Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Cele 5 sub-planuri ale planului de afaceri
Continutul unui plan de afaceri poate varia in functie de cerintele informationale carora trebuie sa le raspunda si de necesitatile antreprenorului.
Indiferent de structura unui plan de afaceri, urmatoarele 5 sub-planuri sunt necesare a fi incluse in planul general.Ghid practic pentru realizarea de felicitari decupate
Pasii catre o afacere de succes Berea Artizanala
Cresterea prepelitelor japoneze
1. Planul de management
Planul de management trebuie sa contina o descriere a modului in care va fi condusa afacerea respectiva. Un accent deosebit trebuie pus pe sistemele si instrumentele de monitorizare si evaluare pe care le veti implementa.
Un alt subiect ce trebuie atins este cel al resurselor umane implicate in activitatile de management. Un bun specialist nu este intotdeauna si un bun manager.
Calitatile cerute unui manager nu sunt de a sti la perfectie fiecare componenta a procesului tehnologic pe care il supervizeaza, ci de a se pricepe sa creeze sau sa utilizeze instrumente de evaluare care sa il atentioneze cand ceva nu merge bine, sa ii arate unde este problema si sa il ajute in gasirea remediului si la implementarea lui.
Evaluarea unei persoane este privita prin doua prisme:
- a capacitatilor profesionale;
- a capacitatilor manageriale;
Aceste doua laturi nu trebuie amestecate niciodata.
Cu cat urcati pe scara ierarhica scade ponderea cerintelor profesionale si creste ponderea cerintelor manageriale. Pe de alta parte, cresterea pe scara ierarhica se face in general pe criterii profesionale. Astfel incat, fiecare om ajunge sa fie promovat pentru capacitati profesionale, dar postul pe care ajunge ii solicita din ce in ce mai mult calitatii manageriale.
2. Planul operational
Planul operational este compus dintr-o lista a etapelor ce trebuie parcurse pentru atingerea obiectivelor propuse. Aceasta lista trebuie sa atinga toate punctele indispensabile succesului in afaceri si care influenteaza (sau pot influenta) alte etape.
In planul operational exista doua tipuri de activitati. Unele care au o anumita marja de siguranta (terminarea unei astfel de activitati cu intarziere de o zi nu determina o modificare a obiectivului final) si altele care sunt critice si a caror intarziere nu mai poate fi recuperata.
3. Planul de promovare
La fel de important ca si realizarea produselor si serviciilor necesare pe piata este si faptul ca cei care au nevoie de acestea sa afle ca existati. Degeaba aveti produse de calitate daca potentialii dvs. clienti nu stiu de ele. In functie de specificul fiecarei afaceri trebuie identificate mijloacele de promovare cele mai eficiente. Nu exista un mijloc sau o metoda de promovare valabila in afaceri.
Costurile promovarii sunt destul de mari (chiar daca nu vorbim, de exemplu, de campanii de publicitate la radio sau TV). Aceste costuri trebuie luate in considerare atunci cand decideti ce forma de promovare doriti.
4. Planul de desfacere (vanzare)
Chiar daca aveti un produs bun si clientii dvs. potentiali stiu de el, daca acesti clienti nu au acces la produsul respectiv aveti toate sansele sa dati faliment.
In functie de specificul afacerii dvs. si de alte metode de desfacere, puteti mentiona vanzarea prin intermediul magazinelor specializate sau a anumitor site-uri pe Internet sau prin intermediul unor retele de distributie sau alte metode care se potrivesc specificului dvs. Planul de desfacere are o relatie foarte stransa cu planul de promovare, cu clientii pe care ii identificati sau cu concurenta.
5. Planul de dezvoltare
Orice afacere trebuie sa aiba un plan de dezvoltare. Altfel, mai repede sau mai tarziu exista toate sansele sa dea faliment. Ne aflam intr-o lume in continua schimbare cu factori externi predictibili sau impredictibili care ne influenteaza din ce in ce mai mult. In aceste conditii, capacitatea dvs. de adaptare este esentiala pentru atingerea succesului in afaceri.
Planul de dezvoltare nu trebuie sa conduca la o lipsa de coerenta a activitatii respective (dezvoltarea nu inseamna stabilirea unor obiective noi, fara nici o legatura cu cele vechi). Dezvoltarea porneste de la ce ati avut intr-un anumit moment si pornind de la aceasta sa incercati sa faceti mai mult sau sa faceti altfel.
Articole conexe
5 intrebari la care orice plan de afacere ar trebui sa raspunda
de Bianca TilaPlan de afaceri florarie. Cum incepi o afacere cu flori de vanzare
de Bianca TilaPlan de afaceri cofetarie: Cum iti poti transforma pasiunea intr-un business profitabil
de Bianca TilaAfacere cu lemn: Cum infiintezi un business in industria lemnului
de Bianca TilaAboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de AFACERI 2024
- Colectia de Idei de Afaceri
- 24 de idei inedite pe pietele din S.U.A. si Europa de Vest
- Birouri inchiriate cu ora
Afaceri la cheie
- NOU: Berea artizanala. Pasii catre o afacere de succes
- Vrei sa-ti deschizi propria AFACERE? Venim in ajutorul tau: descopera 14 IDEI de afaceri inedite!
- Secretele comertului ONLINE iti sunt, in sfarsit, dezvaluite! Porneste propria ta afacere online
- Afacerea momentului: vanzarile pe Amazon! 9 motive pentru comert online prin platforma Amazon:
- Oferta zilei: Reducere de pana la 25% si Transport Gratuit