Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Idei de afaceri

Piata Marketing - "Produsul nu se gaseste? Atunci il vreau!"

de
7299 0 18 Iun. 2008
Piata marketing


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Va mai amintiti de cozile pe care le vedeati si la care erati obligati sa stati inainte de 1990, in Romania? Va amintiti de acea navala a trecatorilor care aflasera ca s-a bagat carne la macelaria din colt?

Ei bine, in urma cu ceva timp, scoaterea la vanzare pe piata franceza a lui Play Station 2 de catre firma Sony a provocat la Paris busculade asemanatoare.

Motivul pentru care s-a ajuns la aceasta situatie a fost insa, cu totul altul decat acela pentru care noi, romanii, ne ingramadeam odinioara sa asteptam la “ce pica”. In spatele acelui iures al consumatorilor francezi s-a aflat o noua strategie comerciala, numita “penurie dirijata”.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Bacalaureat 2018 Teste rezolvate la limba si literatura romana profil real


Teste in conformitate cu  programa BAC la limba si literatura romana 2018 Copilul dvs se afla in fata unui pas important din viata lui examenul de bacalaureat altadata numit si examenul de maturitate   Sunteti ingrijorat E normal Pentru ca trecerea cu bine a examenului de bac inseamna accesul la o anumita facultate ba chiar si...

Oferta Speciala
valabila 48h

Aceasta strategie, la care analistii de la marile firme au lucrat o vreme destul de indelungata, presupune trei lucruri:

1. Mai intai, este indispensabil sa il previi pe consumator de lansarea respectivului produs. In cazul firmei Sony, lansarea noului joc Play Station 2 a fost anuntata cu un an inainte ca acest lucru sa se si petreaca, suspansul fiind intretinut pana in ziua Z. Presa a fost si ea prinsa in aceste manevre.

2. Apoi, firma japoneza a facut un adevarat eveniment din lansarea Play Station 2. Au fost selectate cu mare atentie punctele de vanzare, s-au stabilit precis data si ora. Suportul publicitar a fost si el impresionat.

3. Pentru ca strategia sa reuseasca a fost nevoie insa de ceva mai mult. Si anume sa se anunte ca produsul in cauza nu este disponibil decat intr-o cantitate limitata. Sony, de pilda, a folosit sloganul “La 24 noiembrie, el va fi pentru toti, insa nu toti il vor avea!”. Se observa ca nu s-a precizat clar o cantitate – “Avem numai 1.000 de bucati!” – ci doar s-a lasat sa se inteleaga ca cine ajunge primul la magazin are sanse sa si cumpere…

Exemplar unic sau de colectie
Exista deja mai multe strategii de “penurie dirijata”. In fapt, ideea este de a-l face pe consumator sa creada ca are de-a face cu un produs pe care, daca si-l va procura, nu-l va mai vedea si la vecini. Exemplele in acest sens se inmultesc pe zi ce trece.

In Statele Unite, de pilda, societatea Ty Inc. a provocat un fenomen al raritatii cu produsul “Beanie Babies”, o variata gama de jucarii din plus. Ea a scos pe piata, la intervale de timp regulate, cantitati limitate in asa fel incat ele sa se epuizeze imediat. Vandut initial cu numai 6 dolari, un exemplar este socotit astazi extrem de rar, deci foarte scump, iar acest lucru se poate constata urmarind bursele de schimburi organizate in reteaua Internet.

In acelasi timp cu firmele care regizeaza penuria produselor lor, altele au mers pe ideea de a scoate cu adevarat serii limitate. Si in acest caz exista mai multe tendinte:

1. A propune consumatorilor produse in cantitati mici, dar mai ales la preturi atractive. Astfel, in fiecare zi este scos pe piata un alt produs, sloganul folosit fiind “Daca nu te grabesti sa-l cumperi azi, maine nu ai sa-l mai gasesti!”

2. Scoaterea pe piata a unor serii limitate. Aceasta politica a fost adoptata de mai multi producatori, indeosebi de aceia care opereaza in industria alimentara, in cea de automobile sau in domeniul telefoniei mobile. Daca un mare “boom” s-a produs la sfarsitul anului 1999, cand toata lumea a facut tam-tam pe seama trecerii in anul 2000, in noiembrie/decembrie anul trecut seriile limitate au vizat produsele de sezon. 

Serii limitate, dar de ce?
Ce avantaje poate avea un producator din lansarea acestor serii limitate? Iata o intrebare pe care, fireste, o va formula imediat oricine. In fapt, avantajele pot fi mai multe, dupa cum urmeaza:

a) Intretin imaginea unei marci sau a unei intreprinderi.  Seduse de aceasta initiativa par a fi marii producatori de textile, insa ei nu sunt singuri. Pentru a sarbatori trecerea in anul 2000, Reebok, de pilda, a lansat un model numerotat in numai 2.000 de exemplare! Iar amatorii s-au calcat in picioare pentru a-l obtine, mai cu seama ca a fost distribuit in numai 50 de magazine (cate 40 de perechi).

b) Suscita dorinta cumparatorului prin raritatea produsului. Un exemplu elocvent in acest sens l-a dat firma Levis. Extrem de atenta cu imaginea ei, ea a trecut la o “distribuire selectiva” a 20 de modele “de legenda” pentru a-i face sa viseze pe reprezentantii tinerei generatii.  Marca “New Man” a fost scoasa intr-o serie cu adevarat limitata, adica in numai 200 de exemplare, iar cativa mari campioni din lumea sportului si-au pus autograful pe fiecare exemplar.

c) Recruteaza noi consumatori. Lansand colectia “Lara Croft”, compusa din bluze si limitata la 2.000 de bucati, firma Redskins a urmarit in principal sa atraga clienti mai tineri decat aceia pe care ii avea de obicei. Tot in scopul de a-si largi clientela, Mars a lansat, in aprilie 2000, batonul de ciocolata in versiunea “Negru si Auriu” pentru o durata de numai doua luni.

d) Readuce un produs in centrul atentiei. Fabricantul de jucarii Vulli a lansat o serie limitata de girafe Sophie pentru a sarbatori 40 de ani de la prima lansare a produsului. Ea a mizat pe faptul ca multi dintre tinerii parinti vor fi atinsi sentimental de reaparitia primei jucarii a copilariei lor!

e) Stabileste o diferenta fata de concurenta. Producatorul de bere “Bavaria” a lansat o serie limitata (pana la 4 milioane de bucati) din marca sa de varf, in prima cutie in relief de 50 cl.

Auriul marcheaza seriile limitate
Interesant este ca pe ambalajele produselor realizate in serii limitate apare cel mai adesea culoare aurie. A folosit-o Mars atunci cand a lansat batonul de ciocolata “Negru si Auriu”.

Firma Evian, producatoare de sticle de apa imbuteliata,  a utilizat-o si ea, iar seria limitata scoasa la sfarsitul anului 1999 s-a bucurat de un mare succes. Motiv pentru care produsul a fost relansat pe piata, insa avand in plus un dop auriu.

Producatorul de incaltaminte Clarks a sarbatorit cei 50 de ani de existenta lansand o noua serie din primul sau model, fiecare fiind marcat cu un siret auriu… 



Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Piata Marketing - "Produsul nu se gaseste? Atunci il vreau!"
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Revolutie in afaceri, marca millenials

de Florin P. Amariei
29 Iun 2018
Preferintele tinerilor "millennials", sau asa numitii nativi digitali, revolutioneaza modul de a face afaceri, in intreaga lume. Tinerii nascuti dupa...

5 factori care blocheaza centrarea pe client a companiei

de Idei De Afaceri
12 Apr 2018
Desi centrarea pe client nu este un concept nou, a ajuns sa fie din ce in ce mai relevant in contextul transformarii digitale a companiilor, a...

Afacerile din piata carnii ar putea depasi anul acesta 34 miliarde de lei

de Idei De Afaceri
11 Apr 2018
Afacerile din piata carnii ar putea depasi in acest an nivelul de 34 miliarde de lei, pe fondul cresterii consumului, dar si ca urmare a evolutiei...

Ce beneficii aduce o strategie de marketing digital?

de Idei De Afaceri
19 Mar 2018
Peisajul de platforme, instrumente si indicatori de performanta din marketingul digital a devenit extrem de complex. Diferentele de abordare si...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Om de afaceri, caut idei geniale in care sa investesc.

Intrebare: Buna ziua. Sunt dispus sa sustin financiar dezvoltarea unor idei si proiecte de afaceri cu potential de anvergura. Implicarea mea va fi preponderent financiara, resursele mele de timp fiind limitate. Propunerile primite vor fi supuse acordului de confidentialitate.

Raspuns: buna ziua, suntem o firma de software si avem 3 produse pentru care am avea nevoie de investitie...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2018




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016