Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dropshipping in Romania. Sfaturi pentru stimularea afacerii

de Bianca Tila 02 Iul. 2024 26
Dropshipping in Romania. Sfaturi pentru stimularea afacerii
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Dropshipping indeplineste standardele unei mici afaceri ce poate ajuta un antreprenor la inceput de drum sa evolueze. Acest model de business este intr-o continua crestere, avand in vedere ca ofera posibilitati la care multi sperau cu ani in urma.

Multi tineri abordeaza acest business pentru ca nu au nevoie de un sediu, fabrici sau angajati, totul se poate controla de pe laptop din orice colt al lumii.
 
Dropshipping-ul are anumite caracteristici in functie de tara de origine, precum o sa vorbim in acest articol despre Romania.
 

Ce inseamna dropshipping

 
Dropshipping este o metoda de indeplinire a comenzilor prin care o afacere nu pastreaza produsele pe care le vinde in stoc. In momentul in care vanzatorul porneste o comanda, acesta o trimite unei alte companii care se ocupa de expedierea produsului direct la client. In acest caz, vanzatorul este un intermediar intre client si compania care detine produsul.
 
Dropshipping este o abordare simplificata a vanzarii de produse online si a indeplinirii comenzilor. Astfel, se subliniaza avantajul unei firme care incepe de la zero.
 
Prin aceasta tehnica nu sunteti nevoiti sa inchiriati spatii de depozitare, sa jonglati cu lanturile de aprovizionare sau sa gestionati inventarul.
 
Persoana sau firma care utilizeaza acest mod de afacere poarta numele de "dropshipper". In acest sens, dropshipper-ul cumpara inventarul si logistica de indeplinire de la o terta parte, in loc sa depoziteze si sa expedieze produsele.
 
De asemenea, se bazeaza pe un furnizor tert pentru a se ocupa de depozitarea stocurilor si de indeplinirea comenzilor. O operatiune de dropshipping poate fi gestionata de zeci de angajati sau de un singur proprietar de afacere.

Toate afacerile incep de la o mica pasiune. Totusi, depinde de ce modele alegi sa-ti traseze drumul, in ghidurile noastre gasesti tot ce ai nevoie pentru infiintarea unei afaceri... vezi AICI<<
 
In sfera e-Commerce, dropshipping-ul este o parte profitabila, mai ales ca un comerciant poate vinde produsele fara a le detine fizic, sub foma unui inventar. Desi consumatorii plaseaza comenzi direct pe magazinul online al comerciantului, produsele sunt detinute de un alt furnizor, care le stocheaza, impacheteaza si livreaza.

alt=dropshipping afacere

Cum sa incepi o afacere de dropshipping

 
Dropshipping-ul implica o relatie intre un magazin orientat catre client si un furnizor. 
 
Pentru demararea acestui model de business ai la dispozitie doua abordari comune. Prima varianta este sa cauti unul sau mai multi furnizori angro localizati oriunde in lume pe cont propriu, folosind o baza de date a furnizorilor. Printre exemplele de baze de date populare de furnizori online se numara AliExpress, SaleHoo si Worldwide Brands.
 
O alta modalitate eficienta este utilizarea unei aplicatii care va conecteaza magazinul la mii de furnizori. Aici puteti sa va folositi de DSers, o aplicatie Shopify care ii ajuta pe proprietarii de afaceri independente sa gaseasca produse pe care sa le vanda.
 
Un avantaj al aplicatiei este ca automatizeaza cea mai mare parte a procesului de dropshipping. In calitate de prorpietar al magazinului, tot ce trebuie sa faceti este sa verificati daca detalile sunt corecte si sa apasati cateva taste pentru a finaliza comanda. 
 
Se vehiculeaza ideea ca dropshipping-ul este o schema de imbogatire rapida, fara batai de cap. La fel ca orice alt site de comert electronic, acest model de business necesita dedicare pentru a avea succes.

In conditiile in care pasii sunt efectuati corect, companiile de dropshipping pot deveni parteneri de incredere si convenabili pentru afacerile de comert electronic in crestere. Astfel, se accelereaza procesarea comenzilor si indeplinirea acestora.
 
De la comanda clientului pana la expedierea comenzii exista 4 etape importante:
 
  • clientul plaseaza comanda din magazinul tau online
  • magazinul tau trimite automat comanda catre furnizorul de dropshipping
  • furnizorul pregateste comanda clientului
  • furnizorul expediaza comanda direct clientului
 
De asemenea, fiecare afacere din acest domeniu poate avea caracteristicile sale de functionare. Cu toate acestea, cele mai intalnite sunt:
 
  • Comerciantul semneaza un acord cu un dropshipper
  • Clientii plaseaza comenzile online, pe site-ul comerciantului
  • Comerciantul primeste comanda
  • Comanda este confirmata de comerciant
  • Comerciantul transmite comanda catre dropshipper
  • Furnizorul pregateste comanda si o livreaza direct catre client
  • Clientul primeste comanda
 
Fata de o afacere de e-Commerce clasic, prin dropshipping economisesti timp pe care il poti dedica planificarii, strategiei si dezvoltarii unui customer service.
 

Avantaje si dezavantaje

 
Dropshipping-ul ca orice alta afacere implica riscuri. Cu toate acestea, inainte de a incepe o astfel de afacere trebuie sa pui intr-o balanta avatajele si dezavantajele. Pentru fiecare dintre noi, unele afaceri merg cu toate ca au sute de dezavantaje, iar alte nu sunt potrivite desi ne aduc numai avantaje in fata. Nu uitati ca fiecare persoana este diferita, iar alegerile in afaceri trebuie cantarite de mai multe ori.
 
In lista avantajelor enumaram:
 
  • Mai putin capital initial necesar
  • Usor de pornit - Sa conduci o afacere de comert electronic este mult mai usor atunci cand nu trebuie sa ai de-a face cu produsele fizice
  • Cheltuieli generale reduse
  • Locatie flexibila
  • Selectie larga de produse de vandut - Avand in vedere ca nu trebuie sa achizitionezi in prealabil articolele pe care le vindeti, puteti oferi o gama larga de produse in tendinte potentialilor clienti. Puteti sa va schimbati lista de produse de dropshipping fara sa va faceti griji cu privire la inventarul nevandut. Daca furnizorii stocheaza un articol, il puteti lista pentru vanzare in magazinul online fara costuri suplimentare
  • Mai usor de testat - Dropshipping-ul este un model de indeplinire util pentru lansarea unui magazin, dar si pentru proprietarii de afaceri care doresc sa testeze apetitul pe care clientii il au pentru categoriile de produse suplimentare (accesorii sau linii de produse complet noi)
  • Mai usor de extins - Intr-o afacere traditionala de vanzare cu amanuntul, numarul mare de comenzi va necesita mai mult timp dedicat de munca. Prin valorificarea furnizorilor de dropshipping, cea mai mare parte a muncii de procesare a comenzilor va fi facuta de furnizori, permitandu-va sa va extindeti cu mai putine dureri de crestere si cu mai putina munca suplimentara. Cresterea vanzarilor va aduce intotdeuna munca suplimentara, in special legata de asistenta pentru clienti. Totusi, afacerile care utilizeaza dropshipping se extind mai repede in raport cu afacerile traditionale de comert electronic
  • Nu ai nevoie de spatiu de depozitare sau productie
  • Transportul si ambalarea nu sunt grija ta
  • Investiti mai putin timp pentru stabilirea si mentinerea afacerii
  • Riscuri financiare reduse
  • Nu ai nevoe de experienta si expertiza financiara 
  • Da ocazia construirii unui brand
 
Pe langa aceste numeroase avantaje, ca antreprenor trebuie sa iei in calcul si dezavantajele:
 
  • Marje de profit scazute - Cel mai mare dezavantaj al activitatii pe o verticala de dropshipping extrem de competitiva. Avand in vedere usurinta cu care se incepe aceasta afacere, multe firme concurente vor infiinta un magazin de dropshipping si vor vinde articole la preturi foarte mici in incercarea de a creste veniurile
  • Probele de inventariere - Daca stocati toate produsele proprii este relatv simplu sa tineti evidenta articolelor care sunt in stoc si care nu sunt. Totusi, cand va aprovizionati din mai multe depozitate, care indeplinesc comenzi pentru alti comercianti, inventarul se poate schimba zilnic.
  • Complexitatea expedierii
  • Erorile furnizorului
  • Personalizare si branding limitate - Fata de produsele personalizate sau de imprimarea la cerere, dropshipping-ul nu va ofera mult control asupra produsului in sine. De obicei, produsul livrat prin dropshipping este conceput si marcat de catre furnizor
  • Calitatea produselor este greu de controlat si imbunatatit
  • Nu ai control asupra proceselor interne sau asupra celor de impachetare si livrare
  • Neactualizarea stocurilor in timp real poate afecta customer experience-ul
  • Demarerea unor campanii de transport gratuit sau crearea de pachete promotionale este greu de realizat
alt=dropshipping haine
 

Cum sa alegi furnizorii potriviti

 
In alegerea furnizorului potrivit afacerii tale trebuie sa iei in calcul urmatorii pasi esentiali:
 

Cauta furnizori locali

 
Furnizorii iti ofera livrari rapide, fata de ce ai putea oferi la o prima mana in afaceri. Ai posibilitatea de a te documenta pe forumuri de e-Commerce daca exista furnizori ce sunt dispusi sa lucreze in regim dropshipping.
 

Cauta furnizori internationali

 
Daca nu iti gasesti produsele dorite la furnizorii locali, ia in considerare si furnizorii internationali, care iti vor pune pe masa alte oferte. Piata de e-Commerce s-a dezvoltat enorm in ultimii ani, iar integrarea magazinului tau online cu solutii eficiente nu va tine cont de transport si durata livrarii. 
 
