Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Mari esecuri in istoria afacerilor

de
2535 0 23 Oct. 2008
Management


61% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Mari esecuri in istoria afacerilor

1. FIAT La Duna
In istoria renumitei uzine de automobile FIAT, Vittorio Ghidella este o figura marcanta, iar cei care ii rostesc numele o fac cu un deosebit respect. Aflat timp de zece ani (in perioada ’80-’90) la conducerea sectorului auto al grupului din Torino, celebrul manager a scos FIAT din cea mai serioasa criza de dupa al doilea Razboi Mondial.

Asa-zisa “cura Ghidella” a devenit renumita prin ciocnirile dure cu sindicatul din fabrica si prin restructurarea radicala a intreprinderii, obtinuta prin diminuarea productiei de la 1.650.000 de vehicule/an la mai putin de 1.200.000. Ghidella si-a construit imaginea omului care nu greseste niciodata, intr-un sector in care realizarea unui model nou costa milioane de dolari. Masinile lansate de Ghidella au inregistrat succese notabile: Fiat Uno, Y 10, Tipo si mai ales Thema si “Croma. Toate, mai putin una: La Duna...

Unicul si marele sau esec. Berlina La Duna a preluat o parte din caracteristicile apreciatei Fiat 128, produse la inceputul anilor ’80. Initial, a fost prevazuta o productie de 90.000 bucati/an destinate, in special, pietei italiene. Insa acest proiect grandios a fost repede abandonat.

La putin timp dupa lansarea din ianuarie 1986, reclamele pentru La Duna au disparut din mass media si, in curand, si de la distribuitori. A fost un asemenea esec de vanzari incat pana si managerul general al FIAT, Cesare Romiti, a marturisit multi ani mai tarziu, cand a iesit la pensie: “Sunt foarte multumit de cariera mea. Un singur lucru insa nu l-as mai face: La Duna!”.

Ei bine, masina nu avea mari defecte. Beneficia de un motor puternic si de un sistem de transmisie extrem de modern. Era pur si simplu urata. In comparatie cu Fiat Uno era perceputa ca fiind inferioara estetic. A devenit, totusi, o apreciata masina de colectie, an de an existand nostalgici (nu multi) care se aduna si o comemoreaza. Dar, cu siguranta, nu asta si-a dorit Vittorio Ghidella!

Mari esecuri in istoria afacerilor

2. Telefonul fara fir, dar si fara profit
Se scrie Fido, dar se citeste altfel: Fiasco. Istoria asa-zisului “telefon de oras”, (numit si Dect dupa sigla tehnologiei utilizate) si a creatorilor sai este una dintre acelea care fac deliciul profesorilor de management de la universitatile americane care scriu intregi cursuri despre “Asa NU!”.


Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii




Povestea dateaza din 1996, iar “inculpatii” sunt numarul unu al Telecom Italia, Francesco Chirichigno, si managerul firmei Stet, la acea vreme unicul actionar al Telecom Italia, Ernesto Pascale. Ideea era realizarea unui telefon fara fir, legat de numarul fix al telefonului de acasa, dar functional pe o raza de 50-60 de kilometri.

Creat in 1996 si lansat dupa un an cu mare tromba, telefonul fara fir a disparut din circulatie dupa cateva luni, fara prea multe explicatii si... regrete. Mai bine spus, au incetat doar publicitatea si orice alte investitii in produs, pentru ca serviciul este inca in functiune, generand probleme ce greu se pot imagina.

Cauza falimentului? Simplu: in nebunia creata de telefoanele mobile, a inventa un telefon de tipul Fido nu putea fi altceva decat o curata sinucidere. Dar Chirichigno, ultimul manager Telecom inainte de privatizare, nu a inteles acest detaliu si a mers cu batalia pana la capat, chiar daca erau destul de multi care nu-l doreau pe Fido. Vito Gamberale, pe atunci numarul unu la compania Tim, producatoare de telefoane mobile, a prezis ca va fi o baie de sange, insa a fost acuzat ca nu agreeaza ideea noului produs de frica pierderii propriilor sai clienti.

“Va fi un succes, pentru ca Fido va deveni o alternativa a telefonului mobil”, era spiritul proiectului lui Chirichigno care a avizat comercializarea serviciului in 28 de localitati. Rezultatul? Mai mult de 150 milioane de dolari s-au dus pe apa sambetei.




Tags: afaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Mari esecuri in istoria afacerilor
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Studiu: 7 din 10 oameni de afaceri nu vad beneficiile brandului personal

de Idei De Afaceri
10 Iul 2017
"Puterea brandului personal 2017" este primul studiu despre modul in care este perceputa importanta brandului personal in mediul de afaceri din...

Oamenii de afaceri, increzatori in evolutia economiei in urmatoarele 12 luni

de Idei De Afaceri
18 Oct 2016
EY Romania a realizat un studiu care analizeaza perceptia directorilor din companiile care activeaza in Romania in privinta perspectivelor mediului...

Ce spun directorii generali despre comunicare si afaceri publice

de Idei De Afaceri
28 Sep 2016
Conform studiului "Cum comunica strategic companiile din Romania" realizat de McGuireWoods Consulting si Sfera Business, 6 din 10 companii spun ca au...

Managerii mizeaza pe cresterea afacerilor in urmatoarele 3 luni

de Alina Constantinescu
07 Sep 2016
Potrivit unui comunicat de presa al Institutului National de Statistica (INS), managerii se asteapta in urmatoarele trei luni la o crestere a...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

pet-shop

Intrebare: Buna ziua , vreau sa deschid un magazin pet-shop , eventual cu extensie pe cabinet veterinar . Se pot accesa fonduri europene pentru aceasta ramura sau prin programul start-up ? Multumesc anticipat pentru informatii

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt în căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton