Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum sa-ti dezvolti strategia de marketing pentru afacerea ta?

de Teo Manole 05 Aug. 2015 4342
4.83 din 3 voturi
RATING UTILIZATORI
37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Dupa ce ai analizat piata si detii informatii cu privire la mediul intern si extern al business-ului tau este timpul sa-ti conturezi propria strategie de marketing.

Asadar, reuneste prioritatile alese pentru a stabili care este punctul in care iti doresti sa ajungi prin implementarea strategiei tale de marketing.

Retine faptul ca strategia se refera la actiuni pe termen me diu si lung. De exemplu, crearea unei pagini pe o retea de socializare nu poate fi considerata o strategie, insa poate fi o parte componenta a acesteia. Cu alte cuvinte, crearea paginii poate contribui la scopul pe termen lung de a deveni cunoscut in online.

Iti recomandam ca strategia de marketing sa urmareasca cei patru P:

• Produs: design, tehnologii utilizate, nevoile pe care le satisface. Este important sa ai produsul sau serviciul potrivit cu piata.

• Promovare: reclama, relatiile publice, publicitatea si vanzarile personale. Este necesar sa creezi imaginea potrivita asupra firmei si produselor tale in mintea clientilor.

• Pret: modalitatea de stabilire a pretului, discount-uri. Pretul optim este cel perceput de clienti ca fiind unul corect pentru beneficiile pe care le obtin.

• Plasare: modul in care produsul ajunge la client. Canalele de distributie trebuie sa plaseze produsul in locurile de unde clientul il poate achizitiona cu usurinta.

 Stabileste pasii de implementare a strategiei de marketing

In aceasta etapa trebuie sa definesti etapele necesare pentru ca strategia ta sa devina realitate. Indiferent de ordinea activitatilor, iti recomandam sa iei in considerare urmatoarele elemente:

- instrumentele de promovare utilizate;
- bugetul disponibil;
- modul in care acesta este alocat pe fiecare activitate, definirea sarcinilor pentru persoanele implicate.

Este important ca strategia ta sa fie realista in termeni de timp si resurse. Cu alte cuvinte, trebuie sa te asiguri ca poti atinge obiectivele propuse cu resursele pe care le ai sau pe care le poti obtine (oameni, bani).

De asemenea, aloca suficient timp pentru implementarea strategiei astfel incat celelalte activitati ale firmei sa nu fie afectate.

Monitorizeaza si actualizeaza planul de marketing

La fel ca in cazul unui plan de afaceri, iti recomandam sa monitorizezi modul in care strategia de marketing este implementata si sa o adaptezi la noile conditii.

Este foarte probabil sa fie nevoie sa adaptezi pasii initiali, pentru ca afacerile sunt dinamice, iar schimbarile apar des. Ipotezele tale initiale se pot schimba pe masura ce afacerea evolueaza.

De asemenea, unele actiuni planificate pot sa nu aiba rezultatele asteptate. Prin parcurgerea pasilor descrisi mai sus, vei dezvolta  o strategie de marketing utila si pe care o poti aplica imediat astfel incat sa imbunatatesti rezultatele afacerii tale.


Tags: marketingstrategie de marketingpromovareplan de marketingafacere

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.83 din 5 - 3 voturi.

Articole conexe

Caracteristicile esentiale ale berii artizanale. O afacere de succes

de Idei de afaceri
05 Aug 2022
In prezent, Romania pe locul 28 in topul mondial al consumului mediu de bere si pe 23 in Europa, cu 58 de litri pe cap de locuitor. Cea mai mare...

Cultura de sofran: Strategii de marketing

de Idei de afaceri
26 Iul 2022
Din punctul de vedere al planificării de afaceri, strategia este ansamblul de operaţii realizate în vederea atingerii unui obiectiv. Afla mai...

Incepe o afacere cu flori in ghiveci. Cum sa te impui pe piata si sa obtii profit

de Idei de afaceri
04 Mai 2022
Pe cat de mare este oportunitatea de a demara o afacere cu flori, pe atat de atenti trebuie sa fie noii antreprenori la conditiile comerciale...

Studiu: Bugetele pentru marketing, injumatatite

de Florin Amariei
26 Aug 2020
Un nou studiu marca Deloitte dezvalui faptul ca bugetele pentru marketing ale companiilor au fost injumatatite. In ultimele luni, retelele de...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]