Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum faci analiza de piata - Studiu de caz

de Teo Manole
4299 0 21 Oct. 2014
Piata marketing


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

3.83
din 6 voturi
RATING UTILIZATORI

Una din misiunile tale esentiale este aceea de a determina limitele pietei sau ale zonei comerciale din business-ul tau. Aceste limite variaza in functie de evenimentele pe care le organizezi. De exemplu, daca doresti sa planifici petreceri, te poti limita la piata din orasul tau. Pe de alta parte, daca mizezi pe evenimente corporate, pot lucra la nivel national.

Studiile arata ca o populatie de baza de 50.000 persoane este necesara pentru a sustine un serviciu de event planning. Cu cat acestea au venituri mai mari, cu atat vei avea potentiali clienti. Daca locuiesti intr-un oras mic, gandeste-te de doua ori, inainte de a deschide o firma de organizari de evenimente.

S-ar putea sa fii o mama si sa iti doresti sa castigi 5.000 de dolari pe an, sa mentii afacerea la un nivel modest, in timp ce ai grija de copiii tai. Multi organizatori de evenimente lucreaza in regim part time. Poti alege un business cu norma intreaga sau redusa, in event planning.

Pentru a realiza o analiza de piata, trebuie sa iti pui unele intrebari:

1.Este populatia indeajuns de numeroasa, astfel incat sa reprezinta un “vad” bun pentru afacerea ta de organizare a evenimentelor?
2.Comunitatea are o baza stabila economica, care sa ofere un mediu “sanatos” pentru afacerea ta.
3.Zona respectiva este compatibila cu ceea ce doresti sa realizezi?

Multe camere de comert au birouri care urmaresc dezvoltarea economica. De acolo poti culege informatiile (Registrul Comertului). Poti contacta si Institutul National de Statistica.

Daca doresti sa deschizi o companie de organizare a evenimentelor, trebuie sa stii cate corporatii din zona ta de activitate organizeaza intalniri, conventii, dezbateri, seminarii etc; o sa poi sa gasesti raspunsuri la multe din aceste intrebari, pe site-urile companiilor. Pe masura ce realizezi cercetarea, vei vedea care companii merita efortul si care nu. Asociatiile ofera de obicei oportunitati de networking si multe informatii utile, precum statistici legate de piata, lista cu membri, cartile si alte materiale de referinta. Acestea pot face reduceri pentru unii furnizori.

Interviuri cu posibilii clienti
Urmatorul pas este sa discuti cu posibilii clienti. Care sunt nevoile lor? Cum ar vrea sa foloseasca serviciul oferit de tine? Vorbeste cu profesionistii in domeniu. De exemplu, fotografii si cei din domeniul cateringului stiu multe lucruri despre piata organizarii de evenimente din zona ta de activitate. Poti sonda pietele targetate prin email, telefon sau in persoana.

Daca oamenii nu vor sa te plateasca, pentru a te ocupa de evenimentele din viata lor, inseamna ca nu te-ai implicat destul.



Tags: cercetarea pieteipiataclientianaliza de piata

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul

Rating:
Nota: 3.83 din 5 - 6 voturi.

Articole conexe

Piata imobiliara din Bucuresti a fost in crestere in 2018

de Florin P. Amariei
10 Ian 2019
Anul 2018 a marca o crestere consistenta pentru piata imobiliara din Bucuresti. Preturile apartamentelor din Bucuresti au crescut in medie cu 5%...

Afacerile din piata carnii ar putea depasi anul acesta 34 miliarde de lei

de Idei De Afaceri
11 Apr 2018
Afacerile din piata carnii ar putea depasi in acest an nivelul de 34 miliarde de lei, pe fondul cresterii consumului, dar si ca urmare a evolutiei...

Piata de cadouri online a crescut cu 84% in ultimii doi ani

de Idei De Afaceri
12 Feb 2018
Ne apropiem cu pasi repezi de o perioda aglomerata din punct de vedere al cadourilor. Valentine`s Day, Dragobetele, 1 Martie si 8 Martie sau Pastele...

Care sunt clientii unei afaceri do-it-yourself?

de Cosmin Enescu
18 Apr 2016
Cel ce crede ca numai femeile cumpara produse cosmetice 'do-it-yourself" se insala. In cazul tuturor ofertantilor, aproximativ o treime din clienti o...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2020







Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016