Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Viata de antreprenor. Care sunt cerintele planului de marketing?

de Idei de afaceri 20 Mai. 2024 1074
Viata de antreprenor. Care sunt cerintele planului de marketing?
59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Planul de afaceri poate fi conturat sub forma unei povesti captivante. Vei aduce si date obiective, statistici, chart-uri si vei reusi sa iti convingi auditoriul de profitabilitatea afacerii sau ideii tale de afaceri. Povestea trebuie sa fie redactata pe limbajul celui ce o va citi, intr-o maniera fluenta si usor de asimilat.

Afla mai multe detalii despre redactarea unui plan de afacere cu ajutorul lucrarii pe CD "Propriul meu plan de afacere!"...click AICI pentru detalii si comenzi<<

Planul de afaceri este instrumentul prin care putem obtine o finantare pentru afacerile sau ideile noastre de afaceri. De asemenea, prin intermediul acestuia ne facilitam eforturile de a ne vinde afaceri sau de a proiecta si a promova o strategie de management.
 
In elaborarea unui plan de afaceri, strategia de marketing sta la baza profitabilitatii. Cu ajutorul planului de marketing, vanzarile pot inregistra cresteri sau scaderi. Astfel, pentru construirea unui plan bun este nevoie de obiective de marketing, analiza situatiei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si de buget.
 

Obiectivele de marketing

 
Obiectivele de marketing din planul strategic de marketing deriva din obiectivele generale ale companiei, prin ele urmarindu-se pastrarea echilibrului intre produse si piete in general (vanzarea produselor existente, comercializarea unor produse existente pe segmente noi de piata si dezvoltarea de produse noi pe segmente de piata noi), si, in particular, pot fi si obiective legate de aspecte ce tin de promovare, resurse umane, preturi etc. In toate planurile, obiectivele de marketing trebuie sa acopere:
 
- Cifra vanzarilor pe perioada planificarii, in functie de produs si segmentul de piata
 
- Procentul de piata pe perioada planului, in functie de produs si segmentul de piata
 
- Profitul brut in urma vanzarilor
 

Analiza situatiei

 
In mod normal, aceasta sectiune trebuie sa includa o analiza a pietei, analiza SWOT si o analiza a mediului competitional. Analiza pietei trebuie sa includa informatii despre clienti (nevoi, asteptari, venituri, comportament de cumparare etc.), segmentarea pietei si o analiza a nevoilor existente pe piata si care pot fi acoperite prin produsul/oferit de dumneavoastra.
 

Strategia de marketing

 
Aceasta sectiune trebuie sa includa viziunea si misiunea companiei, obiectivele sale, o descriere a pietei-tinta si a pozitionarii vizate. De asemenea, tot in acesta sectiune trebuie inclus mixul de marketing: strategia de produs, pret, promovare si distributie. In cazul unei afaceri din zona serviciilor, mixul de marketing de baza ar trebui completat cu detalii despre strategia de personal, de procese si cu evidentele fizice (cei 7P).

Afla mai multe detalii despre redactarea unui plan de afacere cu ajutorul lucrarii pe CD "Propriul meu plan de afacere!"...click AICI pentru detalii si comenzi<<
 

Previziuni de vanzare

 
In acesta sectiune ar trebui incluse previziuni detaliate lunare, rolul de vanzari acestor previziuni fiind acela de a oferi niste repere pentru evaluarea atingerii obiectivelor stabilite. In mod normal, un astfel de plan trebuie sa includa previziuni de vanzare pe fiecare produs/linie de produs in parte, pentru fiecare regiune sau piata deservita, pe diferite tipuri de canale.

Aceste detalii se vor dovedi utile cand se va face evaluarea periodica, pentru ca veti avea niste repere clare pe baza carora sa monitorizati progresul. In plus, o previziune a vanzarilor este un element obligatoriu, pentru ca sta la baza previziunilor de cash-flow.
 

Buget

 
Aceasta este una din sectiunile planului de marketing care este frecvent trecuta cu vederea, desi este un element obligatoriu, din aceleasi ratiuni cu cele care vizeaza existenta unor previziuni de vanzari: pentru ca ofera niste repere clare in momentul in care se face monitorizarea si evaluarea costurilor efective versus costuri estimate. Bugetul ar trebui sa fie detaliat si defalcat pe tipuri de activitati si actiuni.


 


Idei de afaceride Idei de afaceri
Redactia Idei de afaceri este formata dintr-un colectiv de 3 autori cu experienta in domeniile care formeaza intreaga sfera a lumii afacerilor. Ei va livreaza cele mai importante si relevante noutati.

Tags: plan de afaceriplan de marketingstrategii de marketing

Urmareste-ne pe Google News


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Descarca GRATUIT
"Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim"
Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]