Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cele mai bune cai de a atrage atentia asupra produsului sau serviciului tau

de
1781 0 12 Mai. 2015
Piata marketing


39% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
52% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre persoanele care ne citesc zilnic au o afacere proprie de succes

5
din 1 vot
RATING UTILIZATORI

Cand o firma doreste sa lanseze o noua marca sau sa creasca vanzarile uneia deja existente, trebuie sa gaseasca cele mai bune cai de a atrage atentia acelei categorii de consumatori potential interesati de produsul respectiv.

Acest lucru nu este atat de usor pe cat ar putea parea. Evident, publicitatea pentru o noua marca de ciocolata trebuie sa se adreseze oamenilor carora le place ciocolata.

Insa unii consumatori cumpara doar una sau doua marci de ciocolata, iar altii nu au nici o preferinta luand ce le este la indemana. Si, de ce ar renunta acestia la marcile preferate pentru a cumpara altceva?

Aici intervin agentiile de publicitate. Ele vor trebui sa stabileasca care grup de consumatori este dispus sa cumpere o anumita marca. Acest proces se numeste „determinarea cererii”. Unora dintre agentii li s-ar putea cere sa gaseasca consumatorii care pot fi influentati sa cumpere un produs de care nu sunt in mod normal interesati. Acest proces poarta numele de „crearea cererii”.

Grupurile de consumatori pot fi definite de o multitudine de trasaturi: venituri disponibile, stil de viata, clasa sociala, rasa, religie, sex sau varsta si din combinatiile dintre acestea. Permutarile sunt in numar considerabil, iar fiecare combinatie care este specifica unei anumite marci se numeste „piata”, iar aflarea informatiilor despre fiecare reprezinta „studiul de piata”.

Odata ce agentia stabileste care anume piata este vizata, va trebui stabilita care forma de media este cea mai potrivita pentru atingerea telului. In cazul unei mici afaceri, cum ar fi un garaj sau un atelier de reparatii casnice, aceasta isi va face publicitate in ziarele locale sau la postul de televiziune local.

Pe scara mai larga, o companie de uleiuri va avea o campanie la nivel national, deoarece oricine isi va putea cumpara marca respectiva de la benzinaria sau magazinul din colt. Accesibilitatea la marca respectiva determina deci forma de media in care se va face publicitate.

Natura pietei este un alt criteriu important. Publicitatea pentru un atelier de reparat instalatiile casnice intr-o revista de afaceri sau pentru lenjerie de dama la un post de desene animate nu are nici un sens. Pentru ca tinta de piata sa fie atinsa trebuie alese acele mijloace de presa care sunt receptionate si vizionate de cei vizati.

Campania nu trebuie sa vizeze neaparat intregul numar al celor potential interesati. Grupurile mici dar care au intr-adevar nevoie de produsul respectiv se pot dovedi mult mai rentabile. Pot fi vandute serii mici de calitate inalta si scumpe, dar profitul fiecarei vanzari sa fie atat de mare incat sa-l depaseasca pe cel obtinut din vanzarea produselor de serie, ieftine, in numar mare.

Ghid practic pentru realizat felicitari de lux
Ghid practic pentru realizat felicitari de lux

Vezi detalii

3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia
3 culturi profitabile - Goji, Merisoare, Aronia

Vezi detalii

Ferma ecologica de gaini Brahma
Ferma ecologica de gaini Brahma

Vezi detalii




In acest caz publicatiile dintr-un anumit domeniu sau programele de televiziune cu o audienta specializata vor ajunge exact la tinta dorita.

Domeniul publicitatii reprezinta o afacere la fel de competitiva ca orice alta industrie, iar agentiile lupta din greu pentru a se mentine in top. In Marea Britanie, una dintre cele mai mari agentii Seatchi & Seatchi a trebuit sa concureze din greu timp de trei campanii electorale (intre 1979 si 1987) cu o firma americana, pentru a se ocupa de imaginea Partidului Conservator.

O alta agentie, J. Valter Thompson, a fost socata de pierderea contractului de 6.000.000 £ pe care il avea cu Guinness, recapatandu-si insa pozitia intre primele 10 agentii cand a castigat din nou client ICL.

La sfarsitul unei campanii, agentia poate cere pana la 15% din costurile totale, drept profit. Bineinteles, ca sa poti face publicitate si sa angajezi agenti publicitari trebuie sa obtii beneficii. In final, insa, consumatorul este cel care plateste, deoarece costurile reclamei se regasesc in pretul produselor.

Cam 15% din costul produsului se regaseste doar in publicitate, deci exista o legatura directa intre profitul agentiei si cat plateste consumatorul. Din postura de consumatori platim, oare, fara sa fim intrebati, un serviciu de care ne-am putea lipsi? Sau platim, in cunostinta de cauza, pentru informatiile si amuzamentul produse de reclame?



Tags: marketingpublicitateafacerireclamaagenti publicitari

Ti-a placut acest articol?

Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Votati articolul

Cele mai bune cai de a atrage atentia asupra produsului sau serviciului tau
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Articole conexe

O treime dintre afacerile romanesti sunt conduse de femei

de Alina Constantinescu
02 Mai 2017
Potrivit unui studiu recent realizat de Creditinfo Romania, 31.6% din companiile inregistrate in Romania au cel putin o femeie actionar sau...

Cum se intocmeste un plan de marketing

de Alina Constantinescu
05 Apr 2017
Un plan de marketing trebuie sa includa o analiza a pietei, strategia de marketing, previziunile de vanzari si bugetul alocat activitatilor. Si in...

Promovarea eficienta a afacerii, pasul spre succes

de Idei De Afaceri
16 Mar 2017
Promovarea face parte din succesul oricarei afaceri. Prin promovare o afacere isi mareste numarul de clienti, iar oportunitatile cresc. Iti poti...

Cum se obtine titlul de incubator de afaceri

de Alina Constantinescu
02 Feb 2017
Inainte de a-si anunta demisia de la sefia Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, Florin Jianu a aprobat normele privind...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Planul de marketing pentru firma ta

Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare


Club Idei de Afaceri

- Intrebarea zilei

pet-shop

Intrebare: Buna ziua , vreau sa deschid un magazin pet-shop , eventual cu extensie pe cabinet veterinar . Se pot accesa fonduri europene pentru aceasta ramura sau prin programul start-up ? Multumesc anticipat pentru informatii

Raspuns: Investitori privaţi Grup de investitori privaţi sunt Ón căutarea pentru Fondul...  [citeste tot raspunsul aici]

Comentarii0 comentarii



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Citeste Raportul Special GRATUIT
Planul de marketing pentru firma ta
Afaceri de succes analizate si explicate de specialistii nostri
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special
 
"Planul de marketing pentru firma ta"

Idei de AFACERI 2017




Descarca Alerta

 

IDEI de AFACERI
Club manager.ro




Iti oferim zilnic cele mai rentabile idei de afaceri si oportunitati de investitii

Descarca GRATUIT
"Planul de marketing pentru firma ta"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit
Da, vreau sa primesc informatii despre produsele si serviciile oferite de Rentrop & Straton