Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Pluralitatea strategiilor de comunicare

de
3563 0 20 Mai. 2011
Piata marketing


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Strategiile de comunicare ale unei companii sunt strans legate de obiectivele comunicarii globale ale respectivei companii care deriva din obiectivele industriale, sociale, financiare si comerciale ale organizatiei.

Strategia de comunicare este de regula globala si ea vizeaza totalitatea modalitatilor de comunicare pe care le foloseste compania, in toate directiile.

Majoritatea companiilor au la dispozitie un departament care se ocupa de asta, pentru a-si putea asigura reusita in domeniu, departamentul de comunicare trebuie sa se asigure ca are legaturi stranse si conlucreaza la un nivel optim cu celelalte departamente.

Obiectivele comunicarii globale se regasesc in cadrul strategiilor de comunicare ale companiei:

•    Strategia de comunicare institutionala
•    Strategia de comunicare interna
•    Strategia de comunicare comerciala

O organizatie se adreseaza unui public mai mare decat cel format din clienti, colaboratori sau furnizori, se adreseaza si incearca sa se promoveze ca institutie si pentru angajatii sai, caz in care intervine, de exemplu, comunicarea interna.

Comunicarea institutionala intervine in cazul colaborarii cu furnizorii si agentii economici, pe cand comunicarea comerciala apare in cazul consumatorilor si distribuitorilor produselor comerciale ale organizatiei.

In general, comunicarea comerciala este un instrument foarte important al departamentului de marketing si ar trebui sa aiba alocata cea mai mare parte din bugetul de comunicare.

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii




Faptul ca intr-o organizatie exista aceste trei tipuri de comunicare enumerate mai sus nu trebuie sa limiteze actiunea de formulare a unor noi strategii de comunicare.

Aceste trei strategii reprezinta doar niste linii de tip ghid pentru orice actiune intreprinsa in domeniul comunicarii, asta pentru ca in general mijloacele tehnice pentru realizarea unor strategii de comunicare sunt, in general, aceleasi si pentru ca actiunile vizeaza aceleasi persoane chiar daca publicul poate uneori fi diferit.

O strategie de comunicare se stabileste prin transformarea politicii generale a unei companii in termenii adesea utilizati in comunicare si are urmatoarele obiective:

•    Propagarea imaginii dorite de catre companie si corelarea acesteia cu mesajul general ce se doreste a fi transmis despre companie

•    Un echilibru intre comunicarea interna si cea externa

•    Alegerea celor mai potrivite mijloace media

•    Corelarea diferitelor tipuri de comunicare necesare


Elaborarea strategiei de comunicare trebuie sa parcurga urmatoarele etape:

•    Analiza situatiei

•    Corelarea celor doua elemente importante, mesaj si public

•    Formularea unui numar cat mai mare de strategii de comunicare

•    Definirea strategiei de comunicare


Astfel, putem afirma ca pentru elaborarea unei strategii de comunicare, o companie va trebui sa tina cont de tot ceea ce o inconjoara, de sistemul organizatoric, de misiunea si obiectivele pe care le are. Un bun director de comunicare va trebui sa fie realist si sa stie foarte bine sa adapteze strategia de comunicare companiei in care activeaza.


Tags: strategii de comunicarebuget de comunicareimagine companiemjloace media

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Pluralitatea strategiilor de comunicare
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Ferma Capre

Intrebare: Buna ziua detin 250 de capre si 4h de pamant as dori un investitor de a promova de a investi pentru detalii contactati

Raspuns: Buna ziua. Daca mai este valabil rog detalii pe valilig@yahoo.co.uk. O zi buna.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton