Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Importanta imaginii firmei dvs. pe piata. Pana la urma, totul tine de impresie

de
1319 0 21 Oct. 2014
Management


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 2 voturi
RATING UTILIZATORI

Un fapt aparent paradoxal, des intalnit in lumea afacerilor: in anumite situatii, calitatea produsului oferit de o firma conteaza destul de putin, vanzarile incheiate fiind in cea mai mare parte rezultatul imaginii pe care o are firma respectiva in ochii clientilor.

Lucrurile devin mai clare daca va intrebati, de exemplu, de ce cumparati fara sa stati pe ganduri oua de la un supermarket luxos din centrul orasului, dar in schimb aveti retineri serioase daca e vorba sa cumparati tot oua de la un obscur magazin de periferie? Ouale de la magazinul de periferie s-ar putea sa fie chiar mai proaspete si mai sanatoase decat cele de la supermarket, ca urmare de ce aceste retineri?

Raspunsul devine evident daca intelegem ca orice produs oferit spre vanzare se afla intr-o stransa legatura cu impresia pe care ne-o face cel care ni-l ofera. In cazul supermarket-ului, nu calitatea oualor ne determina sa le cumparam, ci faptul ca aceste oua ne sunt oferite de un magazin aspectuos, luminat ca ziua, curat, bine aprovizionat, unde vanzatorii si supraveghetorii poarta uniforme dragute si stiu sa zambeasca. Preferam aceasta atmosfera in locul celei oferite de un spatiu comercial inghesuit, cu vitrine nespalate si cu marfuri prafuite si unde simtim nevoia sa ne pazim buzunarele.

Sigur, construirea rapida a unei imagini de firma puternica si serioasa, stabila financiar si, deci, demna de incredere implica niste cheltuieli sanatoase. Nu e la indemana oricui sa-si ridice un sediu care sa se invarta dupa soare sau sa plateasca bani grei pentru realizarea si difuzarea repetata la TV a unor clipuri publicitare super-profesioniste. O buna imagine a firmei se poate obtine (ceva mai lent, e-adevarat) si prin alte mijloace, care sunt la indemana oricarui intreprinzator (unele dintre ele nu presupun chiar nici un fel de costuri).

Asadar, impresia conteaza! Sa exemplificam si ... sa radem putin!

Un client se duce sa-si ia de la croitor costumul facut pe comanda si are surpriza sa descopere ca respectivul costum ii vine complet aiurea.

"Ce naiba s-a-ntamplat, dom’le", il ia el la rost pe croitor, "nu vezi ca maneca asta imi ajunge pana la jumatatea antebratului, iar cealalta imi acopera pana si varfurile degetelor?". "Se rezolva", spune croitorul, "intindeti foarte bine bratul stang, iar bratul drept indoiti-l cat puteti si ridicati cotul spre umar. Asa, foarte bine...".

"Da, dar pulpana sacoului cade stramb", continua clientul. "Rezolvam si asta, nu va faceti probleme. Aplecati-va din sold cat mai mult... asa... inca putin... gata, s-a-ndreptat!". "Uitati-va insa la cracii pantalonilor cat sunt de aiurea, calc pe tiv si mai multe nu!". "Nu va faceti griji, trebuie doar sa flexati genunchiul drept... flexati mai mult... stop. Perfect!".

Clientul se uita in oglinda: are o pozitie complet contorsionata, de-abia poate sa respire, daramite sa se miste.
In acel moment, in atelier intra un alt client, care vede privelistea si ramane uluit in cadrul usii. "Domnule", reuseste el intr-un tarziu sa se adreseze croitorului, "esti un adevarat geniu in meseria asta, o sa te recomand tuturor cunostintelor mele. Nu cred ca mai putea cineva sa imbrace atat de bine un biet schilod ca dumnealui..."

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii







Tags: imaginevanzareafaceriimaginea firmei

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Importanta imaginii firmei dvs. pe piata. Pana la urma, totul tine de impresie
Rating:
Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Articole conexe

Este importanta strategia de afaceri?

de Florin P. Amariei
25 Apr 2018
Fie ca esti la inceput si doresti sa initiezi o afacere, fie ca detii un business de succes si vrei sa il dezvolti mai mult, ai nevoie de o strategie...

Topul celor mai bune scoli de afaceri din Europa

de Idei De Afaceri
04 Dec 2017
The Financial Times a alcatuit un top al celor mai bune scoli de afaceri in 2017, care masoara calitatea si anvergura programelor post-universitare....

Studiu: 7 din 10 oameni de afaceri nu vad beneficiile brandului personal

de Idei De Afaceri
10 Iul 2017
"Puterea brandului personal 2017" este primul studiu despre modul in care este perceputa importanta brandului personal in mediul de afaceri din...

Oamenii de afaceri, increzatori in evolutia economiei in urmatoarele 12 luni

de Idei De Afaceri
18 Oct 2016
EY Romania a realizat un studiu care analizeaza perceptia directorilor din companiile care activeaza in Romania in privinta perspectivelor mediului...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: Buna ziua, Cercetator in domeniul militar, in prezent pensionar, caut finantare / colaborare...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016