Cum am reusit in afaceri
23 Iun 2008
Expresii de evitat in cursul unei vanzari
de
Bruno Medicina
4485
Cuvintele nu sunt numai un mijloc de a realiza comunicarea, ci si un instrument cu care se poate actiona asupra psihicului interlocutorului.
Din acest motiv forta lor este imensa: cuvintele sunt o adevarata arma, arma pe care trebuie sa invatati sa o folositi cu cea mai mare grija...
23 Iun 2008
De ce anume are nevoie clientul?
de
Bruno Medicina
2803
In timp ce oricine poate “vinde” un pix daca i se cere un pix (adica sa dea pixul si sa ia banii), a vinde ceva care nu ti s-a cerut presupune o cunoastere foarte precisa a consumatorului. Nu intamplator firmele serioase cheltuiesc o buna parte din bugetul lor pentru a face cercetari de piata...
23 Iun 2008
Nu vindeti un produs, vindeti utilitatea lui
de
Bruno Medicina
4251
Odata, la o receptie in Geneva, un ziarist l-a intalnit pe presedintele firmei Rolex si l-a intrebat care mai era situatia in acel moment pe piata ceasurilor.
“Habar nu am”, a raspuns presedintele, “nu prea ma intereseaza piata ceasurilor.”
“Ce vreti sa spuneti cu asta?”, s-a mirat...
14 Mai 2008
Creativitatea - sau cum se naste o idee buna
de
Mirela Rosu
4206
Daca vi s-ar sugera sa strabateti toata tara de la un cap la altul cu masina, dar fara a pune mana pe volan, probabil ca raspunsul dvs. ar fi o ridicare din sprancene. Dar nu cu mult timp in urma inginerii de la o mare firma producatoare de automobile tocmai acest lucru l-au incercat....
14 Mai 2008
10 factori care conduc la faliment
de
Silvia Bucsan
12120
1. Cumularea pierderilor minore
Un cunoscut proverb spune „Torentele se formeaza din paraie". In afaceri, proverbul poate fi reformulat: „Micile pierderi, cumulate, duc la faliment".
Peste 40% din firme recunosc ca declaratia lor de profit si pierderi a devenit...
06 Mar 2008
Nu va extindeti doar de dragul extinderii!
de
Silvia Bucsan
3692
Ati decis sa va dezvoltati afacerea. Felul in care doriti sa faceti acest lucru nu este chiar atat de important (aveti la indemana crearea unei retele de franchising, cumpararea altei firme, deschiderea de filiale, stabilirea de diverse parteneriate etc.); mai important este insa motivul care...
06 Mar 2008
Ce isi doresc angajatii dvs.?
de
Silvia Bucsan
3581
A conduce o firma nu inseamna numai a dezvolta produse si servicii. Multi intreprinzatori fac o mare greseala concentrandu-se asupra vanzarilor si pierzand factorul uman din vedere, factor de care, la urma urmei, depinde in mod esential succesul in afaceri.
Va prezentam in continuare...
06 Mar 2008
Atentie la oamenii pe care ii angajati!
de
Silvia Bucsan
4115
Un client intra intr-un magazin. Vanzatorul sta deoparte si discuta cu niste cunoscuti.
Clientul se aseaza in fata tejghelei si asteapta sa fie bagat in seama, dar conversatia se prelungeste. Vanzatorul nu da nici un semn sa fi observat ca cineva doreste sa cumpere ceva; dimpotriva,...
05 Feb 2008
10 trucuri pentru a trece cu bine de vizita organele de control
de
Cristian Matei
20577
Ma refer, in primul rand, la organele fiscale, deoarece cu acestea venim cel mai des in contact. Fie ca trebuie sa depunii o declaratie fiscala, sa obtii un certificat fiscal, sa ceri rambursarea T.V.A.-ului sau fie ca este vorba doar de un control de rutina, Fiscul este mai intotdeauna...
05 Feb 2008
Leasingul. Avantaje si dezavantaje
de
Cristian Gerea
24737
Prezentat in mod simplu, procesul este urmatorul: dvs., in calitate de beneficiar, va alegeti utilajul pe care doriti sa il exploatati si cadeti de comun acord cu furnizorul utilajului asupra caracteristicilor tehnice, a garantiei si a altor servicii conexe prestate de acesta.
Dupa...
05 Feb 2008
De ce vi se poate refuza un credit
de
Doina Dogaroiu, Cristian Gerea
4944
Mai intai de toate trebuie sa intelegeti ca nici un bancher din lume nu poate fi obligat in vreun fel sa deschida cont unei societati sau persoane fizice pe care nu o agreeaza si nici sa acorde un credit pe care nu-l considera suficient de rentabil.
Ca urmare, nu exista nici o cale...
09 Ian 2008
20 de trucuri pentru a stabili contacte de afaceri
de
Anca Georgescu
4131
Daca se apropie ziua deschiderii unui targ sau a unei reuniuni festive de interes pentru afacerea dvs., înseamna ca este timpul sa faceti bani.
Sute dintre clientii (actuali sau potentiali), furnizorii sau competitorii dvs., se vor afla pentru cateva zile stransi laolalta si sunt rare...
09 Ian 2008
Cand un angajat nou vine in firma…
de
Cristian Gerea
9208
Fiecare nou angajat intra pe poarta institutiei insotit de o suita de intrebari legate de lucruri dintre cele mai banale, cum ar fi: tinuta la locul de munca, instrumentele pe care le are la dispozitie (telefon, fax, copiator etc.), pauza de masa, data la care se da salariul, daca se pune pret...
03 Dec 2007
Lucru in echipa sau "fiecare pentru el"?
de
Anca Georgescu
7210
S-a tot scris despre ECHIPA care se formeaza la locul de munca – acea minunata notiune cu privire la oameni lucrand cu bucurie impreuna si avand drept rezultat o productivitate sporita, spre binele firmei si al lor.
Tot ceea ce le trebuie: un alt fel de instruire,...
05 Nov 2007
Cea mai buna metoda de a stabili pretul corect
de
Mihai Balescu
2687
"Am cerut oare prea mult?", „Am cerut oare prea putin?” – sunt intrebari pe care vi le puneti ori de cate ori scoateti pe piata un produs/serviciu nou. Si raspunsul afirmativ la oricare dintre aceste intrebari constituie o sursa de regrete.
In primul caz, pentru ca vanzarile nu sunt la...
05 Nov 2007
Cum arata o firma care functioneaza perfect
de
Anca Georgescu
4690
O astfel de firma este caracterizata de faptul ca nu are nevoie de... manager. De fapt are nevoie, dar de un manager care sa reuseasca sa creeze un asemenea cadru de lucru incat angajatii sai sa fie cei care rezolva problemele. Nu managerul.
Intr-o astfel de firma, angajatii...
22 Oct 2007
16 reguli pentru convorbirile telefonice de afaceri
de
Silvia Bucsan
12203
Vrei sa intri in legatura cu o anumita firma, un posibil viitor partener de afaceri? Foarte simplu, pui mana pe telefon, stabilesti o intalnire cu persoana cu putere de decizie, prezinti oferta la fata locului, negociezi putin si gata - semnezi contractul.
In realitate insa, lucrurile...
04 Oct 2007
Cel mai util curs de pregatire pentru manageri
de
Silvia Bucsan
4164
"Care este cel mai util curs de pregatire la care ati participat vreodata?" au fost intrebati 1.000 de directori de companii din S.U.A., in cadrul unui chestionar.
Si, in mod neasteptat, raspunsurile lor nu s-au referit la vreun curs financiar, la vreunul de resurse umane sau de crestere...
06 Sep 2007
Cat de stresati sunt angajatii dvs.?
de
Anca Georgescu
2740
Grija pentru starea psihica a angajatilor poate parea, la prima vedere, lipsita de importanta. Dar nu este asa. Nivelul de stres al salariatilor este direct proportional cu gradul de nervozitate in firma si cu numarul conflictelor dintre angajati si invers proportional cu eficienta muncii....
06 Sep 2007
Manager - Arta acordarii primelor de merit
de
Silvia Bucsan
3233
Primele de merit nu sunt ceva nou. Dintotdeauna, muncitorii harnici au fost rasplatiti pentru eforturile lor.
Un bonus substantial acordat angajatilor este un stimulent eficient, ajuta la ridicarea moralului acestora si, implicit, duce la rezultate mai bune ale muncii lor.
Dar...
06 Sep 2007
Afacerile si mita
de
Silvia Bucsan
3527
Ca in majoritatea activitatilor umane, in afaceri de multe ori este nevoie de oarecare "lubrifiere" sociala si umana pentru ca mecanismul sa functioneze lin.
"Omul trebuie sa-si intretina mereu prieteniile" se spune. Dar ce se intampla atunci cand aceasta afirmatie presupune mai mult...
10 Iul 2007
Manager - Reguli de respectat cand concediati un angajat
de
Mirela Roşu
3257
1. Concediati lunea
Pare mai usor sa concediati un angajat la sfarsitul unei saptamani de munca. Insa, in pofida unei tentatii usor de inteles, evitati sa concediati vinerea! Angajatul respectiv va inrosi, fara doar si poate, firul telefonului, ocupandu-si week-end-ul prin a prezenta...
05 Apr 2007
Cum se poate pierde un client la telefon
de
Silvia Bucsan
3120
Angajatii care intra in contact direct cu clientii (fata in fata sau prin telefon) sunt nevoiti de multe ori sa faca fata unor adevarate fluvii de plangeri din partea clientilor. Si e foarte usor ca ei sa-si piarda rabdarea si sa devina stresati si nervosi.
Iata cinci situatii...
20 Mar 2007
Manager - Cand piata nu iti valideaza produsul...
de
Cristian Gerea
2858
Cand piata nu iti valideaza produsul...
Sotia unui inginer de la Motorola este responsabila pentru un esec de proportii uriase al acestei companii. In 1985, ea a refuzat sa plece intr-un concediu pe o insula exotica pentru ca telefonul ei mobil nu avea semnal acolo.
"Tu esti...