Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Care sunt mecanismele negocierii si cum sa castigi aplicandu-le

de
3950 0 09 Sep. 2015
Coaching


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Orice proces de negociere se compune din 3 faze: prenegocierea, negocierea propriu-zisa si post-negocierea.

Prenegocierea debuteaza cu stabilirea cadrului general al negocierii si al ofertelor sau cererilor de oferta. Urmeaza stabilirea cadrului specific al negocierii si pregatirea propriu-zisa a organizatiei negocierii, care, cel mai adesea, se materializeaza intr-un mandat de negociere.

In mandat se precizeaza clar pozitia initiala, sub cele doua aspecte: reala si declarata. Deci, oferta declarata trebuie sa se detaseze de cea reala pentru ca, in negociere, sa se poata ceda pana la cel mult nivelul pozitiei reale, deci al ofertei reale.

Perioada de negociere propriu-zisa debuteaza cu prezentarea ofertei declarate, sustinuta de argumente specifice (costuri, greutati intampinate, garantarea ritmicitatii livrarii, exclusivitate pe o anumita zona etc.).

Pe parcursul negocierii, la contraargumentele celuilalt, se fac concesiile care, evident, sunt stabilite. Aceste concesii au rolul de a apropia cele doua pozitii initiale.

Cand pozitiile redefinite in urma negocierii sunt suficient de apropiate de varianta optima a fiecaruia, are loc procedeul de finalizare, care, de fapt, statueaza solutia de compromis ce incheie negocierea propriu-zisa.

Post-negocierea se desfasoara pe toata perioada derularii contractului si are drept scop urmatoarele:

- urmarirea si rezolvarea problemelor aparute 
- negocieri pentru modificarea unor clauze
- negocieri pentru completarea contractului
- negocieri de prelungire a contractului 

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii




- negocierea reclamatiilor si litigiilor 
- pregatirea solutionarii litigiilor prin arbitraj n analiza tranzactiei si formularea concluziei.

Aceasta ultima etapa a post-negocierii nu trebuie sa lipseasca, intrucat ofera concluzii extrem de importante pentru viitoarele negocieri.

Procesul negocierii propriu-zise prin rationamente logice in programul negocierii, partenerii isi sustin interesele si obiectivele proprii.
In cadrul negocierii, accentul este pus pe avantajele partenerului.

Regula de aur a negocierii consta in a nu presupune ca partenerul stie de la inceput tot ce are de castigat el din tranzactie.

Rationamentul reprezinta un sir de afirmatii, din care una (concluzia) este prezentata ca adevarata, intrucat decurge in mod logic din alte afirmatii considerate adevarate.

Structura rationamentului cuprinde: 
- enunturi suport sau premise (temeiuri, dovezi, ratiuni, fapte, suporturi date) 
- indicatori logici (rationamente, principii generale, reguli de logica) 
- enuntul concluziei (calificative si eventual rezerve).

Taria (puterea) rationamentului depinde de doi factori: 
- credibilitatea premiselor (veridicitatea faptelor) si 
- validitatea rationamentului (corectitudinea lui).



Tags: negocierestrategia negocieriinegociatormecanismele negocierii

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Care sunt mecanismele negocierii si cum sa castigi aplicandu-le
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

brutarie

Intrebare: Buna seara.Tocmai am auzit de noul program “Start-up Nation - Romania”,ce a fost adoptat de guvern si care va intra in viguare de la 1 Mai 2017,cu finantare 100%.
Intentionez sa infiintez o brutarie in mediul rural,si as vrea sa stiu daca as avea sanse sa ma incadrez cerintelor pentru a obtine finantare.nu stiu exact de unde trebuie sa incep si care e data la care trebuie depuse dosarele.Din ce m-am informat eu,am inteles ca trebuie sa infiintez un IMM,trebuie sa fac cursuri de antiprenoriat apoi sa caut pe cineva care sa ma ajute sa fac dosarul pentru al depunde.Mai mentionez ca am si teren pe numele meu,am inteles ca e in avantajul meu.
Ma poate ajuta cineva? Multumesc anticipat !

Raspuns: pot sa iti vand linie de panificatie la cel mai bun pret posibil ( inox,in stare perfecta de...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton
[x]