Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Ai o afacere online? Iata cum trebuie sa oferi garantie clientilor tai!

de
1724 0 03 Dec. 2014
Afaceri online


37% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
46% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
29% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Comercializati un produs prin posta? Atunci trebuie sa oferiti garantie. Adica trebuie sa il asigurati pe potentialul client ca ii va fi returnata contravaloarea achitata in cazul in care produsul prezinta anumite deficiente sau calitatea lui nu se incadreaza in parametrii declarati.

Aceasta garantare se face printr-un text scris care prevede exact acest lucru – ca banii vor fi returnati daca produsul nu corespunde parametrilor declarati sau daca nu functioneaza satisfacator o anumita perioada de timp.

In cazul comertului prin posta, prin definitie, clientul este pus in situatia de a comanda un articol bazandu-se doar pe informatiile furnizate de producator, fara sa aiba posibilitatea sa vada inainte cu exactitate despre ce este vorba. in aceasta situatie, acordarea garantiei devine aproape vitala.

Garantia determina o crestere evidenta a numarului de cumparatori, ca urmare ea in sine constituie o modalitate de marketing eficienta. Dar lucrurile nu se opresc aici: prin faptul ca reprezinta filozofia firmei in legatura cu servirea clientilor, ea aduce dupa sine beneficiile unei reclame indirecte.

Daca ati decis sa apelati la aceasta metoda de promotie si daca produsele sau serviciile oferite se preteaza la asa ceva (repetam, domeniul cel mai potrivit este cel al comertului prin posta), recomandarile de mai jos va vor fi de ajutor:

1. Redactati textul garantiei intr-un mod direct si simplu
Conditiile garantiei trebuie scoase clar in evidenta pentru a fi intelese de toata lumea. Desi vor exista intotdeauna persoane care vor incerca sa abuzeze de bunele dvs. intentii, cele mai multe situatii neplacute sunt provocate de lipsa de informare a consumatorilor. Dar acuratetea si detalierea termenilor nu trebuie sa dea impresia unei atitudini defensive, ci a unei dorinte sincere de a satisface pe deplin clientii.

2. Luati ca punct de plecare problemele din trecut
Daca, pana in prezent, ati primit reclamatii privind calitatea produselor sau serviciilor oferite, sunteti in avantaj. Asigurarea data clientilor ca problemele din trecut nu vor mai aparea sau ca, in caz contrar, marfa va schimbata pe loc sau banii vor fi returnati, le va recastiga increderea pierduta. Totusi, daca deficientele au fost grave, este bine ca acestea sa fie remediate inainte de declansarea actiunii.

3. Bazati-va pe experienta angajatilor
inainte de a trece la redactarea textului garantiei, consultati-va cu angajatii ce se afla permanent in contact cu clientii. Ei sunt cel mai bine informati asupra obiectiilor si pretentiilor consumatorilor.

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Lavanda: cultura profitabila in 2017
Lavanda: cultura profitabila in 2017

Vezi detalii





4. Faceti textul garantiei sa sune cat mai credibil
Este un lucru mai dificil decat pare. Chiar daca dvs. sunteti cat se poate de bine intentionat si toate lucrurile pe care le spuneti in garantie sunt perfect adevarate, e posibil sa pareti fals si nesincer. De cele mai multe ori, impresia aceasta se formeaza daca pierdeti din vedere prima regula mentionata ceva mai sus, anume simplitatea si concizia redactarii. Nu trebuie sa adoptati un stil pretios, alambicat si, mai ales, nu incercati sa-l convingeti pe cumparator cat de cinstit si parolist sunteti dvs. Credibilitatea vine din stilul simplu si direct al textului garantiei.

5. Atentie la durata garantiei
Garantia, bineinteles, nu poate fi pe termen nelimitat. Nu puteti promite ca veti returna banii pe un produs chiar si dupa un an de la data achizitionarii lui, dar practica a aratat urmatorul lucru: cu cat durata garantiei este mai lunga, cu atat creste numarul de comenzi.

6. Dati-i garantiei un aspect de lucru valoros
Garantia este, pana la urma, un text, dar foarte important este si aspectul formularului (actului) pe care este scris acest text. Nu e suficienta o simpla foaie de hartie.

Garantia poate fi tiparita pe un suport mai special, de exemplu pe o hartie sau un carton cu un design deosebit care imita, de exemplu, certificatele de valoare. In acest fel, ea este perceputa ca fiind ceva valoros si asta sporeste increderea potentialului cumparator.



Tags: afacereafacere onlineonlinegarantiecomert prin posta

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Ai o afacere online? Iata cum trebuie sa oferi garantie clientilor tai!
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

A pornit o afacere online de la zero iar acum are venituri de aproape 2,5 milioane de euro

de Idei De Afaceri
18 Iul 2017
La doar 20 de ani, cand multi tineri de varsta lui inca se gandeau pe ce drum o sa o apuce in viata, Daniel Henegariu punea bazele unei afaceri in...

De ce magazinul online este o afacere profitabila si de viitor

de Alina Constantinescu
08 Iun 2017
Afacerile online sunt printre cele mai profitabile atunci cand punem in balanta potentialul de profit si investitia initiala, te scutesc de...

4 metode de analiza a concurentei inainte de a deschide un magazin online

de Alina Constantinescu
04 Mai 2017
Una dintre cele mai mari provocari pentru antreprenorii asipiranti la un bussines in eCommerce este alegerea produsului si a nisei aferente acestuia....

Magazinul online - afacere cu o investitie minima si succes maxim

de Alina Constantinescu
07 Apr 2017
In ziua de azi este mult mai usor sa iti lansezi o afacere online comparativ cu anii precedenti. Acum exista pe piata solutii si platforme care te...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Magazin haine copii

Intrebare: Buna ziua as dori sa deschid o mica afacere si m-am gindit la un magazin cu haine pentru copii 0-10 ani.as vrea sa stiu daca ar putea fi profitabila si ce pasi ar trebui sa urmez pentru a o deschide.

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton