Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Vremuri dure pentru publicitate

de
827 0 05 Feb. 2014
Marketing


67% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
35% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
47% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI
Vremuri dure pentru publicitate

Timpurile sunt dure pentru sectorul publicitatii. Nu numai ca publicitarii trebuie sa-si raspandeasca mesajele spre un numar in crestere de canale publicitare, dar cumparatorii potentiali n-au mai fost niciodata atat de sceptici ca acum. In aceste conditii, pentru companii, ca si pentru creatorii din publicitate, drumul spre eficienta comunicarii presupune inevitabil o cat mai buna cunoastere a tendintelor din advertising, dar si o continua inovatie.

Europeanul mediu este confruntat cotidian cu 3.000 de logo-uri de companii. In plus, oamenii incep sa inteleaga ce inseamna cu adevarat cea mai mare parte a stratagemelor de marketing. Aceasta din urma remarca este valabila mai ales pentru tanara generatie Internet: conform Boston Consulting Group, 46% din tinerii nascuti intre 1980 si 1995 ("generatia Y", "generatia Internet", "milenarii") isi consulta smartphone-ul in magazine pentru a citi comentarii si pentru a compara preturile.

Havas Media a publicat, in august 2013, concluziile unei anchete globale referitoare la 900 de marci in randul a 134.000 de consumatori din 23 de tari. Din raport rezulta ca pentru consumatorul mediu n-ar fi nicio problema daca 73% din toate marcile ar trebui sa dispara brusc - in Europa si in America, procentul ajunge chiar la 92% din toate marcile. Doar in Asia si in America Latina, unde clasa mijlocie este mai bine reprezentata, se mai observa un atasament relativ fata de marci, dar si aici scepticismul este in crestere.

Companiile reactioneaza la aceste tendinte in diverse moduri:

Unii mizeaza direct pe scepticismul clientilor. De exemplu, pentru o publicitate la FirstBank, au fost plasate in strada o canapea goala si un televizor cu un panou pe care se putea citi "gratuit". Filmul arata persoane  care n-ar fi vrut aceste obiecte, dar le dau roata, dupa care o voce din off intreaba: "Ce-ati spune daca gratuit ar semnifica intr-adevar gratuit?".

Altii aleg umorul pentru a-si dezarma publicul tinta. Numarul companiilor care recurg la mascote entuziaste se multiplica rapid (chiar daca aceste personaje sunt de-a dreptul plictisitoare pentru multi oameni).

Alte firme folosesc onestitatea in campaniile lor. Lantul de pizzerii Dominos a lansat de exemplu in 2009 un spot in care erau abordate reclamatii mai vechi privind pizza.

Respectarea mediului a devenit, de asemenea, un concept esential pentru publicitari. Tot mai multe marci vor sa-si convinga clientii ca singura cale de a salva planeta sau de a lupta contra saraciei in lume este sa le cumpere produsele.

In vreme ce fiecare marca incerca pana acum sa reflecte autoritate si incredere, companiile se straduiesc azi sa apara mai curand simpatice si agreabile.

Propriul meu plan de afaceri
Propriul meu plan de afaceri

Vezi detalii

Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis
Trucuri si sfaturi pentru livada ta de vis

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii




Publicitatea cu personalitati celebre are inca un puternic efect. In ciuda scepticismului lor, "milenarii" urmeaza, chiar mai mult decat generatia "baby-boom" (cei nascuti in perioada 1946-1964), recomandarile idolilor lor.

Noile puncte de atac merg laolalta cu noi campanii neconventionale. Astfel, multe companii incearca sa influenteze pe Internet comentarii sau discutii despre produsele lor (sau chiar sa falsifice astfel de comentarii si discutii) si platesc bloggeri ca sa le laude oferta. Scopul subiacent tuturor acestor strategii publicitare poate, in epoca Internetului, sa devina "viral", insa uneori consecintele sunt contraproductive. Internetul permite raspandirea mesajelor publicitare cu viteza luminii, dar acelasi lucru este valabil si pentru publicitatea negativa.

Un exemplu este spotul dezastruos si "viral" al companiei Hyundai in care apare un personaj care incearca sa se sinucida in masina, inhaland gazele emise de teava de esapament. Personajul nu moare si mesajul este ca masina are doar emisii de apa, insa reclama a fost considerata de multi drept scandaloasa si s-a apreciat ca Hyundai a mers prea departe. Compania coreeana si-a cerut scuze si a spus ca reclama nu va fi difuzata.

Evident, asa s-a intamplat, dar efectele dispar mai greu.


Tags: publicitatemarketinggeneratia yscepticismumoronestitateefecte perverse

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Vremuri dure pentru publicitate
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

Industriile si tendintele din social media marketing

de Idei De Afaceri
31 Aug 2017
Puterea retelelor de socializare pentru mixul de marketing si de comunicare este evidenta. In ultimii 7 ani transformarile din acest domeniu au fost...

Cum se intocmeste un plan de marketing

de Alina Constantinescu
05 Apr 2017
Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in...

Cum este mesajul de marketing ce duce la vanzari considerabile

de Teo Manole
08 Iun 2016
S-ar putea sa fiti surprinsi atunci cand descoperiti ca exista o diferenta mare intre ceea ce compania vinde si ceea ce clientii cumpara de fapt....

Cum penetreaza un mesaj de marketing eficient

de Teo Manole
16 Mai 2016
Unul dintre elementele-cheie ale brandurilor cu impact este faptul ca plaseaza clientii pe primul loc. Astfel,accentul se muta de la ceea ce ofera o...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

unde gasesc finantare privata?

Intrebare: Buna seara,

Detin o afacere in domeniul agricol dar nu gasesc capital pentru dezvoltare acesteaia.
Tin sa va aduc la cunostinta ca nu doresc imprumuturi sau finantari din partea bancilor, cu dobanda exagerata si garantii imobiliare (insuficiente din punctul acetora de vedere chiar daca valoreaza dublu fata de capitalul dorit)
Doresc o finantare din partea unor oameni de afaceri, investitori privati sau grupuri de investitori etc. dar nu stiu unde sau cum as putea sa gasesc aceste persoane pentru a le propune ideea mea de dezvoltare.

Orice informatie este utila.

Multumesc !

Raspuns: Buna ziua. Rog mai multe detalii pe valilig@yahoo.co.uk.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton