Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Marketingul senzorial - mirosul in afaceri

de Stanciu Ioana 26 Ian. 2016 4922
4.5 din 2 voturi
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Mirosul este un simt esential in marketingul senzorial. Vanzarile pot inregistra o crestere considerabila daca il folosesti in afacerea ta.

Serviciile olfactive constau in dezvoltarea unor tehnologii de difuzare a parfumurilor in punctele de asteptare sau vanzare. Gama de arome este foarte variata, putand fi adaptata diferitelor tipuri de locatii.

Spre exemplu, tehnica aceasta se aplica nu numai in supermarket-uri: in sala de asteptare “Business Class” a companiei aeriene British Airways, din cadrul aeroportului Heathrow, se foloseste cu succes un parfum care aminteste de fanul proaspat cosit si de briza marii. Acesta ii creeaza clientului o stare foarte confortabila si ii transmite un mesaj de genul: “Relaxeaza-te, aminteste-ti de aceste clipe placute si mai calatoreste si alta data cu compania noastra".  

Un alt exemplu: in Statele Unite, s-a efectuat un studiu interesant asupra unui grup de 1.000 de femei, carora li s-au prezentat patru perechi de ciorapi cu rugamintea de a o alege pe cea mai buna calitativ.

Cele patru perechi erau absolut identice, totusi 90% dintre femei au ales fara sa stea pe ganduri o anumita pereche, anume pe cea care fusese impregnata discret cu un parfum pe baza de hormoni masculini.

Mirosul nu este singurul simt care, daca este stimulat, duce la cresterea cifrei de afaceri. Si pipaitul joaca un rol important in luarea deciziei de a achizitiona un produs.

Dupa parerea lui Paco Underhill, punerea laolalta a puloverelor si a camasilor pe mese mari care sa permita studierea lor in voie, ii ofera clientului o stare de spirit pozitiva, datorita confortului creat, si il convinge sa cumpere.

Magazinele Gap din S.U.A. au optat pentru aceasta strategie care presupune, printre altele, un numar mai mare de vanzatori-supraveghetori, si rezultatele nu s-au lasat asteptate: dupa numai o luna de la aplicarea acestei idei, vanzarile au inregistrat o crestere considerabila.


Mareste-ti vanzarile cu 10% prin tehnici de marketing senzorial!


Tags: afacerimarketingmarketing senzorialmirosparfumuriclientiafacere

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4.5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Incepe o afacere cu flori in ghiveci. Cum sa te impui pe piata si sa obtii profit

de Idei de afaceri
04 Mai 2022
Pe cat de mare este oportunitatea de a demara o afacere cu flori, pe atat de atenti trebuie sa fie noii antreprenori la conditiile comerciale...

Scumpiri pe linie in constructii, comert si industria prelucratoare. Afaceristii trag un semnal de alarma

de Idei de afaceri
28 Apr 2022
Managerii estimeaza o crestere accentuata a preturilor in industria prelucratoare, constructii si comertul cu amanuntul pana in luna iunie a acestui...

Industria parfumurilor se confrunta cu probleme de aprovizionare, din cauza razboiului din Ucraina

de Ana Ghiarasim
12 Apr 2022
Industria de parfumuri si cosmetice din Europa se confrunta cu o criza de aprovizionare, pe fondul problemelor generate de declansarea razboiului in...

Afacerile din retail, pe plus in Romania. Crestere de 5,6% in primele doua luni din 2022

de Idei de afaceri
07 Apr 2022
Afacerile din retail se mentin pe plus in Romania. Potrivit datelor prezentate de Institutul National de Statistica, volumul cifrei de afaceri din...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
Profit MAXIM cu investitie MINIMA. TOP 6 afaceri pentru 2022
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2022







 
[x]