Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Pluralitatea strategiilor de comunicare

de
3526 0 20 Mai. 2011
Piata marketing


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Strategiile de comunicare ale unei companii sunt strans legate de obiectivele comunicarii globale ale respectivei companii care deriva din obiectivele industriale, sociale, financiare si comerciale ale organizatiei.

Strategia de comunicare este de regula globala si ea vizeaza totalitatea modalitatilor de comunicare pe care le foloseste compania, in toate directiile.

Majoritatea companiilor au la dispozitie un departament care se ocupa de asta, pentru a-si putea asigura reusita in domeniu, departamentul de comunicare trebuie sa se asigure ca are legaturi stranse si conlucreaza la un nivel optim cu celelalte departamente.

Obiectivele comunicarii globale se regasesc in cadrul strategiilor de comunicare ale companiei:

•    Strategia de comunicare institutionala
•    Strategia de comunicare interna
•    Strategia de comunicare comerciala

O organizatie se adreseaza unui public mai mare decat cel format din clienti, colaboratori sau furnizori, se adreseaza si incearca sa se promoveze ca institutie si pentru angajatii sai, caz in care intervine, de exemplu, comunicarea interna.

Comunicarea institutionala intervine in cazul colaborarii cu furnizorii si agentii economici, pe cand comunicarea comerciala apare in cazul consumatorilor si distribuitorilor produselor comerciale ale organizatiei.

In general, comunicarea comerciala este un instrument foarte important al departamentului de marketing si ar trebui sa aiba alocata cea mai mare parte din bugetul de comunicare.

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii




Faptul ca intr-o organizatie exista aceste trei tipuri de comunicare enumerate mai sus nu trebuie sa limiteze actiunea de formulare a unor noi strategii de comunicare.

Aceste trei strategii reprezinta doar niste linii de tip ghid pentru orice actiune intreprinsa in domeniul comunicarii, asta pentru ca in general mijloacele tehnice pentru realizarea unor strategii de comunicare sunt, in general, aceleasi si pentru ca actiunile vizeaza aceleasi persoane chiar daca publicul poate uneori fi diferit.

O strategie de comunicare se stabileste prin transformarea politicii generale a unei companii in termenii adesea utilizati in comunicare si are urmatoarele obiective:

•    Propagarea imaginii dorite de catre companie si corelarea acesteia cu mesajul general ce se doreste a fi transmis despre companie

•    Un echilibru intre comunicarea interna si cea externa

•    Alegerea celor mai potrivite mijloace media

•    Corelarea diferitelor tipuri de comunicare necesare


Elaborarea strategiei de comunicare trebuie sa parcurga urmatoarele etape:

•    Analiza situatiei

•    Corelarea celor doua elemente importante, mesaj si public

•    Formularea unui numar cat mai mare de strategii de comunicare

•    Definirea strategiei de comunicare


Astfel, putem afirma ca pentru elaborarea unei strategii de comunicare, o companie va trebui sa tina cont de tot ceea ce o inconjoara, de sistemul organizatoric, de misiunea si obiectivele pe care le are. Un bun director de comunicare va trebui sa fie realist si sa stie foarte bine sa adapteze strategia de comunicare companiei in care activeaza.


Tags: strategii de comunicarebuget de comunicareimagine companiemjloace media

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Pluralitatea strategiilor de comunicare
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Buna ziua. Rog mai multe detalii pe valilig@yahoo.co.uk.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton