Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Un studiu de piata bun nu-i suficient pentru a reusi

de
1107 0 20 Mai. 2014
Start in afaceri


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Un studiu initial este un factor cheie pentru un startup, dar, chiar daca este bine intocmit, el nu este suficient pentru a reusi. Finalizarea ofertei si concretizarea ei pe piata cer metode si instrumente specifice, mai ales de management si marketing al produsului si de business development. Asadar, care sunt obiectivele unui studiu de piata si la ce intrebari ar trebui sa raspunda acesta?


Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Primii pasi pentru afacerea ta online
Primii pasi pentru afacerea ta online

Vezi detalii

Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania
Cultura de ricin. O investitie de succes in Romania

Vezi detalii




Studiile de piata initiale sunt esentiale si - daca sunt bine facute -, startup-ul trebuie sa fie in masura cu ajutorul lor:
- Sa identifice clientelele tinta prioritare, strategia de acces pe piata, potentialii parteneri si concurenti in amonte si in aval.
- Sa valideze interesul clientelei tinta identificate fata de noua oferta de produse si servicii.
- Sa evalueze potentialul afacerii identificand piata sa reala si cu adevarat accesibila, cererea potentiala, parghiile si franele asociate investitiei.
- Sa adapteze continutul si forma ofertei sale de produse sau servicii si modelul sau economic.  
- Sa poata pozitiona oferta sa in mod diferentiat in raport cu piata, cu clientii si cu concurenta directa si indirecta.
- Sa identifice mesajele si circuitele de influenta prioritare.
 
Dupa cum se vede, este vorba de ceva mai mult decat o simpla estimare in cifre a potentialului afacerii pe o piata data. Cu ajutorul acestui tip de studiu, start-up-ul stie incotro trebuie sa se indrepte cu prioritate, cum si cu ce oferta pentru a satisface clientii, diferentiindu-se de ceilalti actori din piata si fiind totodata rentabil.
Dar aceste studii initiale realizate in cursul dezvoltarii ofertei (adeseori in faza demonstrativa sau de prototip, ori mai in amonte, in faza de specificare) nu ajung sa concretizeze un proiect inovator si sa maximizeze sansele de reusita pe piata.
Trebuie sa poti transforma proiectul inovator in solutie completa, finalizata si vandabila, iar aceasta noua oferta de produse si servicii va deveni un business concret.
 
Intrebari cheie
Dintre intrebarile care structureaza studiul de piata n-ar trebui sa lipseasca urmatoarele:
Ce pui - sau nu - in produse/servicii in raport cu nevoile clientilor si ofertele existente?
Cum realizezi o solutie completa pentru a raspunde nevoii, si nu doar un "capat de solutie"?
Ce faci in plan intern sau extern?
Cum structurezi oferta si modelul sau economic?
Ce oferi gratuit si ce oferi cu plata?
Cum evaluezi rentabilitatea solutiei?
Cum urmaresti dezvoltarea afacerii?
Cum definesti strategia si actiunile de marketing si comerciale?
Cum planifici lansarea?
Cum realizezi parteneriate comerciale eficiente?
Cum dezvolti notorietatea marcii?
 


Tags: studiu de piataproiectarea afaceriipozitionare pe piatadiferentiere

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Un studiu de piata bun nu-i suficient pentru a reusi
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi


Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

pet-shop

Intrebare: Buna ziua , vreau sa deschid un magazin pet-shop , eventual cu extensie pe cabinet veterinar . Se pot accesa fonduri europene pentru aceasta ramura sau prin programul start-up ? Multumesc anticipat pentru informatii

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton