de Bianca Tila
05 Sep. 2024
176
Nebunia berii artizanala era in plina desfasurare in 2010, iar pasionatii de bere se inghesuiau la berariile locale pentru a le degusta. In Romania, acest trend a intarziat, insa in ultimii ani, multe orase din tara sunt impanzite de berarii care ofera gusturi inedite.
Multi antreprenori se arunca in acest proiect din pasiune si nu iau in calcul ceea ce inseamna de fapt o berarie. Cu toate ca este un model de afaceri potential si profitabil, viitorii antreprenori trebuie sa fie la curent cu toate avantajele si dezavantajele acestei afaceri.
Fabricile de bere necesita o suita complexa de licente, permise, contracte de inchiriere si finantare, toate acestea doar pentru a incepe. Afacerea este un mecanism, in care fiecare piesa este pusa in miscare, de la contabiliate la fabricarea berii si inchirierea spatiului.
Un
plan de afaceri va permite sa intocmiti toate aceste elemente, functionand in acelasi timp ca o modalitate de a atrage potentialii parteneri si investitori.
Plan de afaceri pentru berarie
Rezumat executiv
Aceasta sectiune a planului de afaceri reprezinta introducerea concisa a conceptului si a obiectivelor fabricii. De asemenea, aici puteti introduce elementele cheie ale afacerii, precum viziunea pentru produs, misiunea businessului, detalii despre spatiul berariei si piata de distributie.
Prezentarea generala a berariei
Sectiunea de fata functioneaza precum o prelungire a rezumatului executiv, oferind elemente de baza ale afacerii.
Aici puteti defini tipul de combinatie de fabrica de bere si restaurant pe care il preconizati. O microberarie cu un bar este o idee geniala de a atrage clienti noi si de a le oferi alternative la cum sa se bucure de o bere artizanala.
Spatiul suplimentar al depozitului poate fi folosit precum un restaurant, sala de jocuri sau orice altceva va imaginati, insa nu uitati ca accentul este pe bere. Oferirea unei experiente ii va determina pe oameni sa viziteze si sa ramana mai mult timp, sporind potentialul de vanzari al fabricii.
De asemenea, in aceasta sectiune puteti include partea legala, ce acte sunt necesare, ce forma legala alegeti.
Definiti produsul, procesul de fabricare a berii, lanturile de aprovizionare pe care va veti baza si modul in care berea se va evidentia in industrie.
Puteti lua in considerare posibilitatea de a enumera informatii despre rolurile pe care va trebui sa le ocupati, precum viziunea asupra experientei clientilor. Investitorii si partenerii vor dori sa includeti informatii despre clientii potentiali, categoriile demografice la care sperati si despre modul in care intentionati sa ajungeti la acestia.
Proiectiile financiare pot ocupa o pozitie buna la inceputul planului de afaceri. Incercati sa acoperiti toti factorii potentiali care ar putea avea un impact asupra declaratiilor de venituri si a fluxurilor de numerar in primul an si in anii urmatori.
Echipa si managementul
Intr-o astfel de afacere, personalul este necesar. In functie de amploarea operatiunii, luati in calcul angajarea oamenilor potriviti. Puteti incepe prin a fabrica cateva beri intr-un depozit si sa va extindeti, astfel va veti putea lansa si angaja personal. Echipa are nevoie de management eficient.
Exista diverse tipuri de fabrici de bere si multe structuri de echipa care sa le insoteasca. In acest capitol puteti explica cum intentionati sa gasiti si sa formati echipa, ce trasaturi veti cauta in cele mai indispensabile roluri.
Meniu de proba
Descrieti tipurile de bere pe care doriti sa le preparati si sa le serviti, precum si tipurile de mancare sau snacks-uri pe care le veti oferi alaturi de bautura.
Combinatia aceasta aduce de cele mai multe ori clienti multumiti si un volum mare de cereri. Folositi un meniu de proba pentru a le arata investitorilor ce va oferi fabrica voastra. Exista multe tipuri de bere din care puteti alege de la bere blonda la IPA.
In constructia meniului mergeti pe o singura linie. Mai exact, daca intentionati sa aduceti bere de inspiratie belgiana, alegeti sa serviti bautura alaturi de cartofi prajiti crocanti cu maioneza, crochete de creveti, midi si vafe.
Stabilirea preturilor nu este un pas de ratat, deoarece arata potentialilor investitori cat de mult veti putea incasa la un control mediu.
