Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Strategia de promovare a unei afaceri in franciza

de Cosmin Enescu
2240 0 24 Oct. 2014
Piata marketing


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Pentru a gasi cei mai buni francizati trebuie sa va promovati afacerea. Comunicarea cu potentialii francizati este deosebit de importanta. De informarea acestora, de atragerea celor mai buni candidati, depinde succesul de ansamblu al retelei de franciza. Pentru acest motiv, strategia de informare si comunicare trebuie sa ocupe un loc central in cadrul strategiei de ansamblu a procesului de francizare.

Politica promotionala este cea care asigura legatura permanenta a firmei cu piata pe care aceasta actioneaza. Receptionarea si transmiterea de informatii din si catre piata constituie o conditie a reusitei afacerii dumneavoastra.

Canalele prin care o firma realizeaza o promovare eficienta a propriei imagini, a produselor sau serviciilor sale sau a formulei sale de afaceri sunt diverse.

1. In ultimii ani, este evidenta folosirea pe scara larga a Internetului ca forma de promovare. Foarte multe firme, din toate domeniile de activitate, sunt prezente pe World Wide Web cu propriul site.

Un studiu realizat asupra unui esantion de 200 de companii romanesti a relevat aspecte importante privind adoptarea Internetului ca modalitate de promovare. Din raspunsurile participantilor a rezultat ca peste 60% din firmele romanesti folosesc des si foarte des Internetul in scopuri comerciale.

Marea majoritate a companiilor (64%) trimit e-mail-uri in scop comercial; 48% propun oportunitati de afaceri, 49% au site-uri de anunturi, 39% practica vanzarea/cumpararea de produse online, iar 15%  organizeaza licitatii online. Un procent de 66% din companii au un website propriu; 31% sunt reprezentate in portaluri de afaceri; 17% sunt active in grupuri de discutii si forumuri, iar 9% detin un magazin online propriu.

Chiar daca acest studiu nu prezinta un grad de reprezentativitate foarte mare, el evidentiaza faptul ca Internetul a devenit si in Romania un instrument comercial, o modalitate directa de promovare, ca forma de manifestare a noii economii.

2. Promovarea prin alte instrumente

Celelalte instrumente utilizate in cadrul campaniei de promovare a francizei sunt:
- reclamele in cadrul publicatiilor care se adreseaza oamenilor de afaceri, mai ales in cele dedicate francizei sau dezvoltarii afacerilor, in general;
- comunicarea prin presa locala, in functie de spatiul geografic vizat, pentru extinderea retelei;
- participarea la seminarele ce au ca tema franciza;
- utilizarea relatiilor publice ale firmei si a altor mijloace de informare in masa;
- participarea la diferite evenimente de afaceri, in special expozitii si targuri nationale si internationale.

Francizorul trebuie sa analizeze toate aceste cai si sa decida care sunt cele mai eficiente din punctul de vedere al costurilor si al impactului dorit. O strategie de promovare eficienta trebuie sa cuprinda toate variantele, intr-o combinatie care sa asigure indeplinirea obiectivului principal: captarea interesului tuturor potentialilor candidati si primirea unor candidaturi (feed-back) de calitate.


Tags: promovarereclamapromovarea afaceriifrancizastrategie de promovare

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Sfaturi pentru o promovare eficienta a afacerii

de Camelia Diaconu
14 Aug 2019
Reclama este elementul de baza care face diferenta intre succesul si esecul dintr-o afacere. Daca pana acum cativa ani nu aveam la dispozitie atat de...

Promovarea eficienta a afacerii, pasul spre succes

de Nita Alina
16 Mar 2017
Promovarea face parte din succesul oricarei afaceri. Prin promovare o afacere isi mareste numarul de clienti, iar oportunitatile cresc. Iti poti...

5 sfaturi pentru o promovare targetata, cu costuri mici

de Mihaela Pascu
23 Mar 2016
Targetarea strategiilor de promovare este un mod prin care poti sa economisesti bani imbunatatindu-ti vizibil rezultatele. Targetarea mijloacelor...

Ce am de castigat de aici? Reclama sortita succesului

de Teo Manole
10 Mar 2016
Pe clientul tau sau pe cel potential, atunci cand ii adresezi un mesaj publicitar, nu-l intereseaza nici numele firmei, nici istoricul ei, nici cati...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Rentrop ∧ Straton
Citeste Raportul Special GRATUIT
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2020







Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Idei de afaceri pentru 2020. 7 exemple insotite de Planul de Afaceri"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016