Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Greseli de marketing care ne duc afacerile spre esec!

de Victor Oancea 26 Feb. 2012 4061
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Marketing-ul reprezinta motorul care ne pune afacerile in functiune si care ne pune afacerile pe drumul corect. In functie de strategiile de marketing pe care le adoptam si le implementam ne decidem o mare parte din succesul pe care il vom dobandi in afaceri. Statisticile spun ca o mare parte din afacerile nou demarate cunosc esecul extrem de rapid si multe greseli vin din directia marketing-ului.

Iata 4 greseli de marketing pe care trebuie sa le evitati pentru a va creste sansele de profitabilitate in afacerile dvs:

1. Cheltuim prea mult si nu stim pe ce! Aceasta problema se intalneste in cazul multor antreprenori. Suntem tentati, mai mult ca orice, sa alocam sume mari de bani in departamentul de marketing, fiindca stim ca strategiile de marketing ne pot aduce succes teribil. Adevarul este ca mediul de afaceri ne pune la dispozitie numeroase oportunitati de a ne promova si de a ne comercializa produsele si serviciile fara sa ne rupem bugetul in doua.

2. Nu avem un plan de afaceri pe care sa ne bazam si pe baza caruia sa luam cele mai corecte decizii. Un plan de marketing se regaseste cel mai bine intr-un plan de afaceri solid. Planul de afaceri ne spune cum sa ne conducem afacerile pe timp de criza, ce accidente se pot petrece, ce probleme sa evitam si cum sa procedam cand ele apar, cum sa reducem costurile si cum sa ne eficientizam operatiunile.

3. Nu ne adaptam la schimbare. Iata una dintre greselile pe care multi antreprenori si multi marketeri o comit in mod frecvent si care duce la eses sigur. Am pornit o afacere cu produse cosmetice organice si am lansat doua linii principale de productie. Ceea ce trebuie sa intelegem de la bun inceput este faptul ca ne adresam unei audiente in deplina schimbare, in deplina dinamica. Este nevoie de bune abilitati de a ne adapta la orice schimbare dictata de audientele noastre tinta: necesitatea unor beneficii sporite, schimbarea unui ingredient, canalizarea mesajelor de promovare catre alte segmente ale audientei samd.

4. Reducem preturile cand nu ar trebui. Iata o alta greseala de marketing care ne poate aduce afacerile in pragul falimentului. Tentatia este uriasa cand criza isi face de cap si cand clientii par inabordabili prin intermediul altor solutii. Incercam sa ii retinem pe cei deja existenti, incercam sa cooptam alti clienti si sa ii recastigam pe cei pe care i-am pierdut. Lucrurile nu stau chiar atat de simplu pe cat par iar o singura decizie de a scadea preturile ne poate da peste cap intregul plan de marketing si intregul plan de afaceri.


Tags: greseli de marketingmarketingplan de afaceriplan de marketingafaceri

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila
07 Mai 2024
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
06 Iun 2024
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%

de Bianca Tila
13 Apr 2023
In primele doua luni ale anului curent, cifra de afaceri din industrie a crescut, comparativ cu perioada asemanatoare a anului trecut, in termeni...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]