Analiza pietei: Piata tinta, locatia si concurenta
Analiza de piata este cruciala pentru a dovedi ca fabrica de bere va avea succes. Cei trei factori cheie: consumatorul tinta, locatia si concurenta vor oferi rezultate si statistici exacte. Furnizati informatii sustinute de cercetari in analiza de piata pentru a sublinia incredere potentialilor investitori sau parteneri.
Un lucru bun este sa faceti o analiza competitiva locala. Includeti cate berarii de fiecare tip exista pe o raza de cativa kilometri, daca conceptul vostru este similar cu ceva existent sau ce puteti imbunatati la ideea initiala.
Nu ezitati sa descrieti piata tinta, precum categoriile demografice la care sperati si modul in care locatia si produsul vostru va vor ajuta sa le atingeti.
Plan de brand si marketing
Marketingul nu se rezuma doar la designul atragator al etichetelor, acesta ajuta investitorii sa vada modul in care veti ajunge la potentialii clienti. Includeti canalele pe care intentionati sa le utilizati in strategia de marketing si cum va arata promovarea online si offline. Nu uitati, marketingul poate schimba jocul.
Elaborarea unei viziuni complete pentru brandul vostru trebuie sa corespunda cu spiritul valorilor companiei si sa fie atractiva pentru clientii tinta. Profitati de social media pentru a va face cunoscuta marca si pentru a crea o prezenta online solida si memorabila.
Logo
Colaborarea cu designerii pentru crearea unui logo poate fi interesanta. Acesta trebuie sa transmita valori si dorinte. Chiar daca va ganditi la distributie locala, nu va feriti de construirea unui brand consacrat. Pasionatii de bere din intreaga tara vor adora sa colectioneze sticlele voastre, mai ales daca acestea reprezinta in mod clar locul in care este produsa. Designerele de pe eticheta pentru diferite ocazii pot deveni repede trofee ravnite.
Planul financiar
Operatiunile de afaceri includ informatii despre orice, de la rutina zilnica a fabricii pana la lantul de comanda si structura de management. Trebuie sa includeti informatii despre vanzari si inventar, sistemul de puncte de vanzare, contabilitate si lantul de aprovizionare pentru ingredientele berii.
Aceasta sectiune va actiona ca un punct de ghidaj pentru operatiunile zilnice, saptamanale, lunare si trimestriale. Aici puteti apela pentru a raspunde la orice intrebare din partea investitorilor sau a partenerilor.
Finantari si imprumuturi
Probabil ca va trebui sa apelati la o finantare suplimentara pentru a acoperi costurile de pornire. Analizati-va cu atentie finantele si pregatiti-va sa solicitati linii de credit sau imprumuturi.
Furnizati potentialilor investitori informatii despre alti parteneri si planuri financiare detaliate cu proiectii ale profitului si cheltuielilor. Oferiti modalitati de implicare, precum cumpararea unui capital din afacere sau imprumut personal.
Vanzari si cheltuieli
Cheltuielile unei berarii includ costurile echipamentelor de fabricare, de imbuteliere si de dozare a butoaielor, ale hameiului, cerealelor, fortei de munca, asigurarilor, licentelor, chiriei, marketingului alimentelor, etc. Lista poate continua si trebuie sa fie comparata cu previziunile de vanzari.
Analiza pragului de
rentabilitate in aceasta sectiune a planului de afaceri este utila, avand in vedere ca sunt comparate vanzarile cu costul cheltuielilor. Investitorii sunt interesati de potentialul profit si pierderi pentru a evalua riscul contributiei la afacerea voastra. O analiza a fluxului de numerar le arata ca intreprinderea va putea sa se sustina fara investitii suplimentare, detaliind cheltuielile planificate pentru forta de munca, consumabile si operatiuni.
Pe masura ce scrieti acest plan, incercati sa retineti punctele cheie, astfel incat sa fiti gata sa vorbiti despre afacere oricand. Nu uitati sa va adaptati modul in care vorbiti la situatia in care va aflati.
Este bine sa anticipati eventualele intrebari si sa va pregatiti raspunsuri. Fiti sinceri si autentici, chiar daca nu aveti un raspuns pregatit, investitorii vor fi interesati de carisma voastra si de capacitatea de a construi un plan detaliat.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: berarieplan de afaceri berarie