Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cat de bine iti cunosti afacerea? Analiza pietei, esentiala in planul de afaceri
O afacere trebuie pregatita din timp, exact asa ca atunci cand iti construiesti o casa: trebuie ca inainte de a te apuca de constructia efectiva sa pui pe hartie sub forma unui proiect conceptia si calculele tale.
O afacere buna necesita un plan de afaceri bine realizat. Acesta trebuie sa descrie conceptul de afacere, cum va functiona firma, ce activitati va desfasuta si cu ce rezultate, care sunt scopurile si cum vor fi atinse.O analiza a pietei, a modului in care a evoluat in trecut si a modului in care se anticipeaza pe viitor evolutia acesteia sunt pilonii fundamentali pentru determinarea veniturilor viitoare pe care afacerea le va genera.
De ce exista o afacere? Ca sa vanda anumite produse/servicii catre piata. In planul de afaceri este important sa precizezi care sunt modalitatile de vanzare a produselor/serviciilor: cu ridicata, cu amanuntul, prin magazine proprii, retea de magazine specializate, la domiciliul clientului, daca vei angaja vanzatori sau veti folosi comercianti independenti, daca veti face export etc).
De asemenea, este necesarea detalierea elementelor de logistica si desfacere necesare pentru atingerea vanzarilor previzionate (forta de vanzare, mijloace de transport necesare si modul de asigurare al acestora, spatii de depozitare necesare si modul de asigurare a acestora, etc) precum si cuantificarea cheltuielilor aferente.
Asadar, cu privire la analiza pietei este important sa raspunzi la intrebari referioare la:
Clienti
- cine sunt clientii tai?
- cum se poate segmenta piata?
- cum este piata potentiala impartita din punct de vedere geografic?
- cat de mare este volumul pietei potentiale?
- ai un plan de actiune pentru atragerea clientilor?
Concurenta
- ce cote de piata au?
- ce avantaje competitive au comparativ cu tine?
- ce strategii de pret are concurenta?
- dar strategii de comunicare/reclama?
Piata
- cum apreciezi ca vor evolua vanzarile?
- care este prognoza cererii?
Politici de marketing
- ai o strategie de produs?
- ai stabilit o politica de distributie?
- ai o politica de pret si conditii de plata?
- te-ai gandit la o politica de imagine, de comunicare cu piata?
Acest capitol este unul foarte important in structura unui plan de afaceri intrucat reprezinta modul in care tu vrei sa iti vinzi produsele. Trebuie sa convingi potentialii investitori, finantatori sau parteneri de afaceri ca exista piata de desfacere a produselor si serviciilor tale si ca metodele de promovare ale acestora sunt mai eficiente si ca esti viabil intr-un mediu concurential.
Sursa: aippimm.ro - Plan de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.
Articole conexe
Plan de afaceri florarie. Cum incepi o afacere cu flori de vanzare
de Bianca TilaPlan de afaceri cofetarie: Cum iti poti transforma pasiunea intr-un business profitabil
de Bianca TilaPlan de afaceri pentru o berarie. Cum poti impresiona investitorii
de Bianca TilaModel de plan de afaceri. Constituirea unei ferme ecologice cu gaini Brahma
de Idei de afaceriAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit