Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Branding pentru companie sau pentru produse? Aceasta este intrebarea!

de
1623 0 26 Iun. 2011
Piata marketing


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Chestiunea pe care vreau sa o aduc mai la lumina in acest articol este una foarte interesanta si care continua sa framante atatea companii. Intrebarea este simpla, este clara. Raspunsul este problema. Nu stim ce trebuie sa branduim! Si totusi vorbim de oameni de afaceri care constientizeaza riscurile la care se expun prin ambele variante.

In primul caz, exista avantajul suprem de a proiecta o imagine favorabila asupra tuturor produselor care apartin unei anumit brand. Compania mama imprumuta din reputatia sa tuturor produselor si serviciilor pe care le reprezinta, fie ca le-a creat sau le-a achizitionat.

In al doilea caz, pe acelasi model se creeaza un dezavantaj major care decurge din ideea foarte simpla, de altfel, de a nu detine un „spate” care sa sprijine produsele, care sa le protejeze.

In acelasi timp sa ne gandim si la faptul ca un brand puternic isi poate rasfrange reputatia asupra produselor sale in ambele abordari. Putem vorbi despre o reputatie solida si convenabila, si in acelasi timp, un val de schimbari produs la nivelul companiei ca tot unitar influenteaza si viata pe piata a produselor reprezentate de brand.

Un scandal izbucnit care se leaga de o companie va avea un impact hotarator asupra fiecarui produs sau serviciu din oferta sa. Iata de ce brandingul de companie, in defavoarea brandingului de produs, nu este o strategie lipsita de riscuri.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Evaluarea Nationala Culegere exercitii rezolvate la limba romana clasa a VIII-a


Cel mai simplu si mai eficient mod de pregatire pentru examen Lucrarea Evaluarea Nationala Culegere de exercitii rezolvate la limba romana clasa a VIII-a contine o serie de modele de teste care respecta intocmai programa aprobata de Ministerul Educatiei Nationale  au acelasi format cu cel impus de Ministerul Educatiei...

Oferta Speciala
valabila 48h


Mai mult, sa ne gandim la brand-urile mari, importante si care dicteaza deciziile de achizitionare ale clientilor. Acestea au marele avantaj de a proiecta un sentiment de mandrie, daca vreti, in randul consumatorilor. Sa luam ca exemplu parfumurile din marca Gucci. Nu ne amintim exact numele produselor, dar cunoastem marca, brandul respectiv. Simpla idee de a detine un produs care sa apartina acestui brand ne face sa imprumutam din valoarea si prestigiul sau, ne creeaza o asociere favorabila si un sentiment ca ne respectam.

In schimb, in cazul in care se pune accent pe constientizarea brand-ului de produs mai mult decat pe cel al marcii, se limiteaza aceste strategii de identificare a clientului cu valoarea companiei mama.
Un alt dezavantaj major il reprezinta faptul ca atunci cand produsele nu mai prezinta interes pe piata se cere lansarea altora si acest proces este unul dificil pentru companiile fara o strategie solida de awareness de brand.
In cazul opus se controleaza mai facil aceasta problema datorita reputatiei din spatele acestora iar produsele lansate se bucura de un succes mai mare din start.




Tags: branding de companiebranding de produsstrategie de branding

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Branding pentru companie sau pentru produse? Aceasta este intrebarea!
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: Buna ziua, Cercetator in domeniul militar, in prezent pensionar, caut finantare / colaborare...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016