Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Marketingul senzorial - mirosul in afaceri

de Stanciu Ioana 26 Ian. 2016 5181
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Mirosul este un simt esential in marketingul senzorial. Vanzarile pot inregistra o crestere considerabila daca il folosesti in afacerea ta.

Serviciile olfactive constau in dezvoltarea unor tehnologii de difuzare a parfumurilor in punctele de asteptare sau vanzare. Gama de arome este foarte variata, putand fi adaptata diferitelor tipuri de locatii.

Spre exemplu, tehnica aceasta se aplica nu numai in supermarket-uri: in sala de asteptare “Business Class” a companiei aeriene British Airways, din cadrul aeroportului Heathrow, se foloseste cu succes un parfum care aminteste de fanul proaspat cosit si de briza marii. Acesta ii creeaza clientului o stare foarte confortabila si ii transmite un mesaj de genul: “Relaxeaza-te, aminteste-ti de aceste clipe placute si mai calatoreste si alta data cu compania noastra".  

Un alt exemplu: in Statele Unite, s-a efectuat un studiu interesant asupra unui grup de 1.000 de femei, carora li s-au prezentat patru perechi de ciorapi cu rugamintea de a o alege pe cea mai buna calitativ.

Cele patru perechi erau absolut identice, totusi 90% dintre femei au ales fara sa stea pe ganduri o anumita pereche, anume pe cea care fusese impregnata discret cu un parfum pe baza de hormoni masculini.

Mirosul nu este singurul simt care, daca este stimulat, duce la cresterea cifrei de afaceri. Si pipaitul joaca un rol important in luarea deciziei de a achizitiona un produs.

Dupa parerea lui Paco Underhill, punerea laolalta a puloverelor si a camasilor pe mese mari care sa permita studierea lor in voie, ii ofera clientului o stare de spirit pozitiva, datorita confortului creat, si il convinge sa cumpere.

Magazinele Gap din S.U.A. au optat pentru aceasta strategie care presupune, printre altele, un numar mai mare de vanzatori-supraveghetori, si rezultatele nu s-au lasat asteptate: dupa numai o luna de la aplicarea acestei idei, vanzarile au inregistrat o crestere considerabila.


Mareste-ti vanzarile cu 10% prin tehnici de marketing senzorial!


Tags: afacerimarketingmarketing senzorialmirosparfumuriclientiafacere

Urmareste-ne pe Google News

Articole conexe

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila
07 Mai 2024
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
06 Iun 2024
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%

de Bianca Tila
13 Apr 2023
In primele doua luni ale anului curent, cifra de afaceri din industrie a crescut, comparativ cu perioada asemanatoare a anului trecut, in termeni...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








SUCCES in AFACERI


Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca Gratuit
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]