Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cele mai bune cai de a atrage atentia asupra produsului sau serviciului tau

de
1842 0 12 Mai. 2015
Piata marketing


28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Cand o firma doreste sa lanseze o noua marca sau sa creasca vanzarile uneia deja existente, trebuie sa gaseasca cele mai bune cai de a atrage atentia acelei categorii de consumatori potential interesati de produsul respectiv.

Acest lucru nu este atat de usor pe cat ar putea parea. Evident, publicitatea pentru o noua marca de ciocolata trebuie sa se adreseze oamenilor carora le place ciocolata.

Insa unii consumatori cumpara doar una sau doua marci de ciocolata, iar altii nu au nici o preferinta luand ce le este la indemana. Si, de ce ar renunta acestia la marcile preferate pentru a cumpara altceva?

Aici intervin agentiile de publicitate. Ele vor trebui sa stabileasca care grup de consumatori este dispus sa cumpere o anumita marca. Acest proces se numeste „determinarea cererii”. Unora dintre agentii li s-ar putea cere sa gaseasca consumatorii care pot fi influentati sa cumpere un produs de care nu sunt in mod normal interesati. Acest proces poarta numele de „crearea cererii”.

Grupurile de consumatori pot fi definite de o multitudine de trasaturi: venituri disponibile, stil de viata, clasa sociala, rasa, religie, sex sau varsta si din combinatiile dintre acestea. Permutarile sunt in numar considerabil, iar fiecare combinatie care este specifica unei anumite marci se numeste „piata”, iar aflarea informatiilor despre fiecare reprezinta „studiul de piata”.

Odata ce agentia stabileste care anume piata este vizata, va trebui stabilita care forma de media este cea mai potrivita pentru atingerea telului. In cazul unei mici afaceri, cum ar fi un garaj sau un atelier de reparatii casnice, aceasta isi va face publicitate in ziarele locale sau la postul de televiziune local.

Pe scara mai larga, o companie de uleiuri va avea o campanie la nivel national, deoarece oricine isi va putea cumpara marca respectiva de la benzinaria sau magazinul din colt. Accesibilitatea la marca respectiva determina deci forma de media in care se va face publicitate.

Natura pietei este un alt criteriu important. Publicitatea pentru un atelier de reparat instalatiile casnice intr-o revista de afaceri sau pentru lenjerie de dama la un post de desene animate nu are nici un sens. Pentru ca tinta de piata sa fie atinsa trebuie alese acele mijloace de presa care sunt receptionate si vizionate de cei vizati.

Campania nu trebuie sa vizeze neaparat intregul numar al celor potential interesati. Grupurile mici dar care au intr-adevar nevoie de produsul respectiv se pot dovedi mult mai rentabile. Pot fi vandute serii mici de calitate inalta si scumpe, dar profitul fiecarei vanzari sa fie atat de mare incat sa-l depaseasca pe cel obtinut din vanzarea produselor de serie, ieftine, in numar mare.

10 afaceri pentru femei
10 afaceri pentru femei

Vezi detalii

Afacere la cheie cu flori in ghiveci
Afacere la cheie cu flori in ghiveci

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii




In acest caz publicatiile dintr-un anumit domeniu sau programele de televiziune cu o audienta specializata vor ajunge exact la tinta dorita.

Domeniul publicitatii reprezinta o afacere la fel de competitiva ca orice alta industrie, iar agentiile lupta din greu pentru a se mentine in top. In Marea Britanie, una dintre cele mai mari agentii Seatchi & Seatchi a trebuit sa concureze din greu timp de trei campanii electorale (intre 1979 si 1987) cu o firma americana, pentru a se ocupa de imaginea Partidului Conservator.

O alta agentie, J. Valter Thompson, a fost socata de pierderea contractului de 6.000.000 £ pe care il avea cu Guinness, recapatandu-si insa pozitia intre primele 10 agentii cand a castigat din nou client ICL.

La sfarsitul unei campanii, agentia poate cere pana la 15% din costurile totale, drept profit. Bineinteles, ca sa poti face publicitate si sa angajezi agenti publicitari trebuie sa obtii beneficii. In final, insa, consumatorul este cel care plateste, deoarece costurile reclamei se regasesc in pretul produselor.

Cam 15% din costul produsului se regaseste doar in publicitate, deci exista o legatura directa intre profitul agentiei si cat plateste consumatorul. Din postura de consumatori platim, oare, fara sa fim intrebati, un serviciu de care ne-am putea lipsi? Sau platim, in cunostinta de cauza, pentru informatiile si amuzamentul produse de reclame?



Tags: marketingpublicitateafacerireclamaagenti publicitari

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cele mai bune cai de a atrage atentia asupra produsului sau serviciului tau
Rating:
Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Articole conexe

Evolutia afacerilor din Romania in 2017

de Idei De Afaceri
29 Nov 2017
Evolutia economica a Romaniei din ultimul an genereza emotie. De la entuziasti sustinatori ai consumului ca marca a bunastarii, la contestatari...

4 secrete ale unei campanii de SMS marketing de succes

de Idei De Afaceri
27 Sep 2017
Statisticile arata ca 8,5 trilioane de mesaje SMS sunt trimise, in medie, in fiecare an la nivel global. Zilnic, se trimit de 22 de ori mai multe...

Mediul de afaceri NU este de acord cu plata defalcata a TVA

de Alina Constantinescu
11 Sep 2017
Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a realizat in perioada 8 august - 28 august 2017 o consultare...

Cum este afectat mediul de afaceri de noile modificari in legislatia fiscala

de Idei De Afaceri
11 Sep 2017
O vorba veche spune ca toamna se numara bobocii; in toamna asta, mediul de afaceri numara schimbarile din legislatia fiscala. Schimbarea anotimpului...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

Va prezint un nou fond de investiti!!!

Intrebare:
Compania Laser ne oferă 12% in fiecare zi din suma investită.
Suma minima care se poate investi este 5$ Ex: investiție de 1.000 $ obțineți 12% / zilnic din suma investita 1.440 USD ( R.O.I. 440.00 $) Depozitele mari cresc castiguri mari zilnic. Link inscriere:
https://laser.online/?referrer=Anicuta
Laser Online este un fond de investiții Ón cele mai avansate aplicații ale tehnologiei laser pentru medicină, informatică și alte domenii de activitate.

Raspuns: Buna ziua. Rog mai multe detalii pe valilig@yahoo.co.uk.  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi
Afacerea ta de succes: cum obtii finantarea dorita
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Finantarea unei afaceri. Trucuri si sfaturi"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton