Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cand sunt sondajele pierderi reale de timp?

de
1278 5 06 Dec. 2011
Dosare de afaceri


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Sondajele ne ajuta imens de mult sa aducem putin feedback in cadrul companiilor noastre. Vrem sa stim ce gandesc clientii, ce isi doresc, ce nemultumiri au cu referire la serviciile sau produsele noastre si lista ramane deschisa cu alte informatii valoroase pentru afacerile noastre. Chiar si asa, stiind aceste lucruri, multe companii gresesc enorm cand elibereaza sondaje in mod incorect, intr-o maniera care lasa de dorit si care nu aduce niciun beneficiu.

Pe langa faptul ca sondajele de opinie incorecte nu aduc nicio informatie valoroasa, ele induc in eroare de cele mai multe  ori. Ne mananca si timp pretios, si echipe de lucru care le gandesc, le redacteaza, le pun in pagina si le trimit catre clienti, apoi cei care le primesc, le evalueaza, sorteaza raspunsuri, efectueaza chart-uri si apoi le analizeaza si vin cu rezultele pe care le-am asteptat atat de mult timp. Pacat ca nu sunt rezultate reale, in cele mai multe cazuri.


Daca ati completat vreodata un formular in graba, fara sa va uitati pe raspunsuri, atunci veti intelege ce inseamna rezultate care te pot introduce in confuzie mare de top, confuzie pentru care vei plati, intrucat pe baza rezultetelor se vor lua anumite decizii. Deciziile vor fi gresite si tu vei scoate bani din buzunar, ca antreprenor sau ca manager responsabil de proiect.


Formularele corecte nu trebuie sa piarda timpul nimanui. Nu efectuati formulare prea lungi. Ramaneti la formulare scurte cu care puteti fi aproape sigur ca veti avea ceva de castigat. Veti aduce informatii putine, insa reale, exacte.


Apoi nu trebuie sa va lipseasca de pe nicio pagina de formular harta care spune respondentilor unde anume se afla (pagina 2 din 3 samd). Multi se gandesc cu frica ca mai au mult de completat si nu se vor mai concentra pe intrebarile formularului. Vor incepe sa se grabeasca si sa arunce rezultate din mouse mai repede decat v-ati imagina.


Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii




De asemenea, nu trebuie sa uitati sa aruncati ceva pentru respondentii dvs. Uitati de sansele de a participa la marele concurs in urma caruia castigi un pix colorat. Veniti cu idei noi, cu premii consistente, cu oferte pe care si le doresc si care va pot aduce si dvs un beneficiu. Spre exemplu, puteti sa va promovati produsele incrucisate cu alte companii, produsele care nu au atins niveluri largi de vanzari si care acum sunt reduse ca pret in mod considerabil.


Tags: sondajeformularmanagerfeedback

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cand sunt sondajele pierderi reale de timp?
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut partener-investitor mobilier pictat

Intrebare: Caut o persoana interesata de a investi sau a deveni partener pentru mobilier pictat si reconditionat, un partener care sa detina un spatiu de lucru, pot contribui cu o parte de ordin financiar si la executia picturii pe mobilier, reconditionare, sau design pentru mobilier.Preferabil din judetul Cluj, municipiul Cluj-Napoca, Turda, Campia-Turzii.

Raspuns: Salutare, eu detin un spatiu de peste 45 mp in Floresti. As fi interesat de reconditionare...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii5 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
Maria Nicutar 2011-12-12 07:43:16
Buna dimineata,
Dnule Popescu, tineti cont ca majoritatea respondentilor sunt interesati de produsele sau serviciile firmelor/companiilor in cauza. Nu cred ca sunt persoane care sa participe la sondaje care nu ii privesc in mod direct. Si astfel vor avea motive sa raspunda sincer la intrebarile pe care le considera importante si neintrusive. O varianta mai buna decat sa introduca in confuzie un departament de vanzari si de promovare prin oferirea de raspunsuri gresite ar fi refuzul sa participe la un sondaj. Ar fi mai corect, cred eu.

Si sunt total de acord cu stoparea cumparaturilor de produse care nu ne sunt folositoare in mod real. Sunt, in mod real, persoane care cumpara doar de dragul de a cumpara, doar fiindca exista o promotie, doar fiindca vad in jurul lor un trend specific.

Toate cele bune,
Maria Nicutar
Adrian Popescu 2011-12-11 18:55:02
Doamnei / domnisoarei Maria Nicutar ,
Sint de acord cu dumneavoastra in mare parte . Insa toate chestionarele incep cu intrebari de bun simt si continua ( pe negindite si nesimtite ) cu intrebari care ii ajuta pe cei care folosesc chestionarele sa intre in mintea noastra . Nu o sa intru in detalii aici . Probabil si dumneavoastra cunoasteti tehnicile subliminale . Trebuie sa invatam sa fim stapini pe ceea ce e al nostru dar mai ales bani bani . Pentru ca dupa banii nostrii din buzunar ( si nu numai ) tinjesc toate firmele ordinare din comert ( mai ales ).

Cu respect , Adrian Popescu
Adrian Popescu 2011-12-11 18:48:40
Atunci cind respondentii nu dau raspunsuri sincere la intrebari . In fapt asta ii si rog pe toti cei care citesc comentariul meu . Nu mai raspundeti sincer la sondaje mai ales la sondajele firmelor care fac comert . Pentru ca ele isi cladesc stategia de vinzari pe astfel de raspunsuri . Cu alte cuvinte prin raspunsurile pe care le dati ii ajutati sa va bage mina in buzunare si sa va influenteze decizia de a cumpara . Viata asta nu este facuta numai din ,, a cumpara '' . Invatati oameni buni sa va reduceti cheltuielile la ceea ce este strict necesar nu la ceea ce vor sa va vinda toate firmele ordinare care alearga dupa profit cu orice pret .
Maria Nicutar 2011-12-08 09:24:13
Buna ziua,

Dnule Popescu, tin sa precizez doua aspecte legate de acest subiect si in lumina comentariului dvs. Nici eu nu sunt de acord cu sondajele care incearca sa faca un pas in lumea consumatorilor pentru a-i putea influenta mai usor. Chiar si asa, sunt sondaje care incearca sa ne usureze vietile. Sunt intrebari precum:
"Ce servicii doriti sa mai regasiti in portofoliul companiei noastre?"
"Ce nemultumiri aveti in legatura cu serviciile pe care le oferim?" etc.

Acestea sunt puncte care se concentreaza pe modalitatile pe care ei le au la dispozitie pentru a ne aduce un plus de comfort in viata noastra.

Si, desigur, sunt si intrebari care doresc sa afle cum gandim, cum actionam, cum ne comportam, in functie de ce considerente efectuam cumparaturi samd. Nu putem sa le consideram actiuni josnice si nici descalificante in masura in care putem sa acceptam ca mersul afacerilor stateaza de la bun inceput faptul ca ele vor incerca sa se plieze cat mai fidel pe ceea ce doresc si au nevoie consumatorii. Altfel nu am mai avea produse excelente, care sa ne placa, servicii pe care sa le aplaudam si pe care sa ne bazam in viata reala. Am merge la brutarie si am cumpara o paine care nu ne place fiindca nimeni nu ne-a intrebat cum ne place painea. Am merge la supermarket si angajatii vor fi nevoiti sa ghiceasca cam cum vrem noi sa fim serviti si poate nici nu isi vor mai bate capul cu asemenea detalii.

Per total, ambele aspecte au neajunsurile lor si este bine sa incercam sa ramanem la o balanta cat mai aproape de realitate, de ceea ce avem nevoie in vietile noastre: vrem ca si companiile in cauza sa stie ce ne dorim, cum ne dorim, cand si in ce masura, insa nu vrem sa lansam prea multe informatii, cele pe care pe consideram intrusive.

Astept sa ma contraziceti,
Nicutar Maria
Adrian Popescu 2011-12-07 21:44:50
Atunci cind te afli in postura de a raspunde intrebarilor dint-un sondaj . Mai ales ca astea sint create ca sa ii ajute pe comercianti ( de regula ) sa afle comportamentul consumatorului pentru a putea influenta decizia acestuia de cumparare . Josnic , ordinar , descalificant pentru toti cei ce pun la cale asa ceva....

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton