Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa-ti dezvolti strategia de marketing pentru afacerea ta?

de Teo Manole 05 Aug. 2015 4432
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Dupa ce ai analizat piata si detii informatii cu privire la mediul intern si extern al business-ului tau este timpul sa-ti conturezi propria strategie de marketing.

Asadar, reuneste prioritatile alese pentru a stabili care este punctul in care iti doresti sa ajungi prin implementarea strategiei tale de marketing.

Retine faptul ca strategia se refera la actiuni pe termen me diu si lung. De exemplu, crearea unei pagini pe o retea de socializare nu poate fi considerata o strategie, insa poate fi o parte componenta a acesteia. Cu alte cuvinte, crearea paginii poate contribui la scopul pe termen lung de a deveni cunoscut in online.

Iti recomandam ca strategia de marketing sa urmareasca cei patru P:

• Produs: design, tehnologii utilizate, nevoile pe care le satisface. Este important sa ai produsul sau serviciul potrivit cu piata.

• Promovare: reclama, relatiile publice, publicitatea si vanzarile personale. Este necesar sa creezi imaginea potrivita asupra firmei si produselor tale in mintea clientilor.

• Pret: modalitatea de stabilire a pretului, discount-uri. Pretul optim este cel perceput de clienti ca fiind unul corect pentru beneficiile pe care le obtin.

• Plasare: modul in care produsul ajunge la client. Canalele de distributie trebuie sa plaseze produsul in locurile de unde clientul il poate achizitiona cu usurinta.

 Stabileste pasii de implementare a strategiei de marketing

In aceasta etapa trebuie sa definesti etapele necesare pentru ca strategia ta sa devina realitate. Indiferent de ordinea activitatilor, iti recomandam sa iei in considerare urmatoarele elemente:

- instrumentele de promovare utilizate;
- bugetul disponibil;
- modul in care acesta este alocat pe fiecare activitate, definirea sarcinilor pentru persoanele implicate.

Este important ca strategia ta sa fie realista in termeni de timp si resurse. Cu alte cuvinte, trebuie sa te asiguri ca poti atinge obiectivele propuse cu resursele pe care le ai sau pe care le poti obtine (oameni, bani).

De asemenea, aloca suficient timp pentru implementarea strategiei astfel incat celelalte activitati ale firmei sa nu fie afectate.

Monitorizeaza si actualizeaza planul de marketing

La fel ca in cazul unui plan de afaceri, iti recomandam sa monitorizezi modul in care strategia de marketing este implementata si sa o adaptezi la noile conditii.

Este foarte probabil sa fie nevoie sa adaptezi pasii initiali, pentru ca afacerile sunt dinamice, iar schimbarile apar des. Ipotezele tale initiale se pot schimba pe masura ce afacerea evolueaza.

De asemenea, unele actiuni planificate pot sa nu aiba rezultatele asteptate. Prin parcurgerea pasilor descrisi mai sus, vei dezvolta  o strategie de marketing utila si pe care o poti aplica imediat astfel incat sa imbunatatesti rezultatele afacerii tale.


Tags: marketingstrategie de marketingpromovareplan de marketingafacere

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila
07 Mai 2024
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
06 Iun 2024
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Marketingul ecologic. Cum poate fi folosit?

de Idei de afaceri
31 Ian 2024
Marketingul ecologic constituie o notiune prin care se intelege optimizarea politicii de intreprindere si de marketing in stransa corelatie cu...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]