Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Este suficient sa investesti bani intr-un brand pentru a crea valoare?

de
2314 0 06 Oct. 2017
Piata marketing


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Conform informatiilor raportului de piata Brand Finance Romania 50 din 2017, cele mai valoroase zece branduri romanesti insumeaza o valoare de aproximativ 2,6 miliarde de euro. Topul celor mai valoroase zece branduri romanesti includ companii din domenii diverse precum auto, retail, banci, IT sau telecom.

Asadar, este suficient sa investesti bani intr-un brand pentru a crea valoare? Depinde din ce perspectiva privesti. Termenul de valoare are diverse acceptiuni: promisiunea si indeplinirea unei experiente (din perspectiva marketingului), garantia unor castiguri in viitor (din perspectiva managementului) sau este privit ca o componenta distincta a proprietatii intelectuale (perspectiva juridica).
Dictionarul explicativ al limbii romane defineste foarte laconic termenul de brand ca fiind:  BRAND, branduri, s. n. Marca de produs a unei firme renumite.

In fapt acest cuvant importat si intrat in vorbirea curenta din tara noastra inseamna mult mai mult: un ansamblu de atribute tangibile si intangibile, simbolizate printr-o marca comerciala (nume, logo, etc.) care, utilizate corect, creeaza influenta si valoare.

Astfel un factor deosebit de important al crearii valorii unui brand este valorizarea acestuia. Nu este suficient sa detii un brand in care ai investit timp si bani pentru a detine o valoare. Trebuie ca brandul sa genereze valoare pentru a avea valoare. Bineinteles este vorba despre o valoare cuantificabila in bani nu despre o valoare simbolica.

In unele domenii cum ar fi IT, consultanta pentru afaceri sau servicii financiare, valoarea brandului poate depasi valoarea tuturor celorlate active, dar este si printre primele active care pierd din valoare daca clientilor le scade increderea.

Principalele surse de creare de valoare a unui brand sunt loialitatea consumatorilor fata de brand si calitatea perceputa de consumatori, care faciliteaza aplicarea preturilor de vanzare mai mari si obtinerea rentabilitatii din diferenta. Ca urmare pentru ca un brand sa creeze valoare este important ca investitia sa fie facuta in directia crearii de valoare pentru consumator, orientarea pe client fiind cea castigatoare. Orice alta abordare poate implica costuri de oportunitate.


Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii




Autor: Dana Ababei, Director Executiv, CMF Consulting


Tags: valoare brandbrandrui romanestioportunitate de afacerilogo

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Este suficient sa investesti bani intr-un brand pentru a crea valoare?
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Caut investitor.

Intrebare: Buna ziua! Caut investitor in domeniul organizarilor de evenimente. Urmaresc sa acaparez intreaga piata de furnizari servicii dintr un oras. Este necesar dezvoltarea unei aplicatii (baza de date) unde se poate gestiona si urmari taote activitatile si detaliile furnizorilor. Are un potential enorm deoarece ar usura mult munca si timpul pierdut al oamenilor in cautarea furnizorilor de servicii potriviti pentru evenimentul lor. Sunt multe detalii de spus . Daca este cineva interesat pot oferi mai multe detalii : 0757481092

Raspuns: Avem soluții de finanțare pentru nevoile dvs. de afaceri mici și mijlocii; Fonduri de...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton