Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Puterea cuvantului in afaceri - promovare, recomandare sau denigrare

de
2229 0 10 Sep. 2014
Marketing


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Pentru un om de marketing, cuvantul purtat din gura in gura inseamna ceea ce cred oamenii despre afacerea respectiva si modul in care aceasta le afecteaza viata de zi cu zi. Este adesea intalnita situatia in care un prieten ii spune altuia: "Trebuie neaparat sa mergi la noul restaurant din colt. Mancarea este pur si simplu grazava !". Se intampla insa si ca referintele sa fie negative: "Sa nu faci greseala sa te duci acolo vineri seara. E imposibil sa gasesti o masa".

Chiar daca nu pare foarte important, cuvantul transmis din gura in gura de catre clienti poate sa asigure succesul sau caderea unei afaceri.

"Este foarte important cine anume vorbeste despre o anumita afacere si cati anume o fac", spune Art Davies, presedintele firmei Impact Solutions, o agentie de vanzari din Cincinnati care are doar 2 angajati.

Un alt nume pentru marketingul prin cuvant este opinia liderilor, si astazi, oricine este un lider, conform parerii lui Keith Tudor, seful departamentului de marketing si profesor asociat de marketing la Universitatea de stat din Kennesaw, Georgia. "Oricine este expert intr-un anumit domeniu”"explica Tudor. “ Si aceasta reprezinta una dintre cele mai puternice modalitati de influentare a comportamentului clientilor “.
 

Ca metoda de marketing, cuvantul transmis de la om la om este diferit de altele. Spre deosebire de reclama tiparita sau de reclamele prin posta ( mailingul direct), aceasta foloseste in primul rand cuvantul vorbit ( chiar daca Internet-ul a transformat e-mail-ul intr-un mediu puternic de promovare). Spre deosebire de massmedia, cuvantul este transmis  de la o persoana la alta. Si, spre deosebire de discount–uri, cupoane sau alte cai de reclama bazate pe reduceri, acesta se bazeaza pe respectul unuei persoane pentru judecata alteia.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Culegere de teste rezolvate la limba romana clasa a VI-a


Copilul dvs are examen de Evaluare Nationala la sfarsitul clasei a VI-a Pregatiti-l de nota 10 Stimate parinte Aceasta etapa prefigureaza primul examen important din viata de elev a copilului dvs admiterea la liceu Constituie “piatra de temelie” ce sta la baza unei pregatiri serioase pe care ulterior se poate construi o...

Oferta Speciala
valabila 48h

Chiar si marturiile (testimonials), care sunt cele mai utilizate in acest caz, sunt diferite in mai multe feluri: in mod normal acestea sunt folosite in publicitatea platita, spune Raphel. Deoarece parerile clientilor nu sunt insa platite, ele sunt mult mai  credibile.

Acest tip de reclama este ,de asemenea,  diferit si din punct de vedere al cailor de transmitere si de creare a unei baze de referinte favorabile din partea unui grup de oameni care au interese comune, cum ar fi: membrii Camerei de Comert sau pasionatii de anumite domenii (inclusiv membrii cluburilor care practica diverse hobby-uri). Crearea unei retele de comunicare este importanta in marketingul direct, dar in cazul marketingului prin intermediul clientilor acesta este concentrat pe o piata mai larga.

Poate cea mai distinctiva trasatura a acestui tip de reclama o reprezinta faptul ca, in comparatie cu alte medii, este putin inteles. In timp ce au fost investite fonduri importantate in cercetarea pietei si dezvoltarea tehnicilor psihodemografice, insasi existenta marketingului oral, de la om la om,  a fost adesea negată, spune Jerry Wilson, un consultant de marketing din Indiana care a scris o carte pe aceasta tema, intitulata “Marketingul prin cuvantul vorbit”.
 
“Foarte putini cercetatori au incecat sa face ceva in aceasta directie. De aceea oamenii simt ca este o chestie uriasa, dar nebuloasa, pe care nu stiu  cum sa o abordeze”, spune Wilson.

Putine lucruri sunt cunoscute despre acest tip de reclama, cu exceptia faptului ca practic oricine este capabil sa o faca si ca este o arma foarte puternica. Cu un pic de pregatire si cu ceva rabdare, aproape orice tip de afacere poate aborda cu success aceasta tehnica de promovare.




Tags: marketingafacerirecomandarereclamametode de marketingpromovare

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Puterea cuvantului in afaceri - promovare, recomandare sau denigrare
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

8 din 10 afaceri se autofinanteaza

de Ideideafaceri.ro
20 Iul 2018
Ideile de afaceri nu sunt intotdeauna primite cu entuziasm, asadar, din cand in cand, va trebui sa analizam si ceea ce se intampla pe piata. Carta...

Revolutie in afaceri, marca millenials

de Florin P. Amariei
29 Iun 2018
Preferintele tinerilor "millennials", sau asa numitii nativi digitali, revolutioneaza modul de a face afaceri, in intreaga lume. Tinerii nascuti dupa...

Afaceri online pe care le poti conduce de acasa

de Camelia Diaconu
06 Iun 2018
Afacerile la domiciliu sunt tot mai cautate de catre tinerii antreprenori care isi doresc sa isi deschida propria afacere. Si pentru ca mediul online...

Cele mai bogate 10 tari din lume unde afacerile prospera

de Florin P. Amariei
22 Mai 2018
De doua ori pe an Fondul Monetar International realizeaza o statistica uriasa privind puterea economica a tarilor lumii, PIB-ul acestora fiind un...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: Am fost ,,unul din ,,pionerii” fabricării pavelelor vibropresate in anii 1999-2005. Este idea...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016