de Bianca Tila
06 Sep. 2024
105
In trecut, lumea modei nu percepea prea multe locuri de munca sau idei de afaceri. Astazi, domeniul fashion are nevoie de mult mai multi oameni dedicati, in afara designerilor, fotografilor si modelelor.
Idei de afaceri in domeniul fashion
Producator de evenimente de moda
In prezent, multi tineri vor sa paseasca in lumea fashion cu propriile creatii, insa au nevoie de un spatiu si de o organizare buna. Aici isi face drum producatorul de evenimente, care lucreaza cu designerii si ocazional ii antreneaza inainte de intrarea pe podium.
Acest tip de afacere se potriveste persoanelor independente care nu doresc in mod special o echipa, avand in vedere costurile minime de pornire. Businessul nu are nevoie de angajati sau de un birou, insa autopromovarea este vitala.
In acest tip de afacere primeaza relatiile si recomandarile. Cartile de vizita, site-ul usor de utilizat impanzit de fotografii si un portofoliu sunt cheia succesului.
Inainte de a intra in acest business, trebuie sa intelegi cum merg prezentarile de moda, cum sa lucrezi cu oamenii creativi si sa fii flexibil pentru a face fata unor personalitati diverse. In cazul potentialului venit, acesta se bazeaza pe numarul de clienti pe care ii veti avea si pe cat de prestigiosi sunt acestia.
Antrenor de afaceri de moda
Daca aveti un background corporativ si doriti sa treceti la moda, acest lucru se poate realiza cu ajutorul cunostintelor voastre financiare. Un antrenor de afaceri in moda indruma firmele de design, le ofera oportunitati de crestere si sarcini de zi cu zi, precum colectarea facturilor si evidenta contabila.
De asemenea, acest business include si instruirea designerului creativ in vederea performantei si interactiunii.
In ceea ce priveste costurile de pornire, pentru o afacere de coaching in moda sunt minime, dar potentialul de castig este major. Serviciile de consultanta cu afaceri consacrate pot produce salarii cu cinci cifre, cu o clientela constanta.
Avocat in marci comerciale
Avand in vedere ca aceasta zona este una creativa, protejarea pieselor este extrem de importanta. Avocatii pot fi persoane fizice autorizate care reprezinta proprietarii de afaceri in chestiuni legate de drepturile de autor. Marcile comerciale sunt jucatori cheie in domeniu.
In fashion, avocatul joaca un rol esential din punct de vedere legal, avand in vedere piata care incearca sa copieze constant ideile designerilor. Aceasta profesie poate fi atribuita si in alte colturi de industrie.
Blogger/Vlogger/Influencer
The Sartorialist, unul dintre cele mai influente site-uri de moda, a debutat ca un mic blog de moda. De atunci a devenit lider de gandire si reuseste sa vanda o multime de spatii publicitare.
Creatorii de continut se pot inregistra ca
PFA sau
SRL, costurile de pornire fiind reduse, iar totul bazandu-se pe research si materiale vizuale bine lucrate.
Chiar si in spatiul romanesc intalnim creatori de continut invitati la prezentarile de moda de la Milano. Astfel ca nu este un drum anevoios, totul depinde de determinarea antreprenorului.
Stilist foto
Stilistii foto lucreaza cu fotografii pentru a cerceta locatiile de fotografiere. Printre task-urile pe care un stilist foto le are de indeplinit se numara: transportul creatiilor de moda la sedintele foto, achizitionarea mobilierului si accesoriilor pentru decurgerea evenimentelor si a fotografiilor.
De asemenea, stilistul foto nu este lipsit de bunul gust si de cunostiintele istorice in ceea ce priveste moda. Acesta reuseste sa achizitioneze elemente de la furnizori si comercianti potriviti.
Stilistii foto de succes pot avea orice background. In plus, pot fi platiti la ora sau in functie de proiect.
Reprezentant PR
Componentele cheie ale acestui business sunt:
- crearea unor marci puternice pentru clienti in vederea diferentierii de alti designeri
- cunostinte avasate in vederea lucrarii cu editorii de moda pentru a obtine locuri de plasare in reviste
- coordonarea cu modele si celebritati in vederea obtinerii de clienti
- intelegerea tendintelor media
Publicistii de moda trebuie sa fie pregatiti pentru orice criza care poate aparea, implicand clientii, modelele si editorii nemultumiti.
Stilist personal
Stiu ca pare un domeniu invechit si de natura americana, insa ai fi surprins de cat de mare este numarul oamenilor dispusi sa plateasca pe cineva pentru a-i cutreiera dulapul si a inlocui hainele sumbre cu articole elegante. Multe vedete de la noi apeleaza la un stilist personal pentru a fi in ton cu tendintele.
Stilistul personal poate percepe servicii de cumparaturi si reinnoirea intregii garderobe. Toate acestea pot fi platite pe ora.
Aceasta afacere va mentine inspirati in timp ce ii ajutati pe cei care nu sunt multumiti cu propriul stil. Pasiunile si cunostintele in materie de moda pot transforma nenumarate persoane.
Ilustrator de moda
Existe multe optiuni pentru ilustratori, plecand doar de la creioane, uleiuri, markere si computere. Puteti lucra pentru un designer sau pentru o companie. De asemenea, daca doriti sa fiti propriul sef puteti opta pentru varianta unui PFA, colaborand cu diverse branduri sau designeri.
In plus, ca ilustrator de moda aveti ocazia de a vinde propriile ilustratii atat direct, cat si cu ajutorul unui site specializat.
Indiferent de metoda aleasa, investiti in cel mai bun material pentru schitele voastre. Astfel, veti avea o prezenta puternica in retelele sociale, lucru ce va ajuta la promovarea continutului.
Analist de retail
Analistii de retail isi folosesc talentul pentru moda si datele pentru imbunatatirea relatiilor cu comerciantii in luarea deciziilor de cumparare si vanzare.
Aceasta piata variaza si se schimba zilnic. Fanaticii modei care raman la curent cu tendintele si isi folosesc mintea analitica sunt cei mai buni pe acest sector.
Analistii de succes in retail sunt atenti la detalii, avand in vedere ca au de planificat evenimente si trebuie sa ajute marcile sa ramana la curent cu noile aparitii in moda.
Designer vestimentar/proprietar de design vestimentar
Daca sunteti pasionati de moda, dar aveti si studii economice, aceasta optiune este perfecta. Desigur, pentru acest business variantele sunt diverse, puteti fi designer, dar pasionat de lumea afacerilor sau chiar pasionat de ambele zone, fara studii in vreun domeniu.
Detinerea propriei afaceri va va cultiva creativitatea si va va ajuta sa deveniti o autoritate in industria modei. Pasionatii de moda cu spirit antreprenorial joaca un rol important in piata pentru ca ajung sa raspandeasca designere vestimentare la un public larg, sa-si dezvolte reteaua si sa dezvolte
oportunitati de afaceri.
de
Bianca Tila Pasionata de zona business, Bianca Tila aduce zilnic in fata cititorilor starea afacerilor de pe piata nationala si internationala. Ofera idei de afaceri rentabile potrivite situatiei actuale, strategii de marketing si modele de afaceri in diverse zone.
Tags: fashionmodaafaceri in moda