Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Do si Dont privind marketingul vanzarii fructelor si legumelor

de Alexandra Popescu 25 Iul. 2014 3793
4 din 4 voturi
RATING UTILIZATORI
28% dintre cititorii acestui articol l-au considerat folositor
56% dintre vizitatorii nostri citesc cel putin 3 articole pe zi
31% dintre cei care ne citesc au o afacere de succes

Recoltele incep sa fie culese, timpul pentru comercializarea lor este inca prezent, iar aspectul fructelor si legumelor de pe tarabele din piata conteaza mai mult decat ti-ai imagina. Clientii sunt atrasi de culori, de cum arata si de cat de gustoase par fructele si legumele. Putem spune ca marketingul pune in legatura valoarea unui produs cu nevoile consumatorului.

 
Marketingul este o forma a artei, care necesita intimitate cu clientul si o intelegere a comunitatii acestuia. Exista cateva strategii care pot imbunatati semnificativ profilul de vanzari, iar in continuare sunt prezentate cateva "do" (actiuni recomandate) si "don`t" (actiuni nerecomandate) in aceasta privinta.
 
DO
Fa din numele fermei tale o piesa centrala. Numele unei ferme este important, asa ca aminteste-ti asta si asigura-te ca numele este bine prezentat. Fa un banner indraznet, profesional sau picteaza o panza groasa a unui sac, de dimensiuni mari. Poate parea rustic, frumos si va atrage privirile.
 
Prezinta clar pe eticheta produselor tale numele culturii si pretul. Poti fi prea ocupat dimineata sa te ocupi de aceste detalii vizuale pentru ca intervine sosirea marfii, depozitarea si aranjarea acesteia, insa iti poti lua un ajutor care te va ajuta. Acorda atentie prezentarii numelor soiurilor si preturilor, astfel incat acestea sa fie vizibile. Aceste detalii mici, dar importante, pot aduce o crestere a vanzarilor.
 
Elimina produsele similar colorate cu niste culturi contrastante. Contrastul este un principiu de baza in arta, care organizeaza elementele opuse pentru a crea interes si drama. Contrastul incita la pauza si te atrage, elementele necunoscute ale mintii tale fiind astfel manipulate.
 
Evoca un sens al locului. Afiseaza fructele si legumele cu frunze, tulpini si ramuri inca atasate. Acest detaliu atrage atentia potentialilor cumparatori.
 
DON’T
Nu utiliza corturi multicolore. Fotografii iubesc lumina pala, aceasta difuzand umbrele si transformandu-le in tonuri subtile care invaluie subiectul. Un cort pop-up alb este ca un softbox gigant, care inmoaie lumina prea puternica a soarelui intr-o camera deja luminata. Corturile colorate pot schimba complet starea de spirit. Acestea pot fi folosite in cazul unor produse precum piersici, capsuni sau rosii, care pot beneficia de o stralucire rosie.
 
Nu te zgarci la formarea personalului. Raspunsul "nu stiu" adresat clientilor care iti solicita informatii despre marfa ta ii va determina pe acestia sa nu iti cumpere produsele si sa te evite pe viitor. Trebuie sa cunosti, atat tu, cat si ceilalti lucratori, informatii despre produsele pe care le comercializati, de unde provin acestea etc. Daca nu esti sigur de informatiile care iti sunt solicitate, intereseaza-te si comunica-le ulterior. 
 
Nu uita numele unui client. Construieste o comunitate pentru loialitatea clientilor. Este usor de realizat, insa numai daca demonstrezi o atentie sporita. Invata, utilizeaza si aminteste-ti numele clientilor. Vezi care sunt marfurile lor preferate si cererile speciale. Aceste date genereaza devotament. 
 
Sursa: modernfarmer.com
 


Tags: afacerimarketinglegumefructemarketing afaceriafaceri agricole

Urmareste-ne pe Google News

Votati articolul

Rating:
Nota: 4 din 5 - 4 voturi.

Articole conexe

Cercetarea de marketing in 2024. Ce este, la ce ajuta si cum o poti folosi

de Bianca Tila
17 Apr 2024
Antreprenorii recurg adesea la datele calitative si cantitative pentru a analiza modul in care activeaza firma. Cercetarea de marketing realizeaza...

Influencer marketing: ce inseamna si cum poti dezvolta o strategie

de Bianca Tila
04 Dec 2023
In urma cu un deceniu, scena marketingului cu influente era limitata la celebritati si cativa bloggeri dedicati. In prezent, retelele sociale au...

Strategii de marketing: Care este rolul lor si cum te ajuta sa-ti cresti afacerile

de Bianca Tila
15 Feb 2024
"Arta si stiinta de a vinde" a devenit o definitie simpla pentru marketing, atunci cand Philip Kotler a incercat sa explice acest proces. Marketingul...

Cifra de afaceri din industrie a crescut cu 6,8%

de Bianca Tila
13 Apr 2023
In primele doua luni ale anului curent, cifra de afaceri din industrie a crescut, comparativ cu perioada asemanatoare a anului trecut, in termeni...

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Idei de afaceri

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016




Rentrop ∧ Straton

Citeste Raportul Special GRATUIT

Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
Idei de Afaceri pentru 2024: 5 idei pentru Profit maxim
 
Adauga adresa de email si vei primi GRATUIT raportul special

Idei de AFACERI 2024







[x]