Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Esti un project manager bun?

de Maria Nicutar 19 Mai. 2011 3921
5 din 1 vot
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Atunci inseamna ca esti un bun planificator si organizator, ai abilitati de comunicare eficienta, esti capabil sa conduci o echipa de angajati si sa ii ajuti sa se concentreze pe rezolvarea unui proiect ale carui probleme trebuie sa le rezolvi. Daca subordonatii te privesc ca pe un leader, te urmeaza si ii poti motiva si inspira, atunci esti gata sa intri in topul project managerilor.

PM-ul isi asuma responsabilitatea pentru proiectul pe care il dezvolta, se orienteaza pe rezultate in timpul alocat de sefii sai si isi formeaza echipa de subordonati in randul carora deleaga responsabilitatile. Detine o orientare catre customer service si este capabil sa isi motiveze personalul prin puterea exemplului personal. Cauta in permanenta probleme, surse de risc, eventuale obstacole  si le managerizeaza pentru un proiect viabil.

PM-ul trebuie sa aiba in vedere intotdeauna scopul deziderat al proiectului de care se ocupa ca parte a unei imagini de ansamblu a firmei/organizatiei. Cu alte cuvinte, trebuie sa stie ce avantaje exista pentru intreaga firma, ca un tot unitar, daca proiectul sau se va finaliza cu succes. Planificarea activitatii in cadrul proiectului este esentiala, intrucat un proiect va avea un deadline, iar nerespectarea acestuia va nemultumi superiorii.

Respectarea bugetului alocat pentru dezvoltarea proiectului si a cerintelor acestuia impreuna cu scopul initial sunt concepte sine qua non pentru orice project manager. El are nevoie de o echipa dedicata, motivata si care sa duca la buna indeplinire cerintele proiectului sub coordonarea si organizarea sa. Munca in echipa este singura modalitate de a lucra cand vine vorba de un proiect.

Pasii pe care un manager de proiect trebuie sa ii urmeze in planificare:

1.    Initierea proiectului

2.    Alcatuirea planului de proiect. Acesta trebuie sa fie unul realist, cu un scop clar si trebuie sa includa scopul initierii, numarul de angajati necesar indeplinirii cu succes, bugetul potrivit, documentatia completa, riscurile existente si strategiile de inlaturare a obstacolelor care ar putea sa apara pe parcurs. Aici intervine puterea managerului de a anticipa probleme,  de a le rezolva rapid cand apar si pun in pericol buna desfasurare a proiectului si de a estima variabilele definitorii ale planului.

3.    Executia proiectului

4.    Incheierea proiectului si analizarea feedback-ului obtinut. Acesta ne va spune cat de bine a fost implementata strategia manageriala si in ce masura s-au urmat scopurile proiectului.

Un bun manager de proiect nu va arunca vina pe lipsa de motivare a angajatilor sau pe bugetul prea mic alocat, intrucat el este peroana responsabila sa le controleze. Trebuie sa fie capabil sa scoata cele mai bune rezultate din resursele care ii sunt puse la dispozitie.


Tags: project managerorganizare proiectabilitati managermanager de proiect

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]