Puteti apela la Chinabrands, Oberlo, Investory Source si Dropshipper.com ca furnizori internationali.

Toate afacerile incep de la o mica pasiune. Totusi, depinde de ce modele alegi sa-ti traseze drumul, in ghidurile noastre gasesti tot ce ai nevoie pentru infiintarea unei afaceri... vezi AICI<<

Testeaza furnizorii

 
Incearca sa faci o lista cu furnizorii locali si internationali potriviti nisei tale. Comanda cateva produse de la acestia si evalueaza procesul - timpul de livrare, cum se prezinta produsul, cum primesti coletul. 
 
Urmatorul pas in aceasta etapa este sa compari experientele. Acest lucru te va ajuta sa intelegi intregul proces prin care vor trece clientii tai.
 

Incredere si comunicare

 
Increderea si comunicarea cu furnizorul tau va aduce un plusvaloare afacerii tale. Practic, furnizorul tau va deveni partenerul tau. Impreuna veti castiga, dar veti si suferi consecintele unor probleme de livrare sau unei experiente neplacute pentru clientul final.
 

Strategii de marketing si promovare

 
Precum orice afacere, marketing-ul si promovarea fac diferenta. Concentreaza-te pe optimizarea proceselor si stabileste strategii eficiente.
 
Mai jos iti las cateva strategii de marketing si promovare care te vor ajuta sa-ti cresti profiturile.
 
  • Foloseste Facebook Ads, Google Ads
  • Stabileste o prezenta online - pe retelele sociale
  • Cere feedback si raspunde criticilor
  • Adauga recenzii ale clientilor pe site
  • Personalizeaza descrierile produselor
  • Profita de e-mail si SMS pentru marketingul dropshipping-ului
  • Concentreaza-te pe fidelizarea clientilor
  • Implementeaza retargeting
  • Concentreaza-te pe SEO
  • Colaboreaza cu influenceri
  • Introdu pe site articole tip blog despre produsele voastre
alt=dropshipping strategii de promovare
 

Aspecte juridice si fiscale

 
In ceea ce priveste aspectele juridice si fiscale, acest tip de business are nevoie de o societate cu raspundere limitata, precum un magazin online clasic sau orice alt business. Businessurile in dropshipping au codul CAEN 4791.
 
Infiintarea acestei afaceri poate dura intre 4 si 7 zile. In cazul impozitului perceput pe venit, in acest domeniu vorbim de 1%-3%, fiind platit pe luna sau trimestrial. De asemenea, TVA-ul este de 19%. 
 
In aceste conditii, societatea cu raspundere limitata are nevoie de un expert contabil, preferabil unul care are experienta in dropshipping. Costurile unui contabil se ridica la 400-500 de lei pe luna, insa tariful poate creste odata cu volumul afacerii.
 
In plus, antreprenorul acestui tip de afacre trebuie sa ia in calcul si taxele precum:
 
  • Comisioane percepute de procesatorul de plati
  • Taxe pentru conversia dintr-o moneda straina
  • Comision per comanda perceput de platforma de e-commerce unde ai magazinul
  • Abonament lunar la platforma de e-Commerce 
  • Taxe extra de stocare si procesare percepute de furnizor
 

Resurse si instrumente utile

 
In aceasta industrie, nisa este foarte importanta. Incercati sa alegeti nise populare, care includ o varietate de produse. Cele mai eficiente nise de abordat in aceasta sfera sunt:
 
  • Imbracamintea si incaltamintea
  • Produsele de frumusete si ingrijire personala
  • Bucatarie si dining
  • Copii si ingrijirea bebelusilor
  • Accesorii pentru animale
 
De asemenea, cele mai bine cotate website-uri de dropshipping sunt:
 
  • DSers-AliExpress Dropshipping
  • Spocket
  • SaleHoo
  • Zendrop
  • Modalyst
  • Trendsi
  • Inventory Source
  • Wholesale Central
  • Worldwide Brands
alt=dropshipping afacere
 

De ce sa alegi o afacere in dropshipping

 
O afacere in dropshipping te ajuta la inceput de drum, avand in vedere ca nu necesita costuri ridicate de infiintare. Cu ajutorul unui astfel de model de afaceri poti invata cu ce se mananca viata unui antreprenor si te poti dezvolta pe acest plan.
 
De asemenea, o astfel de experinta te conduce in toate ariile cu care o afacere clasica se confrunta zilnic. Poti lua aceasta afacere drept un curs de business pe plan propriu. 
 
In plus, aceasta afacere poate sa ia nastere, fara a fi nevoie sa-ti dai demisia de la job. Ai ocazia de a incerca ceva nou si de a invata, daca lucrurile nu merg asa cum te-ai gandit, tot ce trebuie sa faci este sa inchizi afacerea si poti incepe alta. 


Bianca Tila de Bianca Tila
Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.

Tags: dropshippingdropshipping in romaniaavantaje dropshippingfurnizori potriviti

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024








[x]