Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum sa utilizezi reclama radio pentru a vinde un produs ce trebuie vazut

de
1988 0 20 Mar. 2007
Piata marketing


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Unii experti in marketing sunt de parere ca un potential client trebuie bombardat cu un anumit mesaj publicitar de cel putin trei ori pe saptamana, timp de un an intreg, pentru ca numele produsului promovat sa fie memorat pe termen lung. Bombardamentul acesta se realizeaza cel mai simplu si mai ieftin prin difuzarea de spoturi radio. Dar ce faci cand vinzi produse eminamente vizuale cum ar fi, de exemplu, diamantele? Este oare reclama radio utila intr-un asemenea caz? Doar stim cu totii ca retinem mult mai usor ceea ce vedem decat ceea ce auzim.

In primul rand, sa ne gandim putin ce importanta are faptul ca "diamantele sunt produse eminamente vizuale". Una nu foarte mare daca realizam ca motivele care stau la baza cumpararii unui diamant nu sunt neaparat vizuale, ci mai mult emotionale. Cand un barbat cumpara un dimant, el se gandeste la reactia femeii careia i-l va darui. Iar cand o femeie cumpara un diamant ea isi imagineaza reactia celor din jur, mai ales a celorlalte femei (ar purta o femeie diamante daca ar fi singura pe o insula pustie?). Asadar, daca spotul radio reuseste sa puna accentul pe aceste reactii, atunci vanzarea este ca si incheiata, desi cumparatorul nu a vazut inca produsul.

In al doilea rand, unul dintre cele mai bine inradacinate mituri in ziua de astazi este acela ca "ne amintim mai usor ceea ce vedem decat ceea ce auzim". In realitate, lucrurile stau exact pe dos - elementul auditiv este mai puternic decat cel vizual - si puteti sa va dati seama usor de acest lucru: de ce, atunci cand sunteti la volan si cautati o anumita adresa, dati radioul mai incet sau chiar il opriti de tot? Pentru ca sunetul este invaziv si irezistibil. Puteti sa inchideti ochii si sa stopati fluxul de imagini, dar nu puteti sa va inchideti urechile ca sa nu mai auziti nimic. Auziti si retineti informatii care va vin pe cale auditiva chiar si atunci cand nu va propuneti sa ascultati. Auziti chiar si cand dormiti foarte adanc, altfel de ce v-ati trezi la sunetul alarmei auto?

Amintiti-va ca vi s-a intamplat adesea sa cititi o carte si sa va dati seama la un moment dat ca, de cateva minute, parcurgeti mecanic acelasi pasaj, dar habar nu aveti ce se spune in el. Da, ochii dvs. transmit creierului simbolurile scrise, insa acestea nu mai sunt transformate in sunetele pe care le reprezinta. Cuvintele scrise nu au nici o semnificatie daca nu devin cuvinte "vorbite". Potrivit neurologilor, unei persoane ii ia in medie cu 28% mai mult timp sa inteleaga o fraza pe care o citeste fata de cazul in care ar asculta acea fraza spusa de cineva.


Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii



In concluzie, nu trebuie neglijata puterea de vanzare a reclamei radio, chiar daca produsul promovat este "eminamente vizual". Spotul radio poate actiona foarte puternic la nivel emotional, rezolvand in mare parte vanzarea, ceea ce urmeaza apoi nefiind decat o simpla formalitate: vizita clientului la magazinul unde se vinde produsul.



Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cum sa utilizezi reclama radio pentru a vinde un produs ce trebuie vazut
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Continutul de calitate, cheia succesului in marketing si vanzari

de Idei De Afaceri
13 Feb 2018
Despre necesitatea tot mai mare de a integra functia de vanzari cu cea de marketing in cadrul companiilor se vorbeste de mult timp. Clientii se...

Piata de cadouri online a crescut cu 84% in ultimii doi ani

de Idei De Afaceri
12 Feb 2018
Ne apropiem cu pasi repezi de o perioda aglomerata din punct de vedere al cadourilor. Valentine`s Day, Dragobetele, 1 Martie si 8 Martie sau Pastele...

Cum sa realizezi un plan de marketing in 5 pasi

de Idei De Afaceri
16 Feb 2018
Documentul de baza al oricarui start-up este planul de afaceri, esential este, insa, sa existe si un plan de marketing. Acest plan detaliaza...

Cu cine sa NU faci afaceri in Romania. Cele mai riscante domenii din economie

de Idei De Afaceri
30 Ian 2018
Economia romaneasca este precum un mar: apetisant pe dinafara, insa gaunos si cu un gust fad. Stam bine la capitolul crestere economica, insa dincolo...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Idei de investitii?

Intrebare: Buna seara,
Am 15.000 euro pe care as dori sa ii investesc intr-o afacere. Vreau o afacere care sa aiba la baza un plan de afaceri realist, adaptat la economia actuala. Pot sa ma implic in managament. Astept propuneri realiste si fezabile.

Raspuns: Buna seara, Cred ca cele mai multe oportunitati sunt in Romania, eu ma ocup cu fabricarea de...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton