Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cat de mare este cererea pentru produsul meu?

de
1007 0 09 Sep. 2014
Piata marketing


59% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
38% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
41% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Exista cazuri in care, de-a lungul unui sezon sau al unui an, se vand sute de mii sau chiar milioane de exemplare dintr-un produs pentru care s-ar parea ca nu exista cerere. Este cazul diferitelor gadgeturi, a caror moda se extinde rapid, producatorii realizand vanzari uriase in perioade extrem de scurte.

Felul in care se poate determina cat de mare va fi cererea pentru un produs depinde de prezenta sau lipsa anterioara a acestuia pe piata. Unele afaceri, cum ar fi de exemplu un salon de coafura, ofera servicii a caror cerere a fost deja determinata in general. In orice oras sunt o multime de intreprinzatori care conduc saloane de coafura.

Acelasi lucru este valabil si pentru atelierele de reparatii, magazinele de confectii sau salile de cinematograf. In acest caz, problema consta doar in alegerea unui amplasament bun si in asigurarea unor servicii de calitate la preturi cat mai mici. Scapati astfel de o sarcina extrem de dificila, nemaifiind necesar sa construiti cererea, deoarece aceasta cerere exista deja. In cazul produselor specializate, nevoia pietei exista, dar aceasta este mai limitata din cauza procentului redus al consumatorilor care le folosesc.

Serviciile de astrologie sau vanzarea ziarelor in limbi straine sunt exemple de acest tip. Dar, chiar daca piata este limitata, cererea poate fi suficient de puternica. Daca aveti singurul anticariat dintr-un oras mare, sansele ca sa faceti afaceri foarte bune sunt extrem de crescute. 
 
Intotdeauna cand intentionati sa oferiti un nou produs sau serviciu, va trebui sa testati gradul de acceptare din partea consumatorilor, pana cand veti avea un indiciu clar ca exista o cerere potentiala (aici chiar si profesionistii se mai inseala…). 
 
Un exemplu sugestiv este succesul pe care Arlene l-a obtinut cu un produs extrem de simplu si de ingenios – un tub flexibil care se monteaza in capatul tevii de la chiuveta din bucatarie si care impiedica apa sa improaste totul in jur cand se da drumul la robinet. In plus, acest tub fiind flexibil, permite dirijarea jetului catre toate colturile chiuvetei, usurand curatarea acesteia. Arlene nu a trebuit sa explice distribuitorilor ce avantaje aduce produsul ei – acest lucru era evident. 
 
Exista si cazul unei cereri potentiale pentru un produs necunoscut, caz ilustrat de lansarea pe piata americana a unui gadget ieftin si putin pretentios: zmeul de hartie. Timp de aproape 50 de ani, toti copiii din Statele Unite s-au jucat cu zmeele marca “High Flyer”, carora li se atasau cozi din carpe.

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Cultura de sofran
Cultura de sofran

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii




Produsul era unic pe piata si nu parea sa existe cerere pentru un nou articol. In ultimii ani au aparut insa variante mai sofisticate, mai rezistente, mai scumpe, dar si mai amuzante. Noile zmee au doua aripi mobile si pot face o multitudine de acrobatii. Oamenii le-au vazut zburand, au dorit sa incerce si ei si astfel a aparut noua clasa de consumatori, caci utilizatorii acestei jucarii nu mai sunt copiii, ci parintii lor. Uneori deci, este posibila crearea unei cereri pentru un nou produs, dar, in general, acesta reprezinta un obiectiv greu de atins.
 
 


Tags: afacericerere produseprodue

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cat de mare este cererea pentru produsul meu?
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

O treime dintre afacerile romanesti sunt conduse de femei

de Alina Constantinescu
02 Mai 2017
Potrivit unui studiu recent realizat de Creditinfo Romania, 31.6% din companiile inregistrate in Romania au cel putin o femeie actionar sau...

Promovarea eficienta a afacerii, pasul spre succes

de Idei De Afaceri
16 Mar 2017
Promovarea face parte din succesul oricarei afaceri. Prin promovare o afacere isi mareste numarul de clienti, iar oportunitatile cresc. Iti poti...

Cum se obtine titlul de incubator de afaceri

de Alina Constantinescu
02 Feb 2017
Inainte de a-si anunta demisia de la sefia Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Florin Jianu a aprobat normele privind...

Legea preventiei, una dintre cele mai necesare si asteptate legi de catre de mediul de afaceri

de Alina Constantinescu
10 Ian 2017
Deputatul PSD Florin Tripa considera ca este vital ca Legea preventiei in mediul de afaceri sa intre in vigoare cat mai curand posibil, de preferinta...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

pet-shop

Intrebare: Buna ziua , vreau sa deschid un magazin pet-shop , eventual cu extensie pe cabinet veterinar . Se pot accesa fonduri europene pentru aceasta ramura sau prin programul start-up ? Multumesc anticipat pentru informatii

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton