Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Editarea unui catalog cu carti de vizita

de
2803 0 03 Dec. 2007
Cum am reusit in afaceri


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Idei de Afaceri: Editarea unui catalog cu carti de vizita

Petrut Boroghina, director general la P&C Media Group a avut o idee: sa stranga mai multe carti de vizita intr-un catalog tiparit in conditii de lux, pe care sa-l puna la dispozitia celor interesati.

Acestia pot pastra catalogul ca atare sau pot detaseze cartile de vizita din interior si sa le puna intr-un portvizit personal. O idee simpla, nascuta din experienta de zi cu zi a unui intreprinzator si care s-a dovedit in scurt timp foarte profitabila.

Mai mult, acest catalog (Business Cards) este unic in Romania si chiar in Europa. Petrut Boroghina isi aminteste cum s-a nascut acest proiect: „Rasfoiam o revista si analizam reclamele care apareau acolo – companii care-si promovau un produs sau un serviciu – cautand sa inteleg cum procedeaza cei interesati de adresa sau numerele de telefon trecute acolo.

Ma intrebam: ce pot face cei pentru care sunt utile aceste informatii? Ori sa rupa pagina cu reclama respectiva, ori sa pastreze revista. Si-atunci m-am gandit ca trebuie sa existe o modalitate mai rapida si mai practica prin care oamenii sa aiba acces la coordonatele respective.“

Intr-o prima varianta, a luat in considerare realizarea unui portvizit cu carti de vizita ale clientilor, obiect ce urma sa fie distribuit in diverse locatii. Portvizitul fiind insa ceva atragator, era mai mult ca sigur ca nu va rezista prea mult in acele locuri, ca urmare s-a trecut la alta varianta: editarea unei reviste care pe langa paginile cu continut publicistic sa aiba si doua rezervate exclusiv cartilor de vizita. Conturul acestora era trasat cu o linie franta insotita de cunoscutul simbol al forfecutei, sugerandu-se astfel ca acel contur poate fi decupat.

De aici a mai fost doar un pas pana la realizarea catalogului in forma in care se prezinta el astazi: astfel, paginile de publicistica au fost eliminate complet, tot interiorul fiind rezervat cartilor de vizita. Este tiparit pe o hartie groasa de 250 g/mp la interior si de 300 g/mp coperta, in conditii grafice deosebite (plastifiere, lacuire), iar marginile cartilor de vizita sunt stantate, fapt ce permite desprinderea lor cu relativa usurinta.

Primul numar a aparut in anul 2000. Daca la inceputul afacerii tehnoredactarea se facea in tipografia unde se tiparea, acum 90% din tot ce inseamna prepress se realizeaza in cadrul firmei, iar asta aduce o scadere a costurilor de productie si un control mai bun al operatiunilor.

Structura produsului


Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii




Pentru a nu intra in concurenta cu alte publicatii similare (ghiduri de produse si servicii, cataloage etc.), a fost gandita o structura aparte pentru catalogul Business Cards. Mai intai numarul de domenii a fost limitat la zece, la fiecare domeniu fiind acceptate doar opt carti de vizita.

Iata, spre exemplu, domeniile din numarul 3, aparut in 2002: Banci si Asigurari; Leasing; Auto; Agentii de Turism; Advertising; Restaurante; Cluburi si Institutii hoteliere; Shopping; Centre Medicale;  Servicii. Pot exista mici modificari de la o editie la alta, dar structura pe domenii se pastreaza in mare aceeasi. A fost aleasa aceasta solutie pentru a asigura consultarea facila a catalogului (cei interesati nu aleg dintre 40 de oferte, ci doar dintre 8), chiar daca solutia este oarecum restrictiva.

Prin acest catalog, Petrut Boroghina intentioneaza sa atinga un segment de piata oarecum exclusivist, cel al persoanelor cu venituri mari si foarte mari. Cartile de vizita prezente in catalog nu sunt ale unor persoane fizice (cu exceptii in cazul unor servicii precum avocatura sau notariat), ci ale companiilor: banci, companii de leasing, dealeri auto etc. Clientii care doresc sa apara in catalog trebuie sa achite o suma care variaza intre 100 si 180 euro pentru o carte de vizita si o aparitie, suma fiind calculata in functie de numarul de culori si de complexitatea grafica a cartii respective.

Catalogul, ca sursa de alte venituri
Catalogul poate fi privit ca o modalitate de  promovare atat pentru cei prezenti intre copertele sale, cat si pentru intreprinzator. Acest lucru chiar s-a intamplat: Petrut Boroghina spune ca multi clienti vazand conditiile in care apare catalogul, i-au sugerat sa faca si alte servicii prin firma sa (grafica, design), ghidul fiind practic scheletul pe care s-a dezvoltat ulterior compania.

Catalogul Business Cards se distribuie in primul rand catre cei care sunt prezenti in el – pentru o aparitie un client primeste 50 de exemplare gratuit, restul fiind distribuite pe canale proprii. Cataloagele dispar foarte repede, de aceea dl Boroghina prefera sa le tina in depozit si sa scoata periodic cate 2.000 sau 3.000 de exemplare pe piata. El spune ca primeste semnale foarte bune din partea clientilor, lucru dovedit si de faptul ca, de la numar la numar, clientii se pastreaza in proportie de 85%. De altfel, contractele se incheie pentru un singur numar, in acest fel testandu-se gradul de multumire a clientului, care nu este obligat sa semneze un contract pentru mai multe numere.
 
O clientela selecta
Inca de la primul numar s-a vrut atragerea unor clienti mari, cu nume pe piata, aceasta fiind o conditie determinanta pentru succesul afacerii. Prezenta unor companii prestigioase in paginile catalogului ar fi fost o dovada de incredere si un semnal ca este o afacere serioasa. Petrut Boroghina a preferat sa negocieze direct cu reprezentantii unor asemenea companii, evitand sa apeleze la serviciile unor agentii de advertising care, spune el, ar fi ingreunat comunicarea.

Primul numar al catalogului nu a adus nici un profit (mai mult, proiectul catalogului nici nu fusese inregistrat la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci si a existat pericolul ca ideea sa fie „imprumutata“).

Numerele urmatoare au dovedit insa, viabilitatea ideii sale. Mentinut la aceleasi conditii de calitate, catalogul Business Cards apare acum din inertie, fiind cerut de clientii multumiti de rezultatele pe care le-au obtinut in urma prezentei in paginile sale.

Costurile de tiparire pentru un catalog exclusiv cu carti de vizita este intre 1,5 si 2,5 euro/exemplar, la un tiraj de 10.000 de bucati. Din cauza conturului perforat al cartilor de vizita, multe tipografii se feresc sa preia comanda unei asemenea lucrari, existand posibilitatea unor erori costisitoare.



Tags: idei de afaceriafacerecarti de vizitacarti

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Editarea unui catalog cu carti de vizita
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Afacere cu incaltaminte de lux: povestea antreprenorului care rescrie istoria confectionarii pantofilor

de Alina Constantinescu
31 Iul 2017
Dupa ce a terminat scoala profesionala, Andrei Tintoc din localitate Somesani a practicat meseria de pantofar in atelierul familiei sale. A crescut...

Interviu cu Leonard Radutz, Manager VivaNatura: De la argila terapeutica la afacere cu cosmetice naturale

de Alina Constantinescu
09 Mai 2017
Continuam seria interviurilor marca Idei de Afaceri cu o noua poveste de succes. Cand pasiunea se impleteste cu munca si perseverenta rezultatele nu...

Afacere de nisa: un antreprenor a descoperit succesul cu o tipografie

de Nita Alina
10 Apr 2017
Principala teama a antreprenorilor este de a nu pierde bani. Din pricina acestei frici, stam deoparte, nu pasim cu incredere in lumea...

Afacere la tara: ferma de pui construita de la zero

de Marinache Paula
07 Apr 2017
In localitatea Faurei, judetul Braila, un antreprenor a construit de la zero o ferma de crestere a puilor de carne cu fonduri europene...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Va prezint un nou fond de investiti!!!

Intrebare:
Compania Laser ne oferă 12% in fiecare zi din suma investită.
Suma minima care se poate investi este 5$ Ex: investiție de 1.000 $ obțineți 12% / zilnic din suma investita 1.440 USD ( R.O.I. 440.00 $) Depozitele mari cresc castiguri mari zilnic. Link inscriere:
https://laser.online/?referrer=Anicuta
Laser Online este un fond de investiții în cele mai avansate aplicații ale tehnologiei laser pentru medicină, informatică și alte domenii de activitate.

Raspuns: Buna ziua,rog mai multe detalii pe mariusavalcea@yahoo.com  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton