Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa realizezi un plan de marketing in 5 pasi

de Idei de afaceri 16 Feb. 2018 8044
3.5 din 6 voturi
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Documentul de baza al oricarui start-up este planul de afaceri, esential este, insa, sa existe si un plan de marketing. Acest plan detaliaza strategia si activitatile de marketing menite sa promoveze afacerea, produsele si serviciile.

Planul de marketing este obligatoriu pentru afacerile in cazul carora marketingul are o influenta mare asupra vanzarilor. Te poate ajuta sa evaluezi afacerea in functie de industrie si de evolutia pietei, sa satisfaci asteptarile clientilor tai intr-o masura cat mai mare, sa urmaresti rezultatele si sa descoperi ce instrumente functioneaza pentru afacerea ta.

Asadar este recomandat sa urmezi 5 pasi pentru a dezvolta un plan de marketing:

1. Analizeaza afacerea

Primul pas in definirea strategiei de marketing este sa analizezi mediul intern al afacerii tale pentru a descoperi care sunt punctele tari si punctele slabe. O buna cunoastere a businessului este esentiala pentru conturarea strategiei de marketing potrivite,  fiecare afacere fiind unica. 

De aceea, o strategie de marketing functionala trebuie sa porneasca de la particularitatilebusiness-ului. Nu exista o strategie care sa functioneze pentru toate firmele dintr-o  anumita industrie.

2. Analizeaza mediul extern

Urmatorul pas este sa analizezi mediul extern afacerii tale, pentru a descoperi  oportunitatile si amenintarile. Daca in pasul anterior ai analizat elementele care tin  de afacerea ta, acum  este necesar sa te gandesti la cele din exterior, pe care nu le poti controla, insa pe care le poti utiliza in avantajul tau.

3. Dezvolta strategia de marketing

In acest moment detii informatii cu privire la mediul intern si extern al businessului tau. Reuneste prioritatile  alese pentru a stabili care este punctul in care iti doresti sa ajungi prin implementarea strategiei tale de marketing. Retine faptul ca strategia se  refera la actiuni pe termen mediu si lung. 

Iti recomand ca startegia de marketing sa urmareasca cei 4P: produs, promovare, pret, plasare.

4. Stabileste pasii de implementare a strategiei de marketing

In aceasta etapa trebuie sa definesti etapele necesare pentru ca strategia ta sa devina realitate.
Indiferent de ordinea activitatilor, iti recomandam sa iei in considerare urmatoarele elemente: instrumentele de promovare utilizate, bugetul disponibil si modul in care acesta  este alocat pentru fiecare activitate, definirea sarcinilor pentru persoanele implicate.

Este important ca strategia ta sa fie realista in termeni de timp si resurse. Cu alte cuvinte, trebuie sa te asiguri ca poti atinge obiectivele propuse cu resursele pe care le ai sau pe care le poti obtine (oameni,  bani). De asemenea, aloca  suficient  timp  pentru  implementarea  strategiei astfel incat celelalte activitati ale firmei sa nu fie afectate.

5. Monitorizeaza si actualizeaza planul de marketing

La fel ca in cazul unui plan de afaceri, iti recomandam sa monitorizezi modul in care strategia de marketing este implementata si sa o adaptezi la noile conditii. Este foarte probabil sa fie nevoie sa adaptezi pasii initiali, pentru ca afacerile sunt dinamice, iar  schimbarile apar des. Ipotezele tale initiale se pot schimba pe masura ce afacerea  evolueaza. De asemenea, unele actiuni planificate pot sa nu aiba rezultatele asteptate.

Prin parcurgerea pasilor descrisi mai sus, vei dezvolta un plan de marketing util si pe care il poti aplica imediat, astfel incat sa imbunatatesti rezultatele afacerii tale



Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: plan de marketingplan de afacerestrategie de marketingvanzari

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 3.5 din 5 - 6 voturi.

Articole conexe

Ce beneficii aduce o strategie de marketing digital?

de Idei de afaceri
19 Mar 2018
Peisajul de platforme, instrumente si indicatori de performanta din marketingul digital a devenit extrem de complex. Diferentele de abordare si...

Continutul de calitate, cheia succesului in marketing si vanzari

de Idei de afaceri
13 Feb 2018
Despre necesitatea tot mai mare de a integra functia de vanzari cu cea de marketing in cadrul companiilor se vorbeste de mult timp. Clientii se...

Cum se intocmeste un plan de marketing

de Marinache Paula
05 Apr 2017
Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in...

Cum este mesajul de marketing ce duce la vanzari considerabile

de Teo Manole
08 Iun 2016
S-ar putea sa fiti surprinsi atunci cand descoperiti ca exista o diferenta mare intre ceea ce compania vinde si ceea ce clientii cumpara de fapt....

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]