Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

5 sfaturi care te ajuta sa iti pastrezi clientii si pe timp de criza!

de
1620 0 11 Feb. 2013
Management


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI
5 sfaturi care te ajuta sa iti pastrezi clientii si pe timp de criza!

Economia nu pare sa isi revina atat de repede pe cat am fi sperat noi. Un segment major de persoane afectate de criza este si cel reprezentat de afaceristi. Acestia sunt cei care au investit si inca mai investesc bani in proiecte complexe, proiecte care cer eforturi substantiale si care se pot compromite extrem de rapid, la prima miscare gresita. Si, daca stam sa ne gandim, prima imagine a esecului este usor vizibila in momentul in care incepem sa ne pierdem primii clienti. De aici totul poate lua o turnura nefasta.

Pentru cei care vor sa mizeze pe strategiile de retinere a clientilor, iata cateva sugestii si sfaturi esentiale:

1. Afla ce vor, de ce au nevoie, ce asteptari au, ce venituri au, ce ii motiveaza sa cumpere din magazinele noastre, ce neajunsuri au, ce problemele ii caracterizeaza.


Acesta este primul pas pe care cu totii trebuie sa il parcurgem. Nu exista un punct clar de plecare pentru strategii corecte atat timp cand nu stim cui ne adresam, cine sunt oamenii carora vom vinde produsele perfecte pentru ei.

2. Ai grija ca magazinul tau sa fie imaculat din toate punctele de vedere si sa aiba capacitatea de a retine clientii. Spre exemplu, un magazin in care lipsesc produse din stoc nu va fi unul care sa poata sustine un nivel inalt de incasari si nici nu va retine clientii prea mult timp. La fel se intampla cand si atunci cand cosurile de cumparaturi sunt murdare sau lipsesc. La fel se intampla si cand produsele sunt dezorganizate la raft. Aceste impresii conteaza mai mult decat va imaginati.

3. Ai grija la personalul cooptat. De la angajatii care vand, pana la angajatii care elaboreaza strategiile de marketing, toti trebuie sa inteleaga care sunt strategiile de retinere a clientilor. Nu este de ajuns ca angajatii nostri sa zambeasca clientilor. Este nevoie de eforturi mult mai mari pentru ca orice client sa fie convins sa nu abandoneze un brand in favoarea unui competitor. Asa ca este important sa alegem angajatii care detin abilitati puternice de relationare cu clientii, capabili sa empatizeze cu acestia si gata sa ia decizii si in conditii de stres sau conflict.

4. Rezolva nemultumirile clientilor si colecteaza-le intr-o baza de date care sa fie mereu la indemana. Nemultumirile si neintelegerile clientilor trebuie sa fie o prioritate de top daca ai de gand sa iti cresti afacerea in mod constant, sa o imbunatatesti si sa maresti rata de retinere a clientilor.

5. Anticipezi nevoi si dorinte. Nu este de ajuns sa indeplinim dorintele si sa acoperim nevoile deja existente. Aici discutam despre stagnare si totul va duce la eliminarea sanselor de progres pentru afacerea ta. Este vital sa poti anticipa nevoi si dorinte pe care sa le acoperi inaintea competitorilor tai.

sursa foto: www.sxc.hu

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii







Tags: retinerea clientilorclienti pe timp de crizaclienti afaceriafaceri pe timp de crizaafaceri

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

5 sfaturi care te ajuta sa iti pastrezi clientii si pe timp de criza!
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Este importanta strategia de afaceri?

de Florin P. Amariei
25 Apr 2018
Fie ca esti la inceput si doresti sa initiezi o afacere, fie ca detii un business de succes si vrei sa il dezvolti mai mult, ai nevoie de o strategie...

Topul celor mai bune scoli de afaceri din Europa

de Idei De Afaceri
04 Dec 2017
The Financial Times a alcatuit un top al celor mai bune scoli de afaceri in 2017, care masoara calitatea si anvergura programelor post-universitare....

Studiu: 7 din 10 oameni de afaceri nu vad beneficiile brandului personal

de Idei De Afaceri
10 Iul 2017
"Puterea brandului personal 2017" este primul studiu despre modul in care este perceputa importanta brandului personal in mediul de afaceri din...

Oamenii de afaceri, increzatori in evolutia economiei in urmatoarele 12 luni

de Idei De Afaceri
18 Oct 2016
EY Romania a realizat un studiu care analizeaza perceptia directorilor din companiile care activeaza in Romania in privinta perspectivelor mediului...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: Buna , rog detalii pe sichetnicu@yahoo.com.Merci  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016