Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Marketingul senzorial - mirosul in afaceri

37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Mirosul este un simt esential in marketingul senzorial. Vanzarile pot inregistra o crestere considerabila daca il folosesti in afacerea ta.

Serviciile olfactive constau in dezvoltarea unor tehnologii de difuzare a parfumurilor in punctele de asteptare sau vanzare. Gama de arome este foarte variata, putand fi adaptata diferitelor tipuri de locatii.

Spre exemplu, tehnica aceasta se aplica nu numai in supermarket-uri: in sala de asteptare “Business Class” a companiei aeriene British Airways, din cadrul aeroportului Heathrow, se foloseste cu succes un parfum care aminteste de fanul proaspat cosit si de briza marii. Acesta ii creeaza clientului o stare foarte confortabila si ii transmite un mesaj de genul: “Relaxeaza-te, aminteste-ti de aceste clipe placute si mai calatoreste si alta data cu compania noastra".  

Un alt exemplu: in Statele Unite, s-a efectuat un studiu interesant asupra unui grup de 1.000 de femei, carora li s-au prezentat patru perechi de ciorapi cu rugamintea de a o alege pe cea mai buna calitativ.

Cele patru perechi erau absolut identice, totusi 90% dintre femei au ales fara sa stea pe ganduri o anumita pereche, anume pe cea care fusese impregnata discret cu un parfum pe baza de hormoni masculini.

Mirosul nu este singurul simt care, daca este stimulat, duce la cresterea cifrei de afaceri. Si pipaitul joaca un rol important in luarea deciziei de a achizitiona un produs.

Dupa parerea lui Paco Underhill, punerea laolalta a puloverelor si a camasilor pe mese mari care sa permita studierea lor in voie, ii ofera clientului o stare de spirit pozitiva, datorita confortului creat, si il convinge sa cumpere.

Magazinele Gap din S.U.A. au optat pentru aceasta strategie care presupune, printre altele, un numar mai mare de vanzatori-supraveghetori, si rezultatele nu s-au lasat asteptate: dupa numai o luna de la aplicarea acestei idei, vanzarile au inregistrat o crestere considerabila.


Mareste-ti vanzarile cu 10% prin tehnici de marketing senzorial!


Tags: afacerimarketingmarketing senzorialmirosparfumuriclientiafacere

Urmareste-ne pe Google News

Ghiduri practice


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2025








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2025. 5 idei de profